Σύνδεση

Featured

NEO ΤΟΥΟΤΑ PRIUS: ΠΙΟ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ

H 4η κατά σειρά γενιά του Prius είναι ότι και η πρώτη, που είχε παρουσιαστεί πριν από 20 περίπου χρόνια δείχνοντας το μέλλον σε μια περίοδο που σχεδόν κανείς δεν το έβλεπε να έρχεται: είναι το μοντέλο επίδειξης των δυνατοτήτων της Toyota, η τεχνολογική της βιτρίνα και αυτός είναι και ο λόγος, σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία πάντα, που δικαιολογεί την όποια εκκεντρικότητα στην εμφάνιση.

Το αμάξωμα του νέου Prius είναι πράγματι ιδιαίτερο, με τη συνολική του εικόνα να προσδιορίζεται κυρίως από τις λεπτομέρειες του design του, όπως είναι π.χ. τα φώτα του, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω. Γεγονός είναι πάντως πως χρειάζεται μια περίοδο για να το συνηθίσει κανείς και να γίνει αποδεκτό -αν γίνει.

Το εσωτερικό του είναι αναλογικά πιο συμβατικό, πάντα με βάση και την πρωθύστερη εικόνα των υβριδικών της Toyota, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλήρες. Ενδεικτικό για το τελευταίο είναι πως ήδη από τη μεσαία έκδοση Style είναι διαθέσιμο μέχρι και Head Up Display (HUD), ενώ φυσικά παρόντα είναι και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Όσο για τους χώρους και παρά την κλίση της οροφής προς τα πίσω, είναι άνετοι για όλους τους επιβάτες, που έχουν στη διάθεσή τους και τουλάχιστον 501 λίτρα για τις αποσκευές τους.

TOYOTA-PRIUS-TEST-1A

Το υψηλό επίπεδο ασφάλειας, παθητικής αυτήν τη φορά, εξασφαλίζεται και από τη βάση του Prius, που δεν είναι άλλη από το νέο πλαίσιο της ιαπωνικής εταιρείας, το TNGA. To Toyota New Global Architecture, όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, χρησιμοποιείται εδώ για πρώτη φορά, και διαθέτει προκαθορισμένα στοιχεία που το καθιστούν ευέλικτο και απλοποιούν τη διαδικασία παραγωγής.

Ενδεικτικό για το τελευταίο είναι ότι το TNGA χρησιμοποιείται και στο νέο μικρό SUV της μάρκας, το C-HR, που παρουσιάστηκε επίσημα στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης. Ταυτόχρονα ο σχεδιασμός του είναι τέτοιος που εξασφαλίζει μεγάλες και αποτελεσματικές ζώνες προγραμματισμένης παραμόρφωσης σε συνδυασμό με ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ακαμψίας, μεγαλύτερα κατά 60% σε σχέση με το πλαίσιο της προηγούμενης γενιάς.

Η ακαμψία κολακεύει με της σειρά της και τα δυναμικά χαρακτηριστικά και όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο Prius στην Ισπανία, στον τομέα αυτό έχει προσεγγίσει τα συμβατικά μοντέλα. Το τελευταίο μόνο ως θετικό μπορεί να εκληφθεί, μιας και το υβριδικό Toyota κρύβει πλέον σαφώς καλύτερα το βάρος του, είναι πιο άμεσο και εμφανώς λιγότερο αποστειρωμένο, ενώ συνολικά δείχνει πιο ζωντανό. Σε καμία περίπτωση δεν έχει γίνει σπορ, έχει γίνει όμως πιο ευχάριστο και αυτό είναι κάτι που πρέπει να πιστωθεί στους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας.

Το πιο ευχάριστο οδηγικά προφίλ οφείλεται σε σημαντικό βαθμό και στο υβριδικό σύστημα πρόωσής του. Που είναι η αναβαθμισμένη εκδοχή αυτού της προηγούμενης γενιάς, καθώς διαθέτει έναν πιο μικρό από πλευράς διαστάσεων ηλεκτροκινητήρα 53 kW και 163 Nm, καθώς και μπαταρίες με μεγαλύτερο ενεργειακό περιεχόμενο. Παράλληλα έχει επανασχεδιαστεί και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του, το τετρακύλινδρο σύνολο βενζίνης των 1.800 κυβικών που λειτουργεί με τον κύκλο του Atkinson και αποδίδει 98 ίππους και 142 Nm.

TOYOTA-PRIUS-TEST-1B

Το πιο εντυπωσιακό όμως νούμερο που τον συνοδεύει δεν είναι άλλο από τον εξαιρετικό βαθμό απόδοσής του, ο οποίος φτάνει το υψηλό για κινητήρα παραγωγής ποσοστό του 40%. Το συγκεκριμένο νούμερο είναι τόσο μεγάλο που στην ουσία συγκρίνεται μόνο με τον turbo V6 των 1.600 κυβικών που κινεί τα μονοθέσια της Mercedes στη Φόρμουλα 1 και η εξέλιξή του ξεκίνησε πάνω κάτω από αυτόν το βαθμό απόδοσης.

Βελτιωμένο εμφανίζεται και το αυτόματο κιβώτιο, ενώ νέο, πιο ελαφρύ και πιο αποδοτικό είναι και το σύστημα που ελέγχει την ενεργειακή ροή, με αποτέλεσμα με όλα τα παραπάνω η επίσημη μέση κατανάλωση του Prius να φτάνει μόλις τα 3,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, στα οποία αντιστοιχούν εκπομπές CO2 70 γραμμαρίων το χιλιόμετρο!

Για να έρθουν πάντως αυτές οι τιμές οι Ιάπωνες έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και από πλευράς αεροδυναμικής, μιας και η 4η γενιά του Prius, με έναν συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,24 συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο αεροδυναμικών μοντέλων που κυκλοφορούν.

Στην Ελλάδα τα Prius των προηγούμενων γενιών που κυκλοφορούν είναι 2.500 -παγκοσμίως φτάνουν τα 3,5 εκατομμύρια- και στο νούμερο αυτό θα προστεθούν και άλλα της 4ης γενιάς του. Η οποία και σε σχέση με την προκάτοχό της είναι καταρχήν φτηνότερη κατά 1.470 ευρώ, ενώ αν ληφθεί υπόψη και ο πιο πλούσιος βασικός εξοπλισμός της το ποσό αυτό ανεβαίνει στις 3.000 ευρώ.

Σε απόλυτα νούμερα η βασική έκδοση Active του καινούργιου υβριδικού Toyota ξεκινά από τις 27.810 ευρώ. Η μεσαία έκδοση Style, που όπως είπαμε διαθέτει μεταξύ άλλων και HUD κοστίζει από 28.900 ευρώ, ενώ η κορυφαία Lounge τιμάται τουλάχιστον 31.030 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

TOYOTA PRIUS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.540×1.760×1.470 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.700 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 501 λίτρα
Βάρος: 1.450 κιλά
Κινητήρας βενζίνης: 1.798 κ.εκ., 4 κύλινδροι, κύκλος Atkinson
Ισχύς: 98 PS
Ροπή: 142 Nm/ 3.600 σ.α.λ.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 53 kW
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 163 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 122 PS/ 5.200 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,6”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 3,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 70 γραμμάρια/ χλμ. (ζάντες 15”)
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 27.810 €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota