Σύνδεση

Featured

To Z Proto είναι άξιος διάδοχος της παράδοσης των 50 χρόνων των σπορ Nissan

Μετά από δέκα και πλέον χρόνια η Nissan επιστρέφει στην κατηγορία των σπορ μοντέλων και μάλιστα εντυπωσιακά. Με ένα πρωτότυπο, το Z Proto, που όμως δείχνει καθόλα έτοιμο να μπει στη γραμμή παραγωγή και που δείχνει από την πρώτη κιόλας ματιά πως αποτελεί το διάδοχο μιας μεγάλης παράδοσης που μετρά ήδη 50 και πλέον χρόνια.

Η εμφάνιση του Ζ Proto διαθέτει συνειδητά ρετρό στοιχεία, παραπέμποντας στο θρυλικό Datsun 240Z και μέσω του κίτρινου χρώματός του ενώ υπάρχει ακόμα και το λογότυπο Fairlady στο πίσω μέρος τους, καθώς και στο ιδιαίτερα εντυπωσιακό στις μέρες του 300ZX. Ταυτόχρονα αποτελεί και μια σύγχρονη έκδοση του κλασικού στυλ «Ζ» με το μεγάλο καπό, την έντονη κλίση της οροφής και τον πολύ μικρό πίσω πρόβολο. Οι προβολείς σε σχήμα που παραπέμπει σε σταγόνα είναι μια ακόμα αναφορά στο παρελθόν -αφήσαμε τους σχεδιαστές μας να κάνουν ένα μεγάλο ταξίδια στις προηγούμενες δεκαετίες είπε χαρακτηριστικά ο Alfonso Albaisa, επικεφαλής του τμήματος design της Nissan- ενώ η σχεδόν ορθογώνια μάσκα θυμίζει το τελευταίο μοντέλο παραγωγής, το 370Ζ.

Σε αντίθεση με την εξωτερική εμφάνιση ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό απόλυτα σύγχρονος και high tech. Υπάρχει βέβαια μια γέφυρα με το παρελθόν, με τη μορφή των τριών επιπλέον οργάνων στο πάνω μέρος της ογκώδους κεντρικής κονσόλας που διαχωρίζει σαφώς τη θέση του οδηγού από αυτήν του συνοδηγού.

Από εκεί και πέρα το ταμπλό είναι ψηλό και σχεδόν κάθετο, ο πίνακας οργάνων είναι φουλ ψηφιακός με ένα μεγάλο στροφόμετρο στο κέντρο του, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα σπορ μοντέλο που σέβεται καταρχήν τον εαυτό του. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια οθόνη αφής για τον έλεγχο των συστημάτων infotainment και κλιματισμού, ενώ αυτό που προσέχει κανείς είναι ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων. Επιλογή που μάλλον ξεφεύγει από τον κανόνα των αυτόματων κιβωτίων των ολοκαίνουργιων μοντέλων.

Άλλο ένα σημείο διαφοροποίησης από τη σύγχρονη πεπατημένη είναι η απουσία εξηλεκτρισμένων εκδόσεων. Το Z Proto είναι κλασικό και στον τομέα αυτό, καθώς κινείται από τον bi turbo V6 των 3.000 κυβικών με τον εσωτερικό κωδικό VR30DDTT που χρησιμοποιείται ήδη στα Infiniti Q50 και Q60 Red Sport και αποδίδει 400 ίππους. Οι οποίοι θα εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε λιγότερα από 5,0 δεύτερα και θα δικαιολογούν και την πιθανή επωνυμία 400Ζ του μοντέλου παραγωγής.

Πολύ πιθανή είναι και μια έκδοση Nismo με 500 ίππους, αλλά από την άλλη οι συγκεκριμένες μηχανολογικές επιλογές κάνουν σαφές πως προς το παρόν τουλάχιστον το μελλοντικό 400Ζ δεν προορίζεται για την Ευρώπη και τις αγορές της με τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, αλλά και τις όλο και μικρότερες πωλήσεις σπορ μοντέλων. Ας ελπίσουμε πως αυτό θα αλλάξει στο μέλλον και θα δούμε και το μοντέλο παραγωγής του πολύ ενδιαφέροντος Nissan Z Proto και στα μέρη μας.

Όσο για την τιμή του στις ΗΠΑ όπου θα διατίθεται -το Datsun 240Z ήταν εξαιρετικά δημοφιλές όταν μεσουρανούσε- θα ξεκινά πάνω κάτω από τις 40.000 δολάρια.

[ngg src=”galleries” ids=”5373″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured