Σύνδεση

Chrysler

Αυτό το Chrysler του 1963 έχει κινητήρα… τζετ

Για την αυτοκίνηση οι δεκαετίες του 50 και του 60 ήταν οι πιο δημιουργικές και αυτές στις οποίες έκαναν την εμφάνισή τους πολλές τρελές ιδέες. Μία από τις πιο χαρακτηριστικές ήταν και το Chrysler Turbine Car του 1963 το οποίο προσπαθούσε να κάνει πραγματικότητα την μόδα της εποχής, να συνδέσει το αυτοκίνητο με την αεροναυπηγική και τα αεροπλάνα.

Πρόκειται για ένα πολύ σπάνιο αυτοκίνητο αφού κατασκευάστηκαν μόλις 55 μεταξύ του 1963 και 1964, τα οποία δόθηκαν στο κοινό για να γίνουν οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Το πρόγραμμα ακυρώθηκε το 1966 και τα αυτοκίνητα μαζεύτηκαν πίσω στο εργοστάσιο όπου και καταστράφηκαν. Μόνο πέντε από αυτά επέζησαν και βρίσκονται σε μουσεία ενώ σε χέρια ιδιωτών είναι μόνο 2, ένα εκ των οποίων στο γκαράζ του γνωστού παρουσιαστή Τζέι Λένο.

Το άλλο είναι αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες και το οποίο βγαίνει σε δημοπρασία. Βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση και έχει περάσει από ένα πρόγραμμα restoration όπου όλα τα εξαρτήματα πήραν την αρχική τους μορφή και όσα έλειπαν ξαναφτιάχτηκαν εξ αρχής με βάση τα αρχικά σχέδια.

Η ιστορία του αυτοκινήτου έχει επίσης αρκετό ενδιαφέρον, καθώς πηγαίνει πίσω στην δεκαετία του 1930. Μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η εταιρία είχε βάλει στόχο να το φέρει σε ευρεία παραγωγή, κυρίως γιατί οι μηχανές με τουρμπίνα είχαν πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη.

Το Chrysler Turbine παρουσιάστηκε το 1963 με την τέταρτη γενιά του κινητήρα της εταιρίας, η οποία υποστήριζε ότι έμοιαζε αρκετά με κινητήρα αεροπλάνου τζετ. Λόγω της κατασκευής του δεν χρειαζόταν όλα όσα γνωρίζουμε από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχοντας περίπου 80% λιγότερα μέρη από ένα αντίστοιχο κλασικό μοτέρ.

Ο κινητήρας αυτός λειτουργούσε με διάφορα καύσιμα, με την Chrysler να λέει ότι μπορούσε να λειτουργήσει ακόμα και με λάδι σόγιας ή ακόμα και με αρώματα. Απέδιδε 130 άλογα στις 36.000 στροφές, με το ρελαντί στις 20.000 στροφές, και είχε ροπή στα 575 Νm.

To πρόγραμμα των δοκιμών πήγε αρκετά καλά και οι κινητήρες αυτοί αποδείχτηκαν αξιόπιστοι και με μικρές απαιτήσεις σε συντήρηση. Ήταν επίσης και αρκετά στρωτοί την λειτουργία τους χωρίς καθόλου κραδασμούς και μόνο η αργή επιτάχυνση ήταν αυτή που προβλημάτιζε τους οδηγούς, μαζί με την μεγάλη κατανάλωση, κάτι που για εκείνη την εποχή δεν ήταν πρόβλημα.

Το αυτοκίνητο που βλέπουμε και το οποίο βγαίνει σε δημοπρασία ανήκε στον ιδρυτή της αλυσίδας Domino’s Pizza και η τιμή που αναμένεται να πιάσει δεν μπορεί να υπολογιστεί, αν και οτιδήποτε κάτω από το 1 εκατ. δολάρια θα είναι μάλλον ευκαιρία για όποιον αγοράσει ένα τόσο σπάνιο δείγμα μιας εποχής της αθωότητας της αυτοκίνησης..

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured