Οι εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης δείχνουν να επιταχύνονται, μιας και οι BMW, Mercedes (Daimler), Ford και όμιλος VW ανακοίνωσαν πως θα συνεργαστούν στην κατασκευή ενός εκτεταμένου δικτύου ταχυφόρτισης που θα περιλαμβάνει 1.000 σημεία σε διάφορες μεγάλες οδούς και 400 πόλεις της Ευρώπης. Καθένα από αυτά θα έχει ισχύ εξόδου μέχρι και 350 kW, ενώ αν και δεν έχουν ανακοινωθεί οι λεπτομέρειες το πιθανότερο είναι πως τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε μεγάλα πρατήρια υγρών καυσίμων. Παράλληλα πρόσβαση στο δίκτυο θα έχουν μόνο όσα είναι συμβατά με το σύστημα χρέωσης CCS (Combined Charging System).
Το CCS, που χρησιμοποιείται ήδη στα BMW i3 και i8, στα VW e-Up και e-Golf και στο μέλλον στα Ford EV και στα Mercedes EQ, δείχνει να καθιερώνεται μέσω της ενέργειας αυτής, ενώ φυσικά υπάρχει τόσο το ανταγωνιστικό της Tesla, όσο και το ChaDeMo που χρησιμοποιεί ο όμιλος PSA, η Nissan, η Renault, η Mitsubishi κ.α.
Ταυτόχρονα εξελίξεις προς την ίδια κατεύθυνση έρχονται και από την Ιαπωνία, καθώς οι Subaru, Toyota και Mazda εντείνουν την εξέλιξη των EV. H Toyota ναι μεν μπορεί να ποντάρει στις ενεργειακές κυψέλες, αλλά από την άλλη δεν μπορεί να αγνοήσει την ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες έτσι θα παρουσιάσει ένα EV, πιθανότητα μια έκδοση του C-HR, πριν το τέλος της δεκαετίας. Η Mazda θα παρουσιάσει το πρώτο της EV παραγωγής το 2019, ενώ δύο χρόνια αργότερα θα ακολουθήσει η Subaru.
Γιάννης Σκουφής