Η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε άλλο παρά αδιάφορη μένει στη διαφαινόμενη επέλαση της ηλεκτροκίνησης. Έτσι μετά την ανακοίνωση της 2ης γενιάς των μονοθεσίων της Formula E ανακοίνωσε επίσημα και αγώνες με ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής. Το πρωτάθλημα ονομάζεται EPCS (Electric Production Car Series) είναι το πρώτο του είδους και θα ξεκινήσει μέσα στην τρέχουσα αγωνιστική σαιζόν.
Τα αυτοκίνητα θα είναι κατάλληλα τροποποιημένα και προσαρμοσμένα στις προδιαγραφές ασφαλείας της FIA αγωνιστικά Tesla Model P100D, που θα αποδίδουν τελικά 795 ίππους.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3962″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ο αριθμός των αγώνων ούτε οι πίστες διαξαγωγής του. Το αρχικό καλεντάρι πάντως περιλαμβάνει 9 αγώνες στην Ευρώπη, εκ των οποίων ένας θα είναι στη Μεγάλη Βρετανία. Κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο θα περιλαμβάνει στην ουσία 2 αγώνες, έναν την ημέρα και έναν τη νύχτα, μήκος ο καθένας περί τα 60 χιλιόμετρα. Επίσης θα υπάρχουν ελεύθερες δοκιμές 20 λεπτών και χρονομετρημένες κατατακτήριες διάρκειας 1 ώρας.
Η βαθμολογία θα είναι ανάλογη με αυτήν της F1, δηλαδή 25 βαθμοί για τον πρώτο, 18 για τον δεύτερο, 15 για τον τρίο κ.ο.κ., ενώ η pole position θα ανταμείβεται με 3 επιπλέον βαθμούς και ο ταχύτερος γύρος με 2. Επίσης 4 οδηγοί, οι δύο πρώτοι και δύο που θα επιλέγει το κοινό θα διαγωνίζονται σε drift για ακόμα 3 βαθμούς.
Γιάννης Σκουφής