Σύνδεση

Featured

OI ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΣΕ ΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΥΣ DIESEL

Σε μία έκτακτη και με την διαδικασία του κατεπείγοντος που είχαν σήμερα οι επικεφαλείς των μεγαλύτερων Γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών με αντιπροσώπους της κυβέρνησης μελετήθηκαν οι τρόποι ώστε να μην υπάρξουν απαγορεύσεις για τους κινητήρες diesel σε αρκετές πόλεις της Γερμανίας που ετοιμάζονται να πάρουν μέτρα.

Τα αφεντικά της VW, της BMW και της Mercedes-Benz προσφέρθηκαν στο να μειώσουν τις εκπομπές NOx κατά 25% μέσω επεμβάσεων στο λογισμικό των αυτοκινήτων με κινητήρες Euro5 και Εuro6. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει “ανάκληση” για αναβάθμιση τουλάχιστον 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στο αμέσως προσεχές διάστημα. Αν όντως εγκριθεί αυτό το πρόγραμμα, τότε το κόστος του αναμένεται να ξεπεράσει τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, που θα το επωμιστούν σε μεγάλο βαθμό οι εταιρίες.

Ως αντίμετρο για να πάρουν την συμφωνία και οι τρεις κατασκευαστές συμφώνησαν στο να επενδύσουν πολλά περισσότερα χρήματα στην δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως και να ενισχύσουν οικονομικά τις τοπικές κυβερνήσεις στην προσπάθεια της μείωσης των ρύπων NOx που συνδέονται με ασθένειες του αναπνευστικού.

Προς το παρόν η συμφωνία αφορά μόνο τους Γερμανούς κατασκευαστές, ενώ αναμένεται στην συνέχεια να επεκταθεί και στους ξένους κατασκευαστές που πωλούν τα αυτοκίνητά τους στην χώρα.

Η κρίση με τους πετρελαιοκινητήρες έχει επηρεάσει σημαντικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες είναι ίσως η σημαντικότερη οικονομική δραστηριότητα της Γερμανίας, με έναν στους πέντε εργαζόμενους της χώρας να συνδέονται με αυτήν, ενώ αντιπροσωπεύει περισσότερο από το μισό του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας.

Κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, τα diesel αντιπροσώπευαν το 41,3% των πωλήσεων στην Γερμανία, σημειώνοντας αισθητή μείωση, καθώς το αντίστοιχο διάστημα του 2016 ήταν στο 46,9%. Λόγω αυτού μάλιστα θα είναι και η πρώτη φορά που η Γερμανία θα ανακοινώσει άνοδο του μέσου όρου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου των αυτοκινήτων της χώρας από το 1990.

Όπως και να έχει πάντως, η κατάσταση είναι ιδιαίτερα τεταμένη στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, με ένα ακόμα επιπλέον παράγοντα να δημιουργεί δυσκολίες, την εκλογική αναμέτρηση σε δύο μήνες. Η Μέρκελ θέλει να είναι εντάξει με το οικολογικό προφίλ της χωρίς όμως από την άλλη να ρισκάρει κάποια λάθος κίνηση με το λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών και τις πάνω από 800.000 θέσεις εργασίας που στρέφονται γύρω από την παραγωγή των πετρελαιοκινητήρων σε διάφορους τομείς της βιομηχανίας.

Μάλιστα όπως είπε ο Γερμανός αναλυτής Carsten Brzeski “Η σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πολύ μεγάλη. Η VW είναι για την οικονομία της Γερμανίας πολύ πιο σημαντική από την Ελλάδα. Οι εταιρίες πρέπει να βρουν μια λύση, μαζί με την κυβέρνηση με ποιόν τρόπο θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που έρχονται από τις μεγάλες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία”.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota