Σύνδεση

Featured

Οριστική η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση το 2035

Τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ ενέκριναν την Τετάρτη το σχέδιο της Επιτροπής να μειώσει τις εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη στο μηδέν από το 2035, δηλαδή την de facto διακοπή των πωλήσεων κινητήρων εσωτερικής καύσης υπέρ των 100% ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό το μέτρο, που προτάθηκε από την ευρωπαϊκή εκτελεστική εξουσία τον Ιούλιο του 2021, μένει να συζητηθεί με τους ευρωβουλευτές. Η άνω εξέλιξη, όπως τονίστηκε, θα συμβάλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ηπείρου, ιδίως στην ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα έως το 2050.

Δεν αποκλείονται τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels) ή οι επαναφορτιζόμενοι υβριδικοί κινητήρες

Κατόπιν αιτήματος μερικών χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ιταλίας, οι Εικοσιεπτά συμφώνησαν ωστόσο να εξετάσουν ένα πιθανό πράσινο φως στο μέλλον για εναλλακτικές τεχνολογίες όπως τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels) ή τους υβριδικούς επαναφορτιζομενους κινητήρες, εάν το καταστήσουν δυνατό. για την επίτευξη του στόχου της πλήρους εξάλειψης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα οχήματα.

Τροποποίηση Ferrari

Οι Ευρωπαίοι Υπουργοί Περιβάλλοντος, συνερχόμενοι στο Λουξεμβούργο, ενέκριναν επίσης μια πενταετή παράταση της απαλλαγής από τις υποχρεώσεις CO2 που χορηγείται στους «εξειδικευμένους» κατασκευαστές ή σε εκείνους που παράγουν λιγότερα από 10.000 οχήματα ετησίως, έως το τέλος του 2035. Αυτή η ρήτρα, που  ονομάζεται « τροποποίηση Ferrari», θα ωφελήσει ιδιαίτερα τις μάρκες πολυτελείας.

Αυτά τα μέτρα θα πρέπει τώρα να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους ευρωβουλευτές, οι οποίοι αυτό το μήνα καθόρισαν επίσης τη θέση τους σχετικά με την πρόταση της Επιτροπής. «Αυτή είναι μια μεγάλη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία μας», αναγνώρισε η Γαλλίδα υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης, Agnès Pannier-Runacher, η οποία προήδρευσε της συνεδρίασης της Τρίτης. Ωστόσο, είπε ότι ήταν μια «αναγκαιότητα» ενόψει του ανταγωνισμού από την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες που έχουν στοιχηματίσει πολύ στα ηλεκτρικά οχήματα που θεωρούνται το μέλλον της βιομηχανίας.

Ανεπαρκής η παρούσα υποδομή φόρτισης

Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ήδη επενδύει πολλά στην ηλεκτροκίνηση, φοβάται τον κοινωνικό αντίκτυπο μιας πολύ γρήγορης μετάβασης.

«Η συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών αυτοκινήτων επέλεξε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής για το Πράσινο Σύμφωνο, Φρανς Τίμερμανς, σε συνέντευξη Τύπου. Ωστόσο, υπενθύμισε το άνοιγμα του ευρωπαϊκού στελέχους σε άλλες τεχνολογίες.

«Είμαστε τεχνολογικά ουδέτεροι. Αυτό που θέλουμε είναι αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών», εξήγησε. «Αυτή τη στιγμή τα εναλλακτικά καύσιμα δεν φαίνονται ρεαλιστική λύση, αλλά εάν οι κατασκευαστές μπορούν να αποδείξουν το αντίθετο στο μέλλον, θα είμαστε ανοιχτοί».

Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων, που βρίσκεται επί του παρόντος υπό ανάπτυξη, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που προκύπτει ιδίως από βιομηχανικές δραστηριότητες που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια χαμηλών εκπομπών άνθρακα, σε μια προσέγγιση κυκλικής οικονομίας.Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως και η βιομηχανία πετρελαίου, έχει μεγάλες ελπίδες σε αυτά τα νέα καύσιμα που θα επιτρέψουν την παράταση της χρήσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, που σήμερα απειλούνται από την εμφάνιση 100% ηλεκτρικών οχημάτων. Αλλά η χρήση αυτής της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο αμφισβητείται από περιβαλλοντικές ΜΚΟ που τη θεωρούν τόσο πολύ ακριβή όσο και ενεργοβόρα. Καταγγέλλουν επίσης κινητήρες που εκπέμπουν τόσο οξείδιο του αζώτου (NOx) όσο και τα ισοδύναμα ορυκτών καυσίμων.

Το αυτοκίνητο, ο κύριος τρόπος μεταφοράς για τους Ευρωπαίους, αντιπροσωπεύει λίγο λιγότερο από το 15% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ, ένα από τα κύρια αέρια που ευθύνονται για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Για να ανταποκριθεί στους κατασκευαστές που ανησυχούν για την ανεπαρκή ζήτηση των καταναλωτών για 100% ηλεκτρική ενέργεια, η Επιτροπή συνέστησε την ισχυρή ανάπτυξη σταθμών φόρτισης. «Στους κύριους δρόμους της Ευρώπης, πρέπει να υπάρχουν σημεία φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα», ανάφερε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν πέρυσι.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured