Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γερμανοί κατασκευαστές ερευνούσαν τις επιπτώσεις των καυσαερίων πετρελαιοκινητήρων σε πιθήκους;

Τα θέματα με τους κινητήρες πετρελαίου φαίνεται πως δεν πρόκειται να τελειώσουν σύντομα. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times ένα «λόμπυ γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών» χρησιμοποιούσε πιθήκους προκειμένου να διαπιστώσει τις επιδράσεις των καυσαερίων των κινητήρων πετρελαίου.

Το θέμα χρονολογείται από το 2014 και σύμφωνα με στοιχεία από δικαστικές έρευνες και κρατικά έγγραφα που επικαλείται η εφημερίδα 10 πίθηκοι εκτέθηκαν για τέσσερις ώρες σε χώρους με καυσαέρια από ένα VW Beetle. Το όλο «πείραμα» έγινε στα πλαίσια μιας μελέτης της EUGT (Eυρωπαϊκή Ένωση Μελετών για το περιβάλλον και την Υγεία στον κλάδο των μεταφορών, σε ελεύθερη απόδοση), η οποία θα αποδείκνυε πως η επιβάρυνση από τα καυσαέρια έχει περιοριστεί χάρη στη χρήση σύγχρονων μεθόδων καθαρισμού τους.

Η EUGT λάμβανε χρηματοδότηση από τους ομίλους Volkswagen, Daimler, BMW και Bosch, ενώ οι έρευνες λέγεται πως έγιναν σε ένα εργαστήριο στην Albuquerque.

Οι VW και Daimler έχουν επιβεβαιώσει την ανάθεση της μελέτης αλλά δεν έχουν τοποθετηθεί με σαφήνεια για τα πειράματα, ενώ μια εκπρόσωπος της δεύτερης είπε πως «η Daimler δεν υποστηρίζει και δεν ανέχεται την ανήθικη μεταχείριση των ζώων και κρατά αποστάσεις από την έρευνα». Από την πλευρά της BMW ειπώθηκε πως ο όμιλος δεν διεξάγει πειράματα με ζώα και δεν μετείχε στην έρευνα και έτσι «δεν μπορεί να σχολιαστεί η πορεία ή η έκτασή της», ενώ από την πλευρά της Volkswagen λέχθηκε πως η κριτική στη συγκεκριμένη έρευνα λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη.

Οι New York Times βασίστηκαν για την περιγραφή των πειραμάτων στην κατάθεση του επικεφαλής της έρευνας Jake McDonald του Lovelace Respiratory Research Institute (LRRI), ο οποίος μεταξύ άλλων είπε πως δεν του ήταν σαφές αν το Beetle διέθετε το παράνομο λογισμικό.

Η EUGT είχε ιδρυθεί το 2007 από τις 4 εταιρείες που προαναφέραμε και διαλύθηκε προς τα μέσα του 2017. Μέχρι τότε δεν είχαν κατατεθεί τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας, οπότε, όπως ειπώθηκε από την πλευράς της VW, ούτε έχει ολοκληρωθεί ούτε δημοσιεύθηκαν τα συμπεράσματά της.

Γιάννης Σκουφής

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo