Το 2014 ήταν το πιο επιτυχημένο έτος στην 75χρονη ιστορία της Jeep, η οποία εκμεταλλεύθηκε πλήρως τη δημοτικότητα των SUV, καθώς από τα 18 συνολικά εκατομμύρια αυτοκίνητα του είδους που πουλήθηκαν παγκοσμίως το ένα (εκατομμύριο) είναι δικά της.
Το νούμερο αυτό –σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά η αύξηση είναι 39%(!)- καθιστά τη Jeep το μεγαλύτερο εξειδικευμένο κατασκευαστή τετρακίνητων, με μεγάλη μάλιστα διαφορά από τη δεύτερη Land Rover, ενώ τρώγοντας έρχεται φυσικά η όρεξη. Και προκειμένου η αμερικάνικη εταιρεία να συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία –ο ισχυρός άντρας της FCA στην οποία ανήκει έχει προϋπολογίσει για φέτος αύξηση των πωλήσεων κατά 16%- πρέπει να εμπλουτίσει τη γκάμα της με νέα μοντέλα. Ειδικά μετά το επιτυχημένο εγχείρημα του Renegade.
Έτσι λοιπόν ο προγραμματισμός της περιλαμβάνει την παρουσίαση του διαδόχου των Compass και Patriot, που δεν αποδείχθηκαν επιτυχημένα, καθώς ούτε το στυλ διέθεταν –σημαντικός παράγοντας για την κλάση και για μια παραδοσιακή μάρκα – ούτε την ποιότητα και τις δυνατότητες εντός και εκτός ασφάλτου.
Το νέο μοντέλο που θα ανήκει στη πιο δημοφιλή μικρή- μεσαία κατηγορία θα διαθέτει τονισμένα τα κλασικά για Jeep χαρακτηριστικά –τη μάσκα και τα τετραγωνισμένα φτερά- ενώ συνολικά η εμφάνισή του αναμένεται ελκυστική. Η επίσημη πρεμιέρα του προσδιορίζεται στην έκθεση στο Παρίσι το Σεπτέμβριο του 2016 και θα είναι διαθέσιμο τόσο με εμπρός όσο και με τετρακίνηση.
Προς το παρόν δεν έχει διαρρεύσει κάτι για τη γκάμα των κινητήρων του, αλλά τα σύνολα των 2.000 κυβικών της μάρκας θεωρούνται σίγουρα, ενώ από κει και κάτω τα πάντα είναι ανοιχτά.
Δύο χρόνια αργότερα, το 2018, θα παρουσιαστεί ένα 7θέσιο μοντέλο που θα τοποθετείται πάνω από το Grand Cherokee και θα λέγεται Grand Wagoneer –υπήρχε ομώνυμο μοντέλο από το 1963 έως το 1991!- και θα μοιράζεται το πλαίσιο με το πολύ- αναμενόμενο SUV της Maserati.
Κάπου εκεί τοποθετείται χρονικά και ο διάδοχος του Wrangler, που θα διατηρήσει τους άκαμπτους άξονές του και τις εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητές του, ενώ εκτός απροόπτου θα έχει μόνιμη αντί για κατ΄επιλογή τετρακίνηση.
Φυσικά για να διατηρήσει τους ρυθμούς ανάπτυξής της η Jeep θα επενδύσει σε μονάδες τόσο στη Βραζιλία όσο και στην Κίνα, όπου κατασκευάζει αυτοκίνητα ήδη από τη δεκαετία του ΄80, ως η πρώτη δυτική μάρκα.
Γιάννης Σκουφής
