Σύνδεση

Featured

O JEREMY CLARKSON ΤΟΥ TOPGEAR ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ. ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ.

Το BBC ανακοίνωσε πως ο βασικός παρουσιαστής

Το BBC ανακοίνωσε πως ο βασικός παρουσιαστής της πιο διάσημης εκπομπής αυτοκινήτου στον κόσμο, του TopGear, έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα και πως δεν θα προβληθεί το επεισόδιο αυτής της εβδομάδας την Κυριακή. Ο λόγος είναι μια έρευνα για ρατσιστική συμπεριφορά του μέσω δηλώσεων, καθώς και λόγω διένεξής του, που μπορεί να έφτασε και στη χειροδικία, με έναν παραγωγό του BBC. 

Κατά καιρούς ο Clarkson, ο οποίος έχει κάνει την πρόκληση μέρος του επαγγελματικού του προφίλ έχει στραφεί εναντίον αρκετών λαών, των Ελλήνων μη εξαιρουμένων. Μάλιστα την τελευταία φορά που είχε στραφεί με σχόλια ενάντια στην Ελλάδα ήμουν ο διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού TopGear και είχα εκδηλώσει την πρόθεσή μου στους Άγγλους συναδέλφους να σταματήσω τη δημοσίευση της στήλης του.

Η διαθεσιμότητα δεν αφορά κανέναν άλλο πλην του Clarkson, συμπεριλαμβανομένων των συμπαρουσιαστών του Hammond και May, ενώ εκφράζονται φόβοι πως αυτό μπορεί να είναι και το κύκνειο άσμα της δημοφιλούς εκπομπής. Η οποία έχει αποδειχθεί χρυσοφόρα, όπως έχουμε γράψει και για τους τρεις παρουσιαστές της.

JEREMY-CLARKSON-3

Στη συνέχεια απολαύστε μερικές από τις προκλητικές δηλώσεις του Jeremy Clarkson:

  • Για τους υπαλλήλους του Δημοσίου τομέα: «Θα τους σκότωνα όλους. Θα τους έπαιρνα έξω και θα τους εκτελούσα, έναν-έναν, μπροστά στις οικογένειές τους.
  • Δεν καταλαβαίνω της λωρίδες για τα λεωφορεία. Γιατί οι φτωχοί να μπορούν να πηγαίνουν γρηγορότερα κάπου, απ’ ό,τι εγώ;
  • Ο μόνος λόγος που οι Άραβες και οι Εβραίοι, κατάφεραν να διατηρήσουν τον άθλιο μικρό πόλεμό τους για 50 χρόνια, είναι επειδή δεν βρέχει εκεί κάτω. Αν οι μεταπολεμικές δυνάμεις τοποθετούσαν το Ισραήλ στο Μάντσεστερ, δεν θα είχαν καμία αιματοχυσία.
  • Κοντέ άνθρωπε. Όταν τελειώσεις να οδηγείς το αμάξι, κάνε πίσω το γ@μημένο κάθισμα, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να το χρησιμοποιούν μετά.

JEREMY-CLARKSON-2

Επίσης μπορείτε να διαβάσετε τι είχα γράψει –μεταξύ άλλων- όταν είχε καταφερθεί με δηλώσεις ενάντια στη χώρα μας.

Ο Clarkson ασχολείται στη Sun με την Ελλάδα τη στιγμή που η αυτοκινητοβιομηχανία περνά τη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων δεκαετιών. Timing κι αυτό…

Αρκετός ντόρος έγινε τον τελευταίο καιρό με κάποια σχόλια που έγραψε ο κύριος που ενδεχομένως διαβάσατε τις απόψεις του δύο σελίδες πιο πριν σχετικά με την Ελλάδα, τους Έλληνες , τα μουστάκια κ.λπ.

Σαφώς και δεν είναι ωραίο να γράφεται κάτι αρνητικό για τη χώρα σου, ακόμα και αν (θέλω να πιστεύω) ξεκίνησε με μια χιουμοριστική διάθεση, αλλά από την άλλη μήπως κι εμείς λίγο το παρακάνουμε όταν ασχολούμαστε τόσο πολύ;

Ο Clarkson έγραψε ότι έγραψε στη στήλη του στη Sun, μια κατ’ εξοχήν λαϊκή εφημερίδα και φαντάζομαι πώς κάποιοι από όσους τη διάβασαν μπορεί και να μειδίασαν κάπου μεταξύ του 2ου και του 3ου pinch. Μπορεί, γιατί αν στο μυαλό σου το όνομα κάποιου δημιουργεί άμεσα το συνειρμό με τη ρήση «big mouth strikes again» τότε τα γραφόμενά του ελάχιστα τα λαμβάνεις υπόψη.

Υπάρχει ακόμα ένας λόγος γιατί δεν πρέπει να παίρνει κανείς πάντα στα σοβαρά τον -στη συγκεκριμένη περίπτωση- κώλουmnist: Εδώ ο κόσμος στην αυτοκινητοβιομηχανία καίγεται κι αυτός ασχολείται με την φωτογραφία στην καμπάνια του ΕΟΤ. Ήμαρτον, όπως θα έλεγε ένας άλλος γνωστός παρουσιαστής, ραδιοφωνικός αυτή τη φορά…

Εκτός κι αν πιάστηκε από τη συγκεκριμένη καμπάνια για να γράψει κάτι που θα ελάφρυνε το κλίμα, σκεπτόμενος ότι μεταξύ του 1ου και του 2ου pinch η ψυχή των αναγνωστών της Sun είχε μαυρίσει από την πτώση των χρηματιστηρίων, τα προβλήματα των τραπεζών, την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, τα προβλήματα των Μπέκαμ, κάποιες ακόμα ανέκδοτες λεπτομέρειες από τη ζωή της Lady D…

Πιστεύω ακράδαντα πως δεν θα έπρεπε να είχαμε ασχοληθεί καθόλου με το «χρονογράφημά» του ή καλύτερα με ότι κι αν γράφει που δεν έχει άμεση σχέση με το αυτοκίνητο… Άλλωστε πέρα από το Top Gear –που ένα από τα χαρακτηριστικά του είναι να φιλοξενεί και ενδιαφέρουσες προσωπικές απόψεις και στο οποίο γράφει φυσικά για την οικονομική κρίση- είναι καλύτερα να τον βλέπεις παρά να τον διαβάζεις.

Πάντως αυτήν την περίοδο έχεις γενικά πολλά να διαβάσεις, στο σύνολό τους αρνητικά, που θέλεις δεν θέλεις σε επηρεάζουν. Υπάρχει όμως και μια θετική αχτίδα μέσα σε όλη αυτή την καταχνιά, που δεν είναι άλλη από την πιο γρήγορη στροφή των κατασκευαστών σε αυτοκίνητα που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον και καταναλώνουν λιγότερο.

Και χωρίς την κρίση η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα πήγαινε προς αυτήν την κατεύθυνση, απλά η περιρρέουσα ατμόσφαιρα λειτούργησε ως καταλύτης για να επιταχυνθούν τα πράγματα.

Στο σημείο αυτό όμως θα πρέπει όμως να δούμε τη συγκεκριμένη εξέλιξη σε μια όσο πιο ρεαλιστική βάση γίνεται: Σαφώς και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έγιναν ξαφνικά υπέρμαχες της προστασίας του πλανήτη με όλες τους τις δυνάμεις. Απλά από τη στιγμή που οι πωλήσεις έχουν μειωθεί πρέπει να βρεθεί ένα καινούργιος τρόπος, ένα νέο επιχείρημα για να πείσεις τους καταναλωτές να ξαναπεράσουν από τις εκθέσεις, να ανοίξουν την πόρτα και -γιατί όχι- να ψωνίσουν. Τους καταναλωτές που σημειωτέον λίγους μήνες πριν είχε καεί η γούνα τους από τις τιμές των καυσίμων όταν το βαρέλι (πετρέλαιο) σημείωνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Παράλληλα υπάρχουν και οι προδιαγραφές που συνηγορούν προς αυτήν τη στροφή: Euro 5 από το 2005, 6 από το 2014, οπότε να μια ακόμα ευκαιρία για να πεις ότι τα μοντέλα σου καλύπτουν ήδη από τώρα τις μελλοντικές προδιαγραφές. Στα παραπάνω προσθέστε και το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις χωρών όπως η Γερμανία, που και μεγάλη αγορά είναι και κατασκευάζει αυτοκίνητα, σκέφτονται τα υιοθετήσουν πιο νωρίς τη φορολόγηση των αυτοκινήτων με βάση τις εκπομπές CO2 αλλά και να δώσουν επιπλέον κίνητρα (π.χ. απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας) για καινούργια και πιο καθαρά μοντέλα.

Τι κάνουμε εμείς εδώ στην Ελλάδα; Προς το παρόν τίποτα, καθώς –επίσημα τουλάχιστον- δεν υπάρχει ούτε σκέψη για την αναθεώρηση κάποιων δεδομένων. Της φορολόγησης με βάση τα κυβικά εκατοστά π.χ. που θα έπρεπε να γίνεται με βάση τις εκπομπές ρύπων αν πραγματικά νοιαζόμαστε για το περιβάλλον και όχι γιατί απλά πρέπει κάτι να λέμε.

Το δεύτερο που πρέπει να αλλάξει είναι η αντιμετώπιση των κινητήρων πετρελαίου. Δεν μπορεί σε όλη την Ευρώπη οι diesel να θεωρούνται ως η βάση για την ανάπτυξη συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης των ρύπων και εμείς εδώ να τους θεωρούμε ρυπογόνους και άρα ακατάλληλους για τη χρήση στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Παράλληλα αν θεωρούμε ότι οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με το αυτοκίνητο στη χώρα μας παίζουν ρόλο στην όλη οικονομία η απελευθέρωση των diesel δεν μπορεί παρά να λειτουργήσει ενισχυτικά στην αγορά. Να δημιουργήσει πρόσθετο ενδιαφέρον, κυρίως για τα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα, όπου και τα πλεονεκτήματα τους είναι ακόμα πιο εμφανή.

Το ότι η κυβέρνηση που παίρνει την τελική απόφαση έχει άσους στο μανίκι της προκειμένου να τονώσει την αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας αλλά ταυτόχρονα να λειτουργήσει προς τη σωστή κατεύθυνση για την προστασία του περιβάλλοντος είναι μια θετική συγκυρία. Η οποία μπορεί να προέκυψε –σε ότι αφορά τους diesel- από λάθη του παρελθόντος αλλά και υπάρχει και μπορεί να δώσει λύση, Αρκεί βέβαια να την εκμεταλλευτεί κανείς.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured