*Που έχουν μια πιθανότητα κάποια στιγμή, σε μια μάλλον παραπλήσια μορφή σε σχέση με αυτή που σας παρουσιάζουμε, να βρεθούν στους δρόμους ανάμεσά μας. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Το δεύτερο «τριγωνικό» Nissan ακολουθεί τη λογική του αγωνιστικού Zeod RC των επόμενων 24 Ωρών του Le Mans. Έτσι έχει ιδιαίτερα μικρό μετατρόχιο μπροστά και πολύ μεγάλο πίσω, εξαιρετική αεροδυναμική και σύμφωνα με τους μηχανικούς της Nissan εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς λένε πως συμπεριφέρεται σαν να ίπταται. Είναι ηλεκτρικά με τους ηλεκτροκινητήρες στις πλήμνες των πίσω τροχών –για πρώτη φορά σε Nissan.
Μικρό μεν –το μήκος του δεν ξεπερνά τα 3,70 μέτρα- αλλά γεμάτο τεστοστερόνη, μιας και κινείται από τον V6 των 3.500 κ.εκ. και των 320 ίππων του Megane Trophy τοποθετημένο στο κέντρο. Κινητήριοι τροχοί οι πίσω, το κιβώτιο είναι 6τάχυτο σειριακό, για το 0-100 αρκούν 4,5 δεύτερα, ενώ η τελική φτάνει τα 250. Κάποια από τα στοιχεία του θα τα δούμε σίγουρα στην επόμενη γενιά του Twingo.
3. Honda S660
Tο Honda S660 Concept είναι ένα μικρό ρόουντσερ (μήκος 3.50 μέτρα), από αυτά που είναι είδος υπό εξαφάνιση και γι’ αυτό είναι σημαντικό. Ο τρικύλινδρος κινητήρας του είναι φυσικά turbo, 660 κυβικών, τοποθετημένος στο κέντρο, ενώ το εσωτερικό του είναι αυστηρά διθέσιο. Όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα ρόουντσερ, ανεξαρτήτως του μεγέθους του.
2. Opel Monza
Έκλεψε τις παραστάσεις στη Φρανκφούρτη και δείχνει τη νέα και σύγχρονη προσέγγιση της Opel στο θέμα σπορ κουπέ. Αρκετά μεγάλο (4,70 μέτρα) και χαμηλό (1,30) το Monza δεν περνά απαρατήρητο, ακόμα και χωρίς τις πόρτες του αλά φτερά γλάρου. Στο εσωτερικό όλο το ταμπλό είναι μια οθόνη ενδείξεων και πληροφοριών, υπάρχουν χώροι για επιβάτες και αποσκευές (500 λίτρα πορτμπαγκάζ!), καθώς και συστήματα επικοινωνίας του αυτοκινήτου με τον έξω κόσμο. Το σύστημα πρόωσης είναι αυτό του Ampera, αλλά με φυσικό αέριο (CNG) γοα καλύτερο οικολογικό αποτύπωμα.
1. Nissan IDx
Η απόδειξη πως τα επιτυχημένα πρωτότυπα δεν πρέπει οπωσδήποτε να έχουν σχεδιαστικές υπερβολές –εδώ το αμάξωμα είναι τριών όγκων!- ενώ οι δύο παραλλαγές όντως διαφέρουν μεταξύ τους, παρόλο που οι διαφοροποιήσεις τους είναι αισθητικές και στα σημεία. Θεωρητικά τα δύο IDx, τα Freeflow και Nismo απευθύνονται στους digital natives, όσους δηλαδή έχουν γεννηθεί μετά το 1990 και θεωρούν δηλαδή την ψηφιακή τεχνολογία δεδομένη, αλλά πρακτικά έχουν πολύ πιο ευρύ κοινό. Τo Freeflow είναι πιο cool, με minimal σχεδιασμό, με οικονομικούς κινητήρες βενζίνης από 1.200 έως και 1.500 κυβικά και αυτόματο κιβώτιο CVT. Το Nismo είναι πιο επιθετικό, χωρίς να έχει αλλάξει όμως η βασική γραμμή των τριών όγκων του αμαξώματος.
Γιάννης Σκουφής