Η επίσημη παρουσίαση του πολύ-αναμενόμενου νέου Audi A4 στην έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο θα συνοδευτεί και από την πρεμιέρα ενός νέου turbo 2.000 κυβικών, για τον οποίο η Audi και κατά συνέπεια το γκρουπ VW, λέει πως είναι ο πιο αποδοτικός δίλιτρος κινητήρας βενζίνης του κόσμου.
Ο νέος 2.0 TFSI έχει χωρητικότητα 1.984 κ.εκ. και αποδίδει 190 ίππους και 320 Nm από τις 1.450 έως τις 4.400 σ.α.λ. Σύμφωνα με την Audi, στο νέο A4, οι πωλήσεις του οποίου θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του έτους, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση θα είναι στα 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα -εδώ μεγάλο ρόλο παίζει η μείωση του συνολικού βάρους έως και κατά 140 κιλά– ενώ γίνεται αναφορά και σε ένα νέο κύκλο καύσης που προσεγγίζει αυτόν του Miller.
Ουσιαστικά η γωνία του στροφάλου έχει μειωθεί στις από τις 190 με 200 μοίρες στις 140, επιτρέποντας μικρότερο χρόνο εισαγωγής και μεγαλύτερη πίεση εισαγωγής. Επίσης, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν νωρίτερα -πριν το Κ.Ν.Σ.-, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της πίεσης ώστε να είναι εφικτή μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης (προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί η τιμή). Εδώ να πούμε πως έχει υιοθετηθεί ο διπλός ψεκασμός (στην εισαγωγή και άμεσος) που είδαμε για πρώτη φορά στον 1.8 TFSI, ενώ υπάρχει και το σύστημα μεταβλητής βύθισης των βαλβίδων AVS (Audi Valvelift System).
Αξιοσημείωτο είναι πως οι μηχανικές τριβές είναι πολύ μικρές και για αυτό χρησιμοποιείται λιπαντικό 0W-20, ενώ πιο πολλά στοιχεία θα έχουμε στη διάθεσή μας όσο θα πλησιάζουμε προς την πρεμιέρα.
Γιάννης Σκουφής
