Ένα νέο πετρελαιοκινητήρα, που αρχικά θα χρησιμοποιηθεί στα Insignia και Zafira, θα παρουσιάσει η Opel στο Παρίσι. Πρόκειται για έναν ολοκαίνουργιο σύνολο 2.000 κ.εκ., που αντικαθιστά τον προηγούμενο 2.0 CDTI και αποδίδει 170 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 400 Nm από τις 1.750 έως τις 4.000 σ.α.λ.
Ο νέος diesel ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, όπως τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας με ηλεκτρικό ενεργοποιητή, πίεση ψεκασμού 2.000 bar και με μέχρι και 10 ψεκασμούς σε κάθε κύκλο καύσης, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην πολιτισμένη του λειτουργία. Για το σκοπό αυτό οι μηχανικοί της εταιρείας ενίσχυσαν τον κινητήρα δομικά, ενώ υπάρχουν δύο ειδικά σχεδιασμένοι αντι-κραδασμικοί άξονες από αλουμίνιο.
Φυσικά ο νέος 2.0 CDTI της Opel ικανοποιεί τις προδιαγραφές Euro6, με τη βοήθεια του συστήματος Επιλεκτικής Αναγωγής Καυσαερίων Blue Injection– Selective Catalytic Reduction (SCR). Το Blue Injection είναι μία διαδικασία που αφαιρεί τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια του κινητήρα, με τη βοήθεια του AdBlue. Αυτό είναι ένα αβλαβές υγρό που αποτελείται από ουρία και νερό και ψεκάζεται στη ροή των καυσαερίων πριν από τον καταλύτη SCR και μετά από το φίλτρο μικρο-σωματιδίων. Το διάλυμα διασπάται σε αμμωνία (NH3), που απορροφάται από τον καταλύτη SCR, ενώ τα οξείδια του αζώτου (NOx) των καυσαερίων μετατρέπονται στη συνέχεια σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς μέσω της χημικής αντίδρασης με την αμμωνία.
Για το AdBlue υπάρχει ένα ξεχωριστό ρεζερβουάρ με στόμιο πλήρωσης δίπλα ακριβώς από αυτό του καυσίμου.
Γιάννης Σκουφής