Σύνδεση

Featured

Σε εφαρμογή από 1η Σεπτεμβρίου τα νέα test της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων (Video)

Όπως είχε ανακοινωθεί εδώ και καιρό, από σήμερα 1η Σεπτεμβρίου τίθενται σε ισχύ τα δύο νέα τεστ για τον καθορισμό των εκμπομπών ρύπων όλων των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μετά τα πολλά μικρά και μεγάλα σκάνδαλα και παρατυπίες που διαπιστώθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, η Ε.Ε. αποφάσισε να πάρει δραστικά μέτρα, και να καταργήσει την μέχρι χθες ισχύουσα διαδικασία του “Ευρωπαϊκού Κύκλου” γνωστού και ως NEDC.

Αυτή την ξεπερασμένη μέθοδος μέτρησης (η οποία άφηνε πολλά κενά για “παρασπονδίες”), θα την αντικαταστήσουν δύο νέα τεστ. Το πρώτο είναι το εργαστηριακό “Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure” ή WLTP για ευκολία, το οποίο έχει παρουσιάσει σαφώς πιο ρεαλιστικά αποτελέσματα για τους εκπεμπόμενους ρύπους και ιδίως το διοξείδιο του άνθρακα.

emmisions-1

Το δεύτερο και μάλλον πιο σημαντικό (και “δυσάρεστο” για κάποιες εταιρίες) είναι το “Real Driving Emmision Test” ή RDE το οποίο, όπως λέει και το όνομά του, αφορά πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Για την ακρίβεια το αυτοκίνητο θα οδηγείται σε κανονικούς δρόμους και σε μία ευρεία γκάμα καθημερινών διαδρομών εφοδιασμένο με φορητό εξοπλισμό έτσι ώστε να υπάρχει μία ακριβής εικόνα για το τι εκπέμπει σε πραγματικές συνθήκες.

Και τα δύο τεστ τα οποία θα λειτουργούν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται από σήμερα, 1η Σεπτεμβρίου του 2017. Το πρώτο, το WLTP θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται άμεσα για τα αυτοκίνητα που θα παρουσιαστούν από σήμερα και στο εξής, και θα είναι υποχρεωτικό για όλα τα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν σε ένα ακριβώς χρόνο από τώρα.

Το RDE θα ξεκινήσει και αυτό να ισχύει στα καινούργια αυτοκίνητα μετά από την 1η Σεπτεμβρίου του 2017, όμως η πλήρης εφαρμογή του και η αναγραφή των τιμών των ρύπων και στα μοντέλα προηγούμενων ετών θα μπει σε ισχύ σε δύο χρόνια από τώρα, την 1η Σεπτεμβρίου του 2019.

Μέχρι τότε έχει προβλεφθεί μια ελαστικότητα από την πλευρά του νομοθέτη, ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να  προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Από τα οποία θα προκύψουν αυξημένες, έστω και λίγο, επίσημες τιμές τόσο για τη μέση κατανάλωση όσο και για τις εκπομπές ρύπων. Οι οποίες όπως είπαμε θα είναι πιο κοντά στις πραγματικές και δεν θα είναι πλασματικές, απλά και μόνο για συγκρίσεις. Από την άλλη θα έχουν σα συνέπεια και μια μικρή αύξηση των τελών κυκλοφορίας, μιας και οι εκπομπές CO2 με το νέο κύκλο μέτρησης θα είναι μεγαλύτερες.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως έχει προβλεφθεί και ειδικός κύκλος μέτρησης για υβριδικά αλλά και για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup