Σύνδεση

Featured

Πωλείται η Lancia 037 Prototype, η πρώτη που κατασκευάστηκε ποτέ

Η Lancia 037 υπήρξε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αυτοκίνητα της εταιρίας και ένα από τα πιο επιτυχημένα της σσε αγώνες. Ήταν ένας από τους τελευταίους των μοϊκανών της πίσω κίνησης, λίγο πριν μπουν στο παιχνίδι και κυριαρχήσουν τελικά τα τετρακίνητα τέρατα.

Στις φωτογραφίες βλέπουμε μία 037 η οποία βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s. Δεν πρόκειται όμως για μία οποιαδήποτε 037, αλλά το πρωτότυπο πάνω στο οποίο έγιναν οι δοκιμές εξέλιξης για να βγει το μοντέλο παραγωγής.

Κατασκευάστηκε από την Abarth και πέρασε σκληρά τεστ τόσο σε τούνελ αεροδυναμικής όσο και σε πίστα. Οδηγήθηκε από μεγάλα ονόματα της εποχής, όπως ο Markku Allen, o Adartico Vudafieri και ο Giorgio Pianta. To 1982 μάλιστα είχε φορέσει τα σήματα της Martini και είχε συμμετάσχει ως όχημα αναγνώρισης στο δικό μας ράλι Ακρόπολις.

Μετά από αυτό πέρασε στα χέρια του Sergio Limone ο οποίος την αναπαλαίωσε και την έφερε στην ορίτζιναλ κατάστασή της. Το ενδιαφέρον με τέτοια πρωτότυπα προκύπτει από το γεγονός ότι σου επιτρέπουν να δεις τι τελικά επιλογές έκανε ο κατασκευαστές μέσα από τις δοκιμές.

Για παράδειγμα οι τετράγωνοι θόλοι των ελαστικών εμπρός, οι εισαγωγές πίσω και στα πίσω φτερά και τα κυκλικά φωτιστικά σώματα δεν συνέχισαν την πορεία τους. Αντίθετα, στοιχεία όπως τα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα φώτα ομίχλης, οι εισαγωγές αέρα στο εμπρός καπό και πολλά ακόμα, τελικά πέρασαν και στο μοντέλο που βγήκε στην παραγωγή για να παρθεί η ομολογκασιόν.

Ένα σημαντικό στοιχείο που δεν άλλαξε ήταν ο κινητήρας. Τοποθετημένος στο κέντρο, υπετροφοδοτούμενος, τετρακύλινδρος στα 1.995 κ.εκ. παρέμεινε σε γενικές γραμμές ο ίδιος σε όλη την διάρκεια της εξέλιξης. Και το μοτέρ που βρίσκεται πάνω σ’ αυτό το αυτοκίνητο είναι ακριβώς εκείνο το πρώτο μοτέρ του πρωτότυπου.

Πάντως είναι εμφανές ότι πρόκειται για μία προγενέστερη μορφή του μοντέλου παραγωγής, καθώς όλες οι γραμμές και οι λεπτομέρειες θέλουν αρκετή δουλειά ακόμα. Πάντως το σχήμα και η γενικότερη σχεδιαστική αντίληψη είναι εκεί, ενώ και το εσωτερικό είναι εντελώς πολεμικό, με τον πίνακα οργάνων να εξυπηρετεί αποκλειστικά αγωνιστικές ανάγκες και τα μπάκετ καθίσματα να θυμίζουν άλλες εποχές.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για την σπανιότερη εκδοχή ενός αγαπημένου αυτοκινήτου στους κύκλους των συλλεκτών. Και μάλλον θα πιάσει αρκετά υψηλή τιμή στις 15 Ιουνίου που θα γίνει και η δημοπρασία. Και όχι άδικα βεβαίως.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured