Σύνδεση

Featured

Το Honda Jazz έγινε υβριδικό και ακόμα πιο έξυπνο

Το Jazz από την αρχή της παρουσίας του στη γκάμα της Honda -αισίως αυτή είναι η τρίτη πλέον γενιά του- είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο σε μέγεθος σούπερ- μίνι αλλά με χώρους που παραπέμπουν σε μοντέλο της αμέσως μεγαλύτερη κατηγορίας.

Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν έχουν αλλάξει στο ελάχιστο ούτε στην πιο πρόσφατη εκδοχή του. Άλλωστε δεν υπήρχε λόγος για κάτι τέτοιο. Έτσι το Jazz μπορεί άνετα να παίξει το ρόλο του μεταφορικού μέσου μιας μικρής οικογένειας (πορτμπαγκάζ από 304 λίτρα), ενώ διαθέτει και τα εξαιρετικά πρακτικά Magic Seats, που πέρα από την αναδιπλούμενη πλάτη έχουν και αναδιπλούμενα έδρανα και δίνουν λύση ακόμα και σε εξεζητημένες ανάγκες μεταφοράς.

Από κει και πέρα οι μηχανικοί της Honda κινήθηκαν στοχευμένα προκειμένου να κάνουν το Jazz ιδιαίτερα εύχρηστο μέσα στην πόλη. Έτσι εξασφάλισαν πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό του κάνοντας μάλιστα τις εμπρός κολώνες όσο πιο λεπτές γίνεται, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν και πολλές θέσεις και θήκες για smartphones και όσα έχουμε όλοι πάνω μας.

Ιδιαίτερα πρακτικές και χαρακτηριστικές και για αυτή τη γενιά του Jazz οι ποτηροθήκες στο ταμπλό, ενώ πλέον το μικρότερο των Honda δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στο high tech. Με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών, ευανάγνωστο και με πολύ καλά γραφικά και με μια οθόνη αφής, ενσωματωμένη στο κέντρο του ταμπλό, για το σύστημα infotainment.

Και η μεγαλύτερη οθόνη ξεχωρίζει με την ευκρίνειά της, ενώ και το μενού είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και βολικό. Παράλληλα υπάρχει το Honda Sensing, το πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης της ιαπωνικής εταιρείας, που καθιστά το Jazz ένα από τα πιο καλά και άρτια εξοπλισμένα μοντέλα της κατηγορίας στο συγκεκριμένο τομέα.

Όλα αυτά τα συστήματα υποβοήθησης, μαζί και με τα συστήματα ασφαλείας, αποτελούν μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας στην έτσι και αλλιώς απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά του Jazz. Που είναι καλά στημένο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ανά πάσα στιγμή εμπνέει εμπιστοσύνη. Εξίσου σημαντικό ότι είναι ευκολοδήγητο, με μικρή ακτίνα στροφής, κάτι που είναι απίστευτα πρακτικό τόσο για το παρκάρισμα όσο και για την κίνηση σε στενούς δρόμους ή σε περιορισμένους χώρους όπως είναι π.χ. τα πάρκινγκ.

Έξω από την πόλη το Jazz δεν θα κουράσει και θα καλύψει χωρίς να κουραστεί αλλά ούτε και να κουράσει τους επιβάτες τους. Ταυτόχρονα θα είναι και ιδιαίτερα φειδωλό με την κατανάλωση καυσίμου, καθώς το υβριδικό του σύστημα υποστηρίζει τον τετρακύλινδρο VTEC των 1.500 κυβικών. Ο οποίος και χωρίς αυτό θα ήταν οικονομικός, ενώ αν ψάξει κανείς να βρει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του τότε αυτό είναι η πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης που φτάνει το 13,5:1.

Από κει και πέρα και καλές για την κατηγορία αλλά και το χαρακτήρα του Jazz εξασφαλίζει (0-100 σε 9,4 δεύτερα τελική ταχύτητα 175 χλμ./ ώρα) και οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 102 γραμμάρια το χιλιόμετρο, γεγονός που το απαλλάσσει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται το υβριδικό σύστημα πρόωσης είναι ένα αυτόματο τύπου CVT, που χαρακτηρίζεται από την τυπική λειτουργία των κιβωτίων του είδους. Που και κατά κάποιον τρόπο δεν αφήνουν πάντα τον κινητήρα να ξεδιπλώσει τις ικανότητές τους και έρχονται ακουστικά στο προσκήνιο.

[ngg src=”galleries” ids=”5575″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″] 

Εδώ το… κακό είναι πάντως μικρό, μιας και δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε κάποιον να επιλέγει το Jazz προκειμένου να το πιέσει και να ανακαλύψει τα όριά του. Από την άλλη χωρίς πίεση και ιδιαίτερη προσοχή μπορεί εύκολα να κινείται καταναλώνοντας μόνο 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Ακόμα και τα περισσότερα από τα χιλιόμετρά του καλύπτονται μέσα στην πόλη.

Όπως είπαμε ευθύς εξαρχής το Honda Jazz είναι ένα στοχευμένο αυτοκίνητο. Που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε, κατασκευάστηκε και στο τέλος αποκτάται για να είναι πρακτικό και ευκολοδήγητο και όσο το δυνατόν πιο οικονομικό και ρυπογόνο. Αυτό που δεν είναι φτηνό, καθώς η βασική του έκδοση ξεκινά από τις 22.700 ευρώ.

Honda Jazz
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.044×1.694×1.526 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.517 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 304- 1.205 λίτρα
Βάρος: 1.228 κιλά
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι συν ηλεκτροκινητήρας και υβριδικό σύστημα
Ισχύς: 109 PS
Ροπή: 131 Nm/ 4.500- 5.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,4”, 175 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 102 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 22.700 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επιτέλους! Το Chaos είναι έτοιμο!

Featured

Toyota GR Yaris: Ειδικές εκδόσεις με βαριά ονόματα  

Featured

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda