Σύνδεση

Opel

Opel MAXX: πριν από 25 χρόνια η Opel είχε παρουσιάσει το δικό της smart

Πριν από είκοσι πέντε χρόνια, οι τρικύλινδροι κινητήρες –ακόμα και οι ατμοσφαιρικοί– ήταν πολύ σπάνιοι, παρά τα εγγενή πλεονεκτήματά τους έναντι των τετρακύλινδρων, όπως η μεγαλύτερη απόδοση, το μικρότερο βάρος και οι μειωμένες απώλειες λόγω τριβών. Το σκηνικό άρχισε να αλλάζει δραματικά στην έκθεση της Γενεύης, όταν η Opel αποκάλυψε το MAXX, ένα καινοτόμο, πρωτότυπο όχημα πόλης του μέλλοντος, με προηγμένο, τρικύλινδρο, βενζινοκινητήρα.

Το MAXX και ο high tech κινητήρας του εξέπληξαν τους επισκέπτες της Γενεύης. Λιγότερο από 12 μήνες αργότερα, η Opel ξάφνιασε για μία ακόμα φορά τον κόσμο, ανακοινώνοντας την πρόθεσή της να φέρει τον in-line triple στη μαζική παραγωγή. Με την απόφαση αυτή η Opel έγινε ο πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων που εξέλιξε ένα σύγχρονο τρικύλινδρο κινητήρα σε επίπεδο παραγωγής.

Το MAXX ήταν ένα πρωτότυπο μελλοντικό αυτοκίνητο πόλης. Αντί της χρήσης πάνελ από πρεσαριστό ατσάλι, το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από εξελασμένο αλουμίνιο, κάτι που επέτρεπε την εύκολη παραγωγή τμημάτων διαφόρων μεγεθών και σχημάτων στο εργοστάσιο. Ο κλωβός, μερικώς ακάλυπτος, ήταν αποτέλεσμα της συγκόλλησης των τμημάτων και περιλάμβανε τη σχεδίαση εξωτερικού και εσωτερικού.

Το κλειδί στη δημιουργία του MAXX concept: ο κλωβός από εξελασμένο αλουμίνιο αποτέλεσε τη βάση για αρθρωτή σχεδίαση

Ο κλωβός προσέφερε όχι μόνο βέλτιστη ασφάλεια αλλά και τη βάση για την αρθρωτή δομή, που ήταν το κλειδί στη  δημιουργία MAXX concept και προάγγελος των σύγχρονων ευέλικτων πλατφορμών οχημάτων. Μοντέλα cabrio, pick-up, off-roader, van ακόμα και ταξί μπορούσαν να ‘χτιστούν’ στην ίδια πλατφόρμα – ο πελάτης το αποφάσιζε στη φάση παραγγελίας. Αν και οι πελάτες δεν μπορούσαν να μεταβάλουν τις διαστάσεις, είχαν τη δυνατότητα να αλλάξουν την εξωτερική εμφάνιση και τον εξοπλισμό εσωτερικού, ακόμα και μετά την παράδοση του οχήματος.

Με μήκος 2,97 μέτρων και πλάτος & ύψος 1.575 χιλιοστών, το κοντό, δίθυρο MAXX ήταν ήδη ευρύχωρο.

Εάν ο πελάτης ήθελε να μεταφέρει πολλές αποσκευές, μπορούσε να επιλέξει διάταξη δύο καθισμάτων με χώρο φόρτωσης περίπου ίδιων διαστάσεων με ενός Astra station wagon. Ένας πίσω πάγκος καθισμάτων εγκαταστημένος στην αλουμινένια δομή προσέφερε χώρο για τέσσερα άτομα.

Η ασφάλεια ήταν το ίδιο σημαντική με την ευελιξία. Πλέον της στιβαρής αλουμινένιας δομής, το MAXX διέθετε αερόσακο οδηγού και ABS. Υιοθετώντας τεχνολογίες από τη μεσαία και την ανώτερη-μεσαία κατηγορία, το MAXX διέθετε εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson βασισμένη στην αρχή Dynamic SAfety (DSA), γνωστή από τα Opel Vectra και Omega. Οι μηχανικοί τοποθέτησαν το ρεζερβουάρ καυσίμου ανάμεσα στους πίσω τροχούς για βέλτιστη ασφάλεια, ενώ η δομή από εξελασμένο αλουμίνιο προστάτευε το πίσω τμήμα και προσέφερε μια ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης μπροστά.

High-tech: εν σειρά τρικύλινδρος με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο

Ένας ακόμα σημαντικός στόχος ήταν η περιβαλλοντική συμβατότητα. Το αλουμίνιο, πέραν της εύκολη ανακύκλωσής του είναι και ένα ελαφρύ υλικό. Το MAXX ζύγιζε μόλις 650kg και αυτό επέτρεπε πρόσθετη εξοικονόμηση ενέργειας.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας του MAXX προσέφερε πρόσθετη ενεργειακή απόδοση. Συμπαγής, ελαφρύς και οικονομικός, πολιτισμένος και ισχυρός, ο νέος βενζινοκινητήρας ήταν ο πρώτος που εξελίχθηκε σε επίπεδο παραγωγής από Ευρωπαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων. Με χωρητικότητα 973 κυβικών, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, ο high tech κινητήρας ολοκλήρωσε τα πρώτα του χιλιόμετρα σε δύο πρωτότυπα του MAXX concept.

Με χωρητικότητα περίπου 330 κυβικών ανά κύλινδρο, το νέο μέλος της οικογένειας ECOTEC είχε βέλτιστη σχέση διαμέτρου-διαδρομής, τα πλεονεκτήματα της οποίας αντικατοπτρίζονταν στην εντυπωσιακή μέγιστη ροπή των 90 Nm στις 2.500 σ.α.λ., και στη μέγιστη ισχύ των 37 kW (50 PS) στις 5.000 σ.α.λ.

Με τέτοιες τιμές, ο κινητήρας 1.0L υπερείχε των τετρακύλινδρων ανταγωνιστών του χαρίζοντας στο MAXX ζωηρές επιδόσεις: επιτάχυνση 0-100 σε 12,1 δεύτερα και τελική ταχύτητα 151 χλμ./ ώρα. Πιο εντυπωσιακή ήταν η οικονομική κατανάλωση ενέργειας – με σχέση συμπίεσης 10.1:1, ο τρικύλινδρος κινητήρας του MAXX είχε κατανάλωση μόλις 3,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 90 χλμ./ ώρα, σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών της εποχής Euromix.

Πάνω από 25 χρόνια μετά το ντεμπούτο του MAXX, η υψηλή απόδοση των τρικύλινδρων κινητήρων παραμένει εξέχον χαρακτηριστικό της γκάμας κινητήριων συνόλων Opel – κυρίως στο Corsa, το μοντέλο που λανσάρισε τον καινοτόμο 1.0L inline triple της Opel το 1997 και εξακολουθεί να προσφέρει υπερσύγχρονους, τρικύλινδρους κινητήρες σήμερα.

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup