Σύνδεση

Featured

Οι παραδοσιακοί διακόπτες επιστρέφουν για λόγους ασφαλείας

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πιθανές υποβαθμίσεις στις αξιολογήσεις ασφαλείας αν συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στις μεγάλες οθόνες του αυτοκινήτου έναντι των παραδοσιακών κουμπιών και ρυθμιστικών κουμπιών.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2026, τα οχήματα που δεν διαθέτουν φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες όπως φλας, φώτα κινδύνου, κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και κλήσεις έκτακτης ανάγκης κινδυνεύουν να χάσουν βαθμούς στις αξιολογήσεις ασφαλείας που πραγματοποιούνται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (Euro NCAP).

Ενώ η εντολή αποσκοπεί στον μετριασμό των ατυχημάτων που σχετίζονται με την απόσπαση της προσοχής και προκαλούνται από την υπερβολική εξάρτηση από τις οθόνες αφής, αποτελεί μια ευπρόσδεκτη κίνηση προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ασφάλειας των οδηγών.

Ο Matthew Avery, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης του Euro NCAP, υπογραμμίζει τον κίνδυνο που ενέχει η απόσπαση της προσοχής από τον δρόμο για την πλοήγηση στα πολύπλοκα συστήματα infotainment.

Η υπερβολική χρήση των οθονών αφής, που είναι διαδεδομένη σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργεί ανησυχίες για την απόσπαση της προσοχής των οδηγών.

Σε αντίθεση με τα κουμπιά, οι οθόνες αφής απαιτούν από τους χρήστες να αποσπάσουν το βλέμμα τους από το δρόμο, αυξάνοντας ενδεχομένως την πιθανότητα ατυχημάτων.

Η απόφαση να επιβληθούν κυρώσεις στους κατασκευαστές αυτοκινήτων που στερούνται φυσικών χειριστηρίων υπογραμμίζει τη σημασία της διαισθητικής λειτουργίας και του ελάχιστου χρόνου απομάκρυνσης των ματιών από το δρόμο για την ασφαλέστερη οδήγηση.

Ενώ η πρωτοβουλία του Euro NCAP αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, η επιβολή της επιστροφής στα παραδοσιακά χειριστήρια σε ολόκληρη τη βιομηχανία μπορεί να απαιτήσει ευρύτερα ρυθμιστικά μέτρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Παρ’ όλα αυτά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επιδιώκουν κορυφαίες βαθμολογίες ασφαλείας αναμένεται να προσαρμοστούν στους νέους κανονισμούς, με πολλούς να έχουν ήδη ενσωματώσει φυσικούς διακόπτες στα σχέδιά τους.

Η πρόβλεψη του διευθύνοντος συμβούλου της BMW Oliver Zipse ότι οι υπερμεγέθεις οθόνες θα καταργηθούν σταδιακά μέσα σε μια δεκαετία αντικατοπτρίζει ένα ευρύτερο κλίμα της βιομηχανίας προς την κατεύθυνση της προτεραιότητας της ασφάλειας των οδηγών έναντι των φανταχτερών οθονών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured