Σύνδεση

Audi

ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΑ… ΚΙΒΩΤΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ

Όπως όλα δείχνουν ο “πόλεμος” μεταξύ Αμερικανών και Γερμανών (με πολλά στοιχεία μιας εμπορικής διαμάχης με πολλές και σημαντικές παραμέτρους) δεν θα σταματήσει μόνο στο Dieselgate. Aλλά, όπως αποκαλύπτει η Γερμανική εφημερίδα Bild am Sonntag, η αμερικάνικη υπηρεσία CARB (California Air Resources Board) ανακάλυψε ότι η Audi χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό και… στα κιβώτια ταχυτήτων της για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων που ανακοίνωνε.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα και τις πηγές που επικαλείται, πρόκειται για μία διαφορετική ιστορία από το λογισμικό των κινητήρων πετρελαίου, καθώς εδώ στο επίκεντρο βρισκόταν το αυτόματο κιβώτιο αρκετών μοντέλων της εταιρίας. Η λειτουργία αυτού του λογισμικού ήταν απλή –και αρκετά ευφυής αν και παράνομη.

Όσο ο αισθητήρας με τον οποίο εφοδιαζόταν αντιλαμβανόταν ότι το τιμόνι βρισκόταν σε ευθεία γραμμή, τότε έδινε εντολή στο κιβώτιο να λειτουργεί σε mode αλλαγών των σχέσεων σε όσο χαμηλότερες στροφές γινόταν, με αποτέλεσμα να υπάρχει ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και συνεπώς μειωμένες εκπομπές CO2. Όταν το τιμόνι άρχιζε να περιστρέφεται και να παίρνει κλίση μεγαλύτερη των 15 μοιρών, το κιβώτιο επέστρεφε στην κανονική του λειτουργία.

Με τον τρόπο αυτό η γερμανική εταιρία κατάφερνε να κάνει το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά σε διαδικασίες μέτρησης εκπομπών ρύπων σε κάποιο εργαστήριο (όπου το τιμόνι ήταν μονίμως στην ευθεία) και εντελώς διαφορετικά όταν το αυτοκίνητο βρισκόταν στον δρόμο, όπου όχι μόνο κατανάλωνε περισσότερη βενζίνη, αλλά εξέπεμπε και περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα.

Το κιβώτιο στο οποίο εφαρμόστηκε αυτό το παράνομο λογισμικό είναι το AL 551 των 8 σχέσεων της ZF, και έχει εφοδιάσει εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, κατά βάση τα τετρακίνητα της εταιρίας (από Q5 και Q7 έως Α6 και Α8 quattro). To δημοσίευμα υποστηρίζει ότι η εταιρία έχει πάψει να εφοδιάζει το συγκεκριμένο παράνομο λογισμικό από τον περασμένο Μάιο, ενώ δεν έχουν υπάρξει ακόμα επίσημες δηλώσεις τόσο από την ίδια την Audi όσο και από τον αμερικάνικο οργανισμό CARB.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured