Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποια φθηνή τεχνολογία μπαταριών θα περιορίσει την εξάρτηση από το λίθιο;

Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχει οδηγήσει σε αύξηση των τιμών του λιθίου, ωθώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διερευνήσουν εναλλακτικές τεχνολογίες μπαταριών.

Οι κυψέλες με βάση το νάτριο, που χρησιμοποιούν τον άφθονο πόρο που βρίσκεται στα άλατα πετρωμάτων, μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον της τεχνολογίας μπαταριών.

Σύμφωνα με το BloombergNEF, το νάτριο θα μπορούσε να κατακτήσει μερίδιο αγοράς στο τμήμα των EV χαμηλού κόστους και μικρής εμβέλειας της Κίνας, εκτοπίζοντας δυνητικά 272.000 τόνους ζήτησης λιθίου έως το 2035, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 7% της αγοράς.

Ενώ οι μπαταρίες με βάση το νάτριο έχουν μείνει πίσω από άλλες τεχνολογίες μπαταριών όσον αφορά τις επιδόσεις, η εισαγωγή στην Κίνα προσιτών EV που βασίζονται σε κυψέλες νατρίου θα μπορούσε να αποτελέσει κομβική στιγμή για την τεχνολογία αυτή.

Αν και η ευρεία εμπορική αξιοποίηση μπορεί να απέχει ακόμη μερικά χρόνια, η προοπτική των μπαταριών με βάση το νάτριο έχει προκαλέσει συζητήσεις σχετικά με τις δυνατότητές τους να περιορίσουν τις ελλείψεις λιθίου εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης για υψηλής ποιότητας EVs.

Σε ένα ακραίο σενάριο όπου η προσφορά λιθίου δεν θα μπορέσει να συμβαδίσει με τη ζήτηση, η υποκατάσταση με νάτριο στη μαζική αγορά αυτοκινήτων θα μπορούσε δυνητικά να μειώσει τη συνολική ζήτηση λιθίου κατά 37%, που ισοδυναμεί με 1,4 εκατομμύρια τόνους έως το 2035.

Αν και αυτό θα απαιτούσε σημαντικές αλλαγές στην αλυσίδα εφοδιασμού, η ταχεία υιοθέτηση των μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος χαμηλού κόστους τα τελευταία χρόνια αναδεικνύει την ικανότητα του κλάδου να υιοθετεί νέες τεχνολογίες ως απάντηση στις πιέσεις του κόστους των πρώτων υλών.

Το BNEF προβλέπει ότι οι μπαταρίες ιόντων νατρίου θα επιτύχουν ενεργειακή πυκνότητα συγκρίσιμη με τις μπαταρίες φωσφορικού λιθίου-σιδήρου έως το 2025.

Η πιθανή επιτυχία των μπαταριών ιόντων νατρίου έχει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς φέρνει πιο φθηνές μπαταρίες στην αγορά και μειώνει τις απαιτήσεις σε λίθιο.

Μάλιστα, υπάρχουν αναλυτές που υποστηρίζουν ότι η αυξανόμενη σημασία των τεχνολογιών με βάση το νάτριο θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει το τοπίο των λύσεων μπαταριών EV τα επόμενα χρόνια.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured