Σύνδεση

Corvette

SAM PROJECT: ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ

O Sam Schmidt ήταν οδηγός αγώνων, μετείχε με κάποια επιτυχία από το 1997 έως το 1999 στην Indy Racing League, που στη συνέχεια αντικαταστάθηκε από την IndyCar Series, ενώ από τις αρχές του 2000 δεν έχει οδηγήσει ξανά. Κι αυτό γιατί σε ένα ατύχημα έχασε τον έλεγχο των άκρων του και μπορεί να κινήσει μόνο τους ώμους του.

Ο Sam όμως δεν το έβαλε κάτω, όπως π.χ. δεν το έχει βάλει κάτω και ο Alex Zanardi κι έτσι το 2001, ακολουθώντας το πρότυπο του Frank Williams ίδρυσε τη δική του αγωνιστική ομάδα και τώρα 14 ολόκληρα χρόνια μετά το ατύχημά του ετοιμάζεται να τρέξει ξανά.

Πως; Με ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά θα το κατευθύνει με τη σκέψη του ή ακριβέστερα με τις κινήσεις του κεφαλιού του, κάτι που έχει δοκιμάσει εκατοντάδες φορές στον προσομοιωτή. Η ανάπτυξη και η εξέλιξη της απαραίτητης τεχνολογίας είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της εταιρείας του Schmidt Peterson Motorsports με την USAF, την αμερικάνικη πολεμική αεροπορία και ο στόχος είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο θα μπορούν να οδηγούν άνθρωποι με πλήρη παράλυση των άκρων.

Η βάση του πρότζεκτ SAM (Semi Autonomous Motorcar, ημι-αυτόνομο αυτοκίνητο σε ελεύθερη απόδοση) είναι μια ολοκαίνουργια Corvette, με την οποία ο Sam θα μετέχει στην Ινδιανάπολη και την οποία όπως είπαμε θα κατευθύνει με κινήσεις του κεφαλιού του. Για το σκοπό αυτό θα φορά ένα καπέλο με υπέρυθρους αισθητήρες, ενώ κάμερες θα καταγράφουν τις κινήσεις και θα αξιολογούν τις επιταγές του. Έτσι όταν ο Sam γέρνει το κεφάλι του προς τα αριστερά το αυτοκίνητο στρίβει αριστερά, όταν το γέρνει προς τα πίσω επιταχύνει, ενώ φρενάρει με τη βοήθεια ενός αισθητήρα πίεσης στο στόμα του. Η τεχνολογία που διαθέτει αυτή η ειδική Corvette όμως δεν τελειώνει εδώ, καθώς ο Sam θέλει να οδηγήσει γρήγορα κι έτσι χρειάζεται κι ένα σύστημα GPS που αξιολογεί 100 μετρήσεις το δευτερόλεπτο και στο οποίο μπορούν να τεθούν όρια, π.χ. αυτά της ασφάλτου, τα οποία το αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να περάσει. Παράλληλα στο διπλανό κάθισμα θα υπάρχει και ένας συνοδηγός, που θα μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο αν κάτι πάει στραβά.

Μέχρις στιγμής ο Sam έχει οδηγήσει την SAM– Corvette στο διάδρομο προσγείωσης της USAF κοντά στο Colombus του Ohio, φτάνοντας τα 135 χλμ./ ώρα. Στον εξομοιωτή έχει φτάσει τα 160 κι αυτός είναι και ο μεγάλος του στόχος… Εννοείται πως ζει και το τελευταίο δευτερόλεπτο όλης αυτής της περιόδου… Οι ευχές για καλή επιτυχία στο όλο πρότζεκτ αλλά και τον αγώνα είναι δεδομένες.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured