Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποιά χώρα είναι η πρώτη σε χρήση ηλεκτρικών μοντέλων;

Μπορεί εμείς εδώ να νομίζουμε ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι δημοφιλή σε χώρες πλούσιες της Ευρώπης ή και στις ΗΠΑ (όπου η επιτυχία της Tesla είναι πρωτοφανής) όμως τα σκήπτρα τα έχει κάποια άλλη αγορά.Και μάλιστα ιδιαίτερα σημαντική, καθώς ότι γίνεται εκεί θα λειτουργήσει καθοριστικά για την αυτοκίνηση μέσα στις επόμενες δεκαετίες.

Ο λόγος βέβαια για την Κίνα, η οποία σε μία έρευνα που δημοσιεύτηκε και αφορά το σύνολο των “ηλεκτρικών” χιλιομέτρων που γίνονται κάθε χρόνο (και αυτός είναι ο πιο καθοριστικός δείκτης και όχι τα αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί), η χώρα της Ασίας είναι με διαφορά πρώτη.

Συγκεκριμένα, στο δεύτερο τετράμηνο της χρονιάς που διανύουμε, οι Κινέζοι πούλησαν αυτοκίνητα με περίπου 14 εκατομμύρια μίλια ηλεκτρικής κίνησης. Το ίδιο νούμερο είναι για την Ευρώπη 7,83 εκατομμύρια μίλια και στην Βόρεια Αμερική 6,15 εκατομμύρια μίλια, ενώ Ιαπωνία και Κορέα έχουν μαζί μόλις 1,29 εκατομμύρια μίλια.

china-ev-2

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2013 το νούμερο αυτό για την Κίνα ήταν μόλις 273.000 μίλια, κάτι που δείχνει την απίστευτη εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης στην τεράστια εγχώρια αγορά.

Πρωταγωνιστής και στην Κίνα είναι η Tesla με 6,61 εκατομμύρια μίλια, με τις Renault, Nissan, GM, BMW, Hyundai και τοπικές εταιρίες όπως οι BYD Auto, BAIC, Zhejiang Geely Holding Group, Ninghai Zhidou Electri και Anhui Jiaghuai Automomile να ακολουθούν.

Παρ’ όλα αυτά και παρά την ηγετική θέση σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κατάσταση με τις εκπομπές ρύπων στην Κίνα είναι πέρα από κάθε προηγούμενο, καθώς η εκρηκτική άνοδος της βιομηχανίας της βασίζεται στην χρήση κλασικών μεθόδων για την λειτουργία τους. Μάλιστα όπως υποστηρίζει το Bloomberg τα Κινέζικα ηλεκτροκίνητα μοντέλα έχουν ήδη με την παραγωγή τους καταναλώσει περισσότερη ενέργεια για να φτιαχτούν από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όπως βλέπουμε δηλαδή, το θέμα των EV και το πόσο καθαρά είναι είναι ιδιαίτερα σύνθετο, και δεν αρκούν τα γυαλιστερά περίπτερα της Φρανκφούρτης και οι μεγάλες πωλήσεις στην Κίνα για να τα κάνουν “καθαρά” όταν οι μέθοδοι και οι μονάδες παραγωγής τους ξοδεύουν πολύ περισσότερη βρώμικη ενέργεια για να τα κατασκευάσουν.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup