Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι εταιρείες ζητούν χαλάρωση της ΕΕ για τους στόχους CO2

Οι κατασκευαστές, ιδίως η Volkswagen, πιέζουν για επανεξέταση των αυστηρών στόχων για τις εκπομπές CO2 που έχουν τεθεί σε ισχύ από το 2025 στην ΕΕ.

Η μη επίτευξη αυτών των στόχων θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικά πρόστιμα, γεγονός που αποτελεί κίνδυνο για εταιρείες όπως η VW.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών, συμπεριλαμβανομένης της μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και διαφόρων εμποδίων, όπως τα μειωμένα κίνητρα, οι υψηλές τιμές και η οικονομική επιβράδυνση.

Η Volkswagen προσπαθεί να λανσάρει 30 νέα και αναβαθμισμένα μοντέλα, πολλά από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά, το επόμενο έτος παρά τις προκλήσεις αυτές.

Ωστόσο, η απροθυμία των καταναλωτών να αγοράσουν ακριβά ηλεκτρικά οχήματα, σε συνδυασμό με τις μειωμένες κρατικές επιδοτήσεις και τον έντονο ανταγωνισμό, περιπλέκει τις προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές ρύπων.

Η ΕΕ παραμένει προσηλωμένη στη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035, αλλά η επίτευξη αυτού του στόχου εξαρτάται από την αντιμετώπιση των ελλείψεων στις υποδομές και την αύξηση της προσβασιμότητας των ηλεκτρικών οχημάτων στους καταναλωτές.

Με τη μετάβαση στην Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) έως το 2025, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δέχονται πιέσεις να μειώσουν σημαντικά τις μέσες εκπομπές CO2 του στόλου τους.

Η Volkswagen, ειδικότερα, αντιμετωπίζει την πρόκληση να μειώσει τις εκπομπές κατά περίπου 15% έως το 2025, αλλά το έργο αυτό δυσχεραίνεται από τη μείωση των επιδοτήσεων και τον αυξημένο ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές.

Η μη επίτευξη των αυστηρών στόχων για τις εκπομπές ρύπων θα επιφέρει σημαντικές κυρώσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, δίνοντάς τους κίνητρο να διερευνήσουν επιλογές όπως η ένωση στόλων με κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως η Tesla, αν και με σημαντικό κόστος.

Η Volkswagen εξετάζει στρατηγικές όπως η συγκέντρωση πόρων και η παροχή κινήτρων για την πώληση οχημάτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τους νέους κανονισμούς.

Παρά τις προσπάθειες αυτές, η πορεία της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχει βρεθεί σε αδιέξοδο, με το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις συνολικές παραδόσεις να μειώνεται πρόσφατα, προκαλώντας ανησυχίες και αβεβαιότητες στον κλάδο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Oliver Blume τονίζει την ανάγκη για σταθερότητα και συνέχεια στην πολιτική, προτρέποντας την ΕΕ να διατηρήσει τη δέσμευσή της για τερματισμό των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz