Σύνδεση

Land Rover

Το νέο Range Rover Evoque έχει ωραίο στυλ, πολυτέλεια και μεγάλες δυνατότητες on off

H πρώτη ματιά στα αυτοκίνητα είναι πολύ σημαντική και κρίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό αν σου αρέσει ή όχι. Η πρώτη ματιά λοιπόν στο καινούργιο Range Rover Evoque είναι κάτι παραπάνω από θετική: όμορφο, classy σχήμα στη λογική των μοντέλων της μάρκας, ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως οι χαρακτηριστικά λεπτοί προβολείς και οι κρυφές χειρολαβές και μια συνολική εικόνα που δείχνει πιο αρμονική και σαφώς πιο ελκυστική σε σχέση με το μοντέλο της πρώτης γενιάς.

Επιπρόσθετα το καινούργιο δείχνει και αισθητά πιο μεγάλο, παρόλο που δεν είναι: 4,37 μέτρα είναι το μήκος του, 4,37 έχει παραμείνει και έτσι τοποθετείται από πλευράς διαστάσεων τουλάχιστον στη μικρή κατηγορία των SUV πολυτελείας. Σε όλα τα άλλα, της τιμής συμπεριλαμβανομένης ανήκει στην επόμενη, αυτή των μεσαίων.

Αυτό που έχει μεγαλώσει και έχει διαφοροποιήσει όσο πρέπει τις αναλογίες -όσο πρέπει γιατί είναι σαφής η συνέχει και η συγγένεια με την πρώτη γενιά- είναι το μεταξόνιο. Που με +21 χιλιοστά εξασφαλίζει σαφώς πιο άνετους χώρους στο εσωτερικό για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ … λίτρων) χωρίς να επηρεάζει διόλου, όπως θα δούμε στη συνέχεια τις ευελιξία του και τις δυνατότητές του πέρα από την άσφαλτο.

Ανάλογη εικόνα και στο εσωτερικό: κομψές γραμμές και στυλ σύμφωνο με αυτό που περιμένει κανείς από ένα Range Rover, αλλά και μια high tech διάσταση η οποία εξασφαλίζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, τον ιδιαίτερα έξυπνο εσωτερικό καθρέφτη- οθόνη στον οποίο προβάλλεται η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας και κυρίως από τις δύο οθόνες των 10,0 στο κέντρο του ταμπλό και την κονσόλα.

Από την πάνω οθόνη με την ασυνήθιστη για αυτοκίνητα αλλά συνηθισμένη για high end smartphones αναλογία 19:9 ελέγχονται οι λειτουργίες του συστήματος Touch Pro Duo που δεν περιλαμβάνουν μόνο ότι έχει σχέση με το infotainment. Από την κάτω επιλέγονται τα προγράμματα οδήγησης. Στα τετρακίνητα Evoque, για πρώτη φορά χρησιμοποιείται στο μικρό Range το σύστημα Terrain Response 2, είναι συνολικά πέντε: τα Comfort, Sand, Grass- Gravel- Snow, Mud & Ruts που αντιστοιχούν σε ότι λέει το όνομά τους και το Auto. Με αυτό οι εκάστοτε ρυθμίσεις προκύπτουν με βάση της ισχύουσες συνθήκες. Όσο για την κατονομή της ροπής στους δύο άξονες είναι συνεχής με δυνατότητες torque vectoring αλλά και αποσύμπλεξης του πίσω άξονα, για λόγους οικονομίας, όταν η διαθέσιμη ροπή περνά χωρίς πρόβλημα στο δρόμο μόνο από τους εμπρός τροχούς.

Προαιρετικά υπάρχουν και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ενώ συνολικά το Evoque ταξιδεύει ιδιαίτερα καλά στις εθνικές οδούς και στους δευτερεύοντες επαρχιακούς δρόμους, καθώς είναι σταθερό, ευθύβολο και άνετο, ευέλικτο και ευχάριστο. Με την ανάρτησή του να ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματος και τις κλίσεις και το σύστημα διεύθυνσής του να έχει καλή αίσθηση.

Εκεί όμως που το Evoque εντυπωσιάζει είναι πέρα από την άσφαλτο, καθώς ο οδηγός πέρα από την πολύ καλή τετρακίνηση, τα προγράμματα οδήγησης και την τεχνολογία έχει στην διάθεσή του μια απόσταση 212 χιλιοστών από το έδαφος, γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 25 και 30,6 μοιρών αντίστοιχα, αλλά και τη δυνατότητα διέλευσης μέσα από νερό βάθους 600 χιλιοστών. Έτσι στην ορεινή Κορινθία που το οδηγήσαμε, στα πλαίσια της παγκόσμιας παρουσίασής του που γίνεται στη χώρα μας, περνούσε χωρίς πρόβλημα μέσα από ρυάκια, κατέβαινε χάρη και στο hill descend από απότομες κατηφόρες και μπορούσε να κινηθεί με αρκετά μεγάλη για τις συνθήκες ταχύτητα τόσο στο χώμα όσο και σε δρόμο με γαρμπίλι.

Στις περιπτώσεις που οδηγός δεν είναι απόλυτα βέβαιος για τη διαμόρφωση του εδάφους δεν χρειάζεται να κατέβει, καθώς μπορεί να χρησιμοποιήσει το ClearSight Ground View. Πρόκειται για την εξέλιξη του «διάφανου καπό» που είχε παρουσιαστεί πριν 4 περίπου χρόνια από τη Land Rover και έτσι στην κεντρική οθόνη του Evoque προβάλλεται η εικόνα του εδάφους πάνω από το οποίο περνά -για το σκοπό αυτό υπάρχουν κάμερες στο κάτω μέρος του- προκειμένου ο οδηγός να μπορεί να αποφύγει τις κακοτοπιές. Ή απλά να βλέπει τι γίνεται από κάτω του όταν περνά την σιδηροδρομική γέφυρα του Ισθμού της Κορίνθου, όπως εμείς.   

Τα Evoque που οδηγήσαμε ήταν τα P250 και D240, με τα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου των 2.000 κυβικών της γενιάς Ingenium που αποδίδουν 249 και 240 ίππους αντίστοιχα (365 και 500 Nm ροπής) και υποστηρίζονται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Ο τελευταίο υποβοηθά τους δύο τετρακύλινδρους τόσο στην εκκίνηση όσο και όταν πατηθεί βαθιά το γκάζι, ενώ η μικρή υστέρηση που εμφανίζεται στην απόκριση γίνεται αντιληπτή αλλά τη συνηθίζεις.

Φυσικά τόσο με τον βενζινοκινητήρα όσο και με τον diesel και παρά το ότι το μικρό Range Rover έχει μεγάλο βάρος που ενίοτε ξεπερνά τα 1.900 κιλά, υπάρχουν πάντα ικανά αλλά όχι και εντυπωσιακά αποθέματα ισχύος. Καλός είναι και ο συνδυασμός με το αυτόματο και καλά κλιμακωμένο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε 0-100 σε 7,5 δεύτερα και τελική 230 για το P250, 7,7 δεύτερα και τελική 225 για το D240, ενώ η επίσημη κατανάλωση είναι 7,9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και 6,2 λίτρα diesel. Στο μέλλον πάντως θα υπάρξει και μια plug-in υβριδική έκδοση με ένα νέο τρικύλινδρο σύνολο. 

Οι τιμές του νέου Range Rover Evoque ξεκινούν από τις 55.100 ευρώ, που αντιστοιχούν στην έκδοση D150 -diesel 2.000 κυβικών με 150 ίππους, MHEV, τετρακίνηση, αυτόματο κιιβώτιο και το βασικό επίπεδο εξοπλισμό. Πάνω από αυτό υπάρχουν και τα πιο πλούσια S, SE και HSE. Στον αναλυτικό τιμοκατάλογο του μοντέλου, που μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ, υπάρχει και η προσθιοκίνητη D150 με χειροκίνητο κιβώτιο και χωρίς MHEV, που με 55.400 ευρώ δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.

Range Rover Evoque D240 MHEV
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.371×1.904×1.649 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.681 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 472 λίτρα
Βάρος: 1.880 κιλά
Κινητήρας: 1.999 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel, MHEV
Ισχύς: 240 PS/ 2.400 σ.α.λ.
Ροπή: 500 Nm/ 1.500- 2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,7”, 225 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση (επίσημη): 6,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 163 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 400 €
Τιμή: από 61.000 €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup