Το παρελθόν σαφώς και αποτελεί έμπνευση για την αυτοκινητοβιομηχανία και ένα καλό παράδειγμα θα μπορούσε να είναι και η Barchetta της Fiat. Το μικρό ρόουντστερ με το χαρακτηριστικό σχήμα που ταίριαζε με το όνομά της (βαρκούλα στη γλώσσα μας), που είχε παρουσιαστεί το 1995.
Μια σύγχρονη εκδοχή της Barchetta δημιούργησε ο Marco Maltese, ειδικός στη δημιουργία ψηφιακών εικόνων και όπως βλέπουμε μπόρεσε να συνδυάσει επιτυχημένα το ρετρό με το σύγχρονο. Τόσο εκτός όσο και εντός, όπου ο ψηφιακός πίνακας ταιριάζει πολύ με τους κλασικούς διακόπτες.
Με βάση τα λεγόμενα του Maltese μια σύγχρονη Barchetta θα μπορούσε να έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος με απόδοση 240 ίππων. Σχεδόν τους διπλάσιους δηλαδή από τους 131 από 1.800 κυβικά της αρχέτυπης. Το οποίο υποτίθεται πως έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος που αποδίδει 240 ίππους. Η αρχέτυπη Barchetta είχε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.800 κυβικών με 131 ίππους.
