Υπάρχουν facelift… και facelift. Στην περίπτωση του Captur οι Γάλλοι επέλεξαν να χώσουν πιο βαθιά το νυστέρι και να αλλάξουν σχεδόν όλο το μπροστινό μέρος που πλέον εναρμονίζεται με εκείνο των πιο πρόσφατων μοντέλων, όπως είναι το Scenic, το ηλεκτρικό Megane και το επερχόμενο Symbioz που θα κυκλοφορήσει στην χώρα μας από το νέο έτος.
Κάτω από το Sympioz θα συνεχίσει την πολύ καλή του εμπορικά πορεία το Captur που έχει γίνει αγνώριστο χάρη στη νέα μάσκα, τους καινούργιους προβολείς και το νέο καπό. Μαζί με τα πιο καθαρά και εξίσου επανασχεδιασμένα πίσω φώτα το γαλλικό SUV έχει αποκτήσει μια πιο εξίσου ελκυστική εμφάνιση που του δίνει μια νέα δυναμική.
Οι διαστάσεις έχουν παραμείνει στα ίδια επίπεδα (μήκος 4,24 μέτρα) διατηρώντας την ευελιξία σε αστικές συνθήκες σε συνδυασμό με τα σχεδόν 17 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος που αποτελούν εφόδιο για βόλτες σε βατούς χωματόδρομους.
Όπως και στο Clio, έτσι και στο Captur υπάρχει πλέον η κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση Esprit με το χαρακτηριστικό μπλε, νέες επιλογές στα χρώματα και στις ζάντες, καθώς και καινούργιες διχρωμίες αμαξώματος.
Περνώντας στο εσωτερικό υπάρχουν βελτιώσεις στην ποιότητα των υλικών και μια νέα οθόνη αφής 10,4 ιντσών, με νέο σύστημα infotainment με built-in λογισμικό της Google (όπως είχαμε δει για πρώτη φορά στο Austral).
Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο ολοκληρωμένο μενού με εξαιρετική ευκρίνεια και γραφικά (το ίδιο ισχύει και για το ψηφιακό πίνακα οργάνων), ενώ στο πάνω μέρος της οθόνης υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για την ρύθμιση της έντασης του ήχου και την επιστροφή στο κεντρικό μενού.
Πιο χαμηλά οι διακόπτες για τον κλιματισμό έχουν αφαιρεθεί και στην θέση τους υπάρχει μια πρακτική θήκη. Πλέον, η επιλογή και ρύθμιση του κλιματισμού γίνεται από τους φυσικούς διακόπτες στη βάση της οθόνης αφής αλλά και από το μενού.
Όσο για τους χώρους αυτοί παραμένουν στα ίδια καλά επίπεδα -τηρουμένων των εξωτερικών διαστάσεων. Διατηρείται η πίσω συρόμενη -κατά 16 εκατοστά- σειρά καθισμάτων και ανάλογα με την θέση της το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 484 έως 616 λίτρα (λόγω της μπαταρίας η έκδοση E-Tech διαθέτει από 348 έως 480 λίτρα).
Η γκάμα των κινητήρων παραμένει επίσης αμετάβλητη με την έκδοση διπλού καύσιμου 1.0 TCe LPG των 100 ίππων να αποτελεί για ευνόητους λόγους την πιο συμφέρουσα επιλογή.
Χαμηλότερα υπάρχει η επίσης τρικύλινδρη τούρμπο 1.0 TCe με τους 90 ίππους, ενώ για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχουν οι ήπια υβριδικές τετρακύλινδρες 1.3 TCe με 140 ή 160 ίππους και 6άρι χειροκίνητο ή 7αρι αυτόματο διπλόδισκο, αντιστοίχως.
Στην Μαδρίτη οδήγησα την πλήρως υβριδική έκδοση E-Tech η οποία είναι κορυφαία από κάθε άποψη. Τόσο στο θέμα της τιμής όσο και στης απόδοσης αφού η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Άλλωστε, το υβριδικό σύστημα της Renault το γνωρίζουμε και από τα άλλα μοντέλα της και για μια ακόμη φορά τονίζω πως είναι από τα καλύτερα όχι μόνο για την χαμηλή κατανάλωση ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και για τον τρόπο που λειτουργεί προσφέροντας μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία με όσο το δυνατόν λιγότερη «CVT-ίλα».
Κατά τα υπόλοιπα μπορεί να γίνει αντιληπτή η επαναρρυθμισμένη ανάρτηση μπροστά με νέα αμορτισέρ που βελτιώνει το feedback του τιμονιού και ως ένα βαθμό τα επίπεδα άνεσης και την ποιότητα κύλισης.
Στην ερώτησή μας γιατί δεν υπάρχει diesel στο Captur και υπάρχει στο Clio, η απάντηση ήταν ότι υπάρχει υψηλότερη εταιρική ζήτηση για «μικρά» diesel πόλης παρά για μικρά SUV. Επίσης, η plug-in έκδοση καταργήθηκε λόγω της μειωμένης ζήτησης.
Τέλος, να πούμε ότι το ριζικά αναβαθμισμένα Captur θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας προς τα τέλη του Ιουνίου. Οι τιμές θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες μέρες και θα είναι ελαφρώς αυξημένες, όπως μας ενημερώνει η ελληνική αντιπροσωπεία.