Σύνδεση

Featured

ΝΕΟ PEUGEOT 308: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ

Αυτό που προσέχεις από την πρώτη στιγμή στο καινούργιο Peugeot 308 είναι οι καθαρές γραμμές του, που είναι σαφώς πιο αρμονικές από αυτές του προκατόχου του. Αυτό όμως που πραγματικά σε εντυπωσιάζει είναι το πόσο λιτό είναι το εσωτερικό του. Κάλλιστα μπορείς να το χαρακτηρίσεις και άδειο, συνηθισμένος από την πληθώρα μπουτών και χειριστηρίων κυρίως στην κεντρική κονσόλα των σύγχρονων μοντέλων. Το σωστό επίθετο όμως είναι το μοντέρνο κι αυτό γιατί η απουσία των μπουτόν οφείλεται στο ότι τα πάντα ελέγχονται μέσω της μεγάλης οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα. Κι όταν λέμε τα πάντα εννοούμε τα πάντα, από τον κλιματισμό μέχρι το ηχοσύστημα, αλλά και το κινητό τηλέφωνο σε περίπτωση που συνδέσετε ένα.

Φυσικά η μη ανάγκη ύπαρξης πολλών χειριστηρίων έδωσε τη δυνατότητα σε όσους ασχολήθηκαν με το εσωτερικό του καινούργιου 308 να παίξουν με τις επιφάνειες και να δημιουργήσουν ένα μοντέρνο σύνολο. Στο οποίο, όπως και στο 208, ξεχωρίζουν τόσο το μικρό τιμόνι όσο και ο ψηλά τοποθετημένος, σαν ένα αναλογικό HUD, πίνακας οργάνων.

Απλά εδώ τα πάντα δείχνουν να ταιριάζουν καλύτερα σε σχέση με το μικρότερο μοντέλο, φαίνονται καλύτερα προσαρμοσμένα το ένα στο άλλο και σε καμία περίπτωση επιτηδευμένα και αυτό αν μη τι άλλο πρέπει να πιστωθεί στους σχεδιαστές των Γάλλων. Η αντικομφορμιστική επιλογή των οποίων είναι το ανάποδο στροφόμετρο, που έχει δηλαδή φορά αντίθετη από τη συνηθισμένη των δεικτών του ρολογιού, χρειάζεται μεν κάποιο χρόνο για να το συνηθίσεις και αποκλείεται να μην το προσέξεις. Όπως πρέπει να συνηθίσεις και το μπουτόν της μίζας στην κεντρική κονσόλα, αλλά μικρό το κακό.

Κατά τα άλλα κάθεσαι καλά στη θέση του οδηγού και το μόνο που θα σε δυσκολέψει είναι η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, μιας και οι τελευταίες κολώνες είναι πολύ φαρδιές και το πίσω παρμπρίζ αρκετά μικρό. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην κλίση της οροφής, που επηρεάζει και το ύψος στο εσωτερικό του καινούργιου Peugeot. Το αποτέλεσμα είναι όσοι καθίσουν πίσω να νοιώθουν ελαφρώς πιεσμένοι, παρόλο που ο χώρος για τα πόδια τους είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός. Χάρη και στο μεταξόνιο των 2,62 μέτρων, ενώ εξίσου ικανοποιητικά καθότι κορυφαία για τη μικρή- μεσαία κατηγορία είναι και τα 470 λίτρα του χώρου αποσκευών (35 κάτω από το δάπεδο).

Ακόμα κι αν τα εξαντλήσεις και μαζί τους και το ωφέλιμο φορτίο ο 1.600 turbo των 156 ίππων που οδηγήσαμε δεν θα προβληματιστεί, μιας και έχει πάντα ικανά αποθέματα ισχύος, είναι ελαστικός από χαμηλά και επίσημα τουλάχιστον αποδεικνύεται ιδιαίτερα προσεκτικός στη διαχείριση της αμόλυβδης. Η γκάμα πάντως θα ξεκινά για τα σύνολα βενζίνης από τον τρικύλινδρο των 1.200 κυβικών με τους 82 ίππους, αργότερα θα προστεθούν οι turbo εκδοχές του με 110 και 130 ίππους , ενώ στα 1,6 λίτρα υπάρχει και μια έκδοση 125 ίππων. Οι diesel από την άλλη, είναι δύο 1.600 με 90 και 115 ίππους αντίστοιχα και μπορούν να επιδείξουν μια μέση κατανάλωση 3,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Αργότερα θα ακολουθήσει και μια ακόμα πιο οικονομική έκδοση που θα χρειάζεται 3,2 λίτρα, καθώς και η κορυφαία 308 R με τον 1.600 turbo των 270 ίππων.

Η οποία θα εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις, αλλά από την άλλη και το 308 1.6 THP των 156 ίππων (και των 240 Nm από τις μόλις 1.400 στροφές!) είναι γρήγορο, καθώς ολοκληρώνει το 0-100 σε 7,9 δεύτερα και εξασφαλίζει μια τελική που φτάνει τα 215 (με λάστιχα με πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης). Οι πολύ καλές αυτές τιμές, αλλά και η χαμηλή κατανάλωση (μέση τιμή τα 5,6 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, στα οποία αντιστοιχούν εκπομπές CO2 129 γραμμαρίων) οφείλονται και στο σχετικά περιορισμένο βάρος των 1.165 κιλών (-140 σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), που με τη σειρά του οφείλεται στο καινούργιο μεταβλητό πλαίσιο με τον κωδικό EMP2 των Γάλλων. Το οποίο ταυτόχρονα είναι και πιο άκαμπτο, γεγονός που συμβάλλει θετικά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου 308. Που σε σχέση με τον προκάτοχό του έχει πιο σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, που ελέγχουν καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος ειδικά όταν ανεβαίνει ο ρυθμός, χωρίς να επηρεάζεται η άνεση, τομέας στον οποίο παραδοσιακά ξεχωρίζουν τα γαλλικά μοντέλα.

Η διάθεση του νέου Peugeot 308 στην 5θυρη εκδοχή του –θα ακολουθήσει και ένα στέισον τουλάχιστον, αλλά μάλλον όχι και το 308 CC– θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο, ενώ οι τιμές του θα διαμορφωθούν πάνω κάτω στη σημερινά επίπεδα, που για την έκδοση των 1.600 κυβικών και των 156 ίππων είναι σχεδόν 18.900 ευρώ με απόσυρση.

W. Haverkamp

PEUGEOT 308 1.6 THP (156 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.253×1.804×1.457 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.620 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 470- 1.309 λίτρα
Βάρος: 1.165 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 156 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 240 Nm/ 1.400 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,9”, 216 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,6 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 129 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 142 €

{gallery}photos/39/TEST/PEUGEOT-308-NEW{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Το πλήρως ηλεκτρικό VW ID.3 πείθει μεν αλλά δεν εντυπωσιάζει δε

Featured

Video- δοκιμή: νέο Toyota Yaris

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup