Σύνδεση

Featured

To νέο Peugeot 2008 έγινε πιο SUV και πολύ πιο upper class

Το καινούργιο 2008 δεν κάνει καμία προσπάθεια ούτε να κρύψει την καταγωγή του, ούτε να περάσει απαρατήρητο αλλά και να συγκαλύψει κάπως την πιο έντονη SUV αισθητική προσέγγισή του.

Η λογική ήθελε τους σχεδιαστές της Peugeot να ακολουθήσουν την επιτυχημένη φόρμα του 3008 και αυτό είναι που έκαναν σε σημαντικό βαθμό, εξασφαλίζοντας παράλληλα και την ανεξάρτητη προσωπικότητα του νέου τους μοντέλου. Χάρη στη νέα μάσκα που πρωτοεμφανίστηκε μαζί με τα σχεδόν κάθετα φώτα ημέρας στο 208 αλλά εδώ είναι, λόγω μεγέθους, ακόμα πιο επιβλητική, την παιχνιδιάρικη διαμόρφωση του προφίλ του με το έντονο ανάγλυφο και τους μεγάλους τροχούς και βέβαια το πιο κάθετο παρμπρίζ του.

Όλα μαζί του εξασφαλίζουν μια σαφώς εντυπωσιακή εμφάνιση, ενώ σε σχέση με τον επιτυχημένο προκάτοχό του η διαφορά δεν είναι μόνο αισθητική αλλά και μεγέθους. Το νέο 2008 έχει φτάσει τα 4,30 μέτρα -είναι μεγαλύτερο κατά 13 εκατοστά από τον προηγούμενο και κατά 2 από ένα σύγχρονο μοντέλο της μικρής- μεσαίας κατηγορίας όπως είναι π.χ. το νέο VW Golf.

Το μεγαλύτερο χωρικό αποτύπωμα έχει δύο συνεπακόλουθα: τη δημιουργία χώρου από κάτω για ένα πιο μικρό μοντέλο και τη βελτίωση των χώρων στο εσωτερικό. Χάρη και στο μεταξόνιο των 2.600 χιλιοστών.

Πράγματι το μικρότερο μέχρι στιγμής SUV της γαλλικής μάρκας μπορεί κάλλιστα να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας μικρής οικογένειας, μιας και τέσσερις θα μετακινηθούν άνετα και πέντε θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις. Όσο για το πορτμπαγκάζ η χωρητικότητά του είναι 405 λίτρα, ενώ άλλα 29 υπάρχουν κάτω από το δάπεδο όταν απουσιάζει η ρεζέρβα ανάγκης. Με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.447 λίτρα.

Την άνεση δεν την εξασφαλίζουν πάντως μόνο οι χώροι αλλά και ο αντίστοιχος εξοπλισμός που στην κορυφαία έκδοση Allure της δοκιμής μας ήταν πλήρης από όλες τις απόψεις. Και σε ότι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης και το infotainment, καρδιά του οποίου είναι η landscape ως προς την τοποθέτησή της οθόνη αφής στο ταμπλό, το μέγεθος της οποίας φτάνει τις 10,0 ίντσες.

Ακόμα πιο εντυπωσιακός το ψηφιακό i-Cockpit 3D, που δημιουργεί όντως μια τρισδιάστατη προοπτική, με τα πιο σημαντικά να είναι πιο «μπροστά». Η απεικόνιση πάντως δεν είναι πάντα ξεκάθαρη, ενώ θα προτιμούσαμε οι ενδεικτικές λυχνίες να ήταν λίγο μεγαλύτερες. Ένα άλλο σημείο είναι τα πολύ ψηλά μαρσπιέ, που σε συνδυασμό με το αρκετά χαμηλά τοποθετημένο και χαρακτηριστικά μικρό τιμόνι δεν σου επιτρέπουν να μπεις δίχως να βρουν κάπου τα πόδια σου.

Συνολικά η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί την επιτυχημένη λογική του 208, με τα έξυπνα κουμπιά άμεσης πρόσβαση σε λειτουργίες που βρίσκονται κάτω από την οθόνη, τα ποιοτικά υλικά και τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και μόνο και τις αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Όποιος κάθεται πίσω από το χαρακτηριστικά μικρό, όπως προαναφέραμε, τιμόνι του 2008, που πάντως δεν θα βολέψει τους πάντες, έχει καλή περιφερειακή ορατότητα, ελαφρώς περιορισμένη προς τα πίσω, ενώ θα διαπιστώσει πολύ σύντομα πως πρόκειται για ένα πολύ καλά στημένο αυτοκίνητο. Που έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και αποσταθεροποιείται δύσκολα -αν αυτό γίνει τότε υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά ως επιπλέον δικλείδα ασφαλείας- είναι άμεσο και ακριβές στους χειρισμούς του.

Το 2008 είναι δηλαδή ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο , που δεν θα κουράσει και ενίοτε θα ενθουσιάσει, ειδικά με τον κορυφαίο κινητήρα πετρελαίου του. Τον 1.5 BlueHDI των 130 ίππων, με την καλή απόκριση και ελαστικότητα από χαμηλά, τη στρωτή του λειτουργία και το χαμηλό επίπεδο θορύβου και την ζωντάνια που δείχνει. Τουλάχιστον μέχρι τη μεσαία περιοχή λειτουργίας του. Αν πιεστεί περαιτέρω δεν θα αποδώσει καλύτερα και θα αυξηθεί και ο θόρυβος και η κατανάλωση. Αν αποφευχθούν τέτοιου είδους υπερβάσεις μια μέση τιμή γύρω στα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα έρχεται χωρίς ιδιαίτερη πίεση.

Αυτό οφείλεται σε σημαντικό βαθμό και στο πολύ καλό ως προς τη λειτουργία του, π.χ. kick down και σωστά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων με τον μικρού μεγέθους επιλογέα.

Το αυτόματο κιβώτιο είναι στάνταρ στην έκδοση 1.5 BlueHDI Allure των 130 ίππων, η τιμή της οποίας ξεκινά από τις 31.900 ευρώ. Ποσό που ναι μεν γίνεται πιο εύπεπτο αν συνυπολογίσει κανείς τόσο το αυτόματο κιβώτιο όσο και το συνολικά πλήρη εξοπλισμό, αλλά παραμένει υψηλό. Αυτή όμως είναι η σύγχρονη λογική της Peugeot, που συνδυάζεται και με πολύ καλά αυτοκίνητα, όπως είναι και το καινούργιο 2008. Που ξεκινά πάντως από τις 20.500 ευρώ για την έκδοση βενζίνης 1.2 Pure Tech 100 Active.

PEUGEOT 2008 1.5 BLUEHDI 130 PS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.300×1.770×1.530 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.605 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 405- 1.467 λίτρα
Βάρος: 1.235 κιλά
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 130 PS/ 3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,1”, 199 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 6,5 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 124 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 149 €
Τιμή: από 31.900 €

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

2Σχόλια

2 Comments

  1. Avatar

    Γρηγόρης

    05/02/2020 στις 1:04 πμ

    Άρθρο για SUV, στο οποίο δεν λέγεται ούτε μια λέξη για τετρακίνηση, ούτε μια λέξη για την απόσταση από το έδαφος… Τι να πεις…

    • Γιάννης Σκουφής

      Γιάννης Σκουφής

      05/02/2020 στις 8:33 πμ

      Δεν υπάρχουν τετρακίνητες εκδόσεις στο 2008. Όπως και στην πλειονότητα των μοντέλων της κατηγορίας. Η δημοτικότητά τους οφείλεται στην εμφάνισή τους και στους χώρους τους. Η απόσταση από το έδαφος είναι περίπου 17 εκατοστά αν αυτό σας λέει κάτι. Όντως τι να πεις…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Tο νέο μικρό και πιο φτηνό SUV της Toyota, που θα βασίζεται στο Yaris, θα είναι υβριδικό και τετρακίνητο

Featured

Νέα Skoda Octavia RS: με βενζίνη, diesel και plug-in υβριδική έκδοση

Featured

Το ελληνικό Renault 5 Turbo Group B του «Λεωνίδα» πωλείται ξανά

Featured

Το ηλεκτρικό Audi e-tron 55 quattro είναι πύραυλος εδάφους- εδάφους, αλλά…

Audi




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup