Σύνδεση

Featured

Αυτό είναι το νέο, ηλεκτρικό Volvo EX90

Η Volvo παρουσίασε μετά από αρκετά teasers το EX90, το καινούργιο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της, που θα είναι ταυτόχρονα η νέα ηλεκτρική της ναυαρχίδα αλλά και προπομπός των νέων μοντέλων της.

Της ηλεκτρικής της εποχής, μιας και από το 2030 και μετά θα κατασκευάζει και θα εμπορεύεται αποκλειστικά EVs.

To ΕΧ90 των 5,03 μέτρων λοιπόν σύμφωνα με τη Volvo είναι το νέο «instant classic» του σκανδιναβικού design και η επιτομή της αρχής «το σχέδιο υπηρετεί τη λειτουργία». Ξεχωρίζει χάρη στην κλειστή του μάσκα και τα χαρακτηριστικά LED φώτα του αλλά από την άλλη κάνει σαφές πως αποτελεί τη εξέλιξη του στυλ του XC90 που θα παραμείνει στην παραγωγή μέχρι το 2030 -θα υποβληθεί φυσικά σε ανανεώσεις και μετά από κάποιο σημείο θα είναι αποκλειστικά PHEV- αλλά και των άλλων πιο σύγχρονων SUVs της σουηδικής εταιρείας.

Το εσωτερικό του ακολουθεί μια σύγχρονη λογική με μια μεγάλη κάθετη οθόνη 14,5 ιντσών του συστήματος infotainment με τις ενσωματωμένες υπηρεσίες και εφαρμογές Google στην κεντρική κονσόλα και μια πιο μικρή και παραλληλόγραμμη ως πίνακα οργάνων μπροστά ακριβώς από τον οδηγό. Η διάταξη είναι σύγχρονη και high tech και βέβαια θυμίζει και μοντέλα άλλων κατασκευαστών (π.χ. Ford Mustang), δείχνοντας πως αυτή είναι ίσως η επιλογή που προκρίνεται από τους περισσότερους.

Επίσης η είσοδος στο αυτοκίνητο γίνεται (και) με τη χρήση smartphone ως κλειδιού, ενώ έμφαση έχει δοθεί και στη βιωσιμότητα των υλικών στο εσωτερικό.

Από κει και πέρα υπάρχουν πολλά συστήματα ασφαλείας, αισθητήρες και ραντάρ τόσο εντός όσο και εκτός του νέου EX90 προκειμένου να συνεχιστεί η μεγάλη παράδοση της Volvo στην ασφάλεια. Προκειμένου να το πετύχουν αυτοί οι Σουηδοί χρησιμοποιούν εκτεταμένα το Lidar που μπορεί να ανιχνεύσει τον δρόμο μπροστά, ημέρα ή νύχτα, καθώς και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Επίσης μπορεί να δει μικρά αντικείμενα που βρίσκονται εκατοντάδες μέτρα μπροστά, δημιουργώντας περισσότερο χρόνο για πληροφόρηση, δράση και αποφυγή, ενώ υποβοηθά και την αυτόνομη κίνηση.

Όσο για τους χώρους το μεταξόνιο των 2,99 μέτρων αποτελεί μια πρώτη πολύ καλή ένδειξη για την άνεση των έως και 7 επιβατών. Μια δεύτερη είναι το μέγεθος του χώρου αποσκευών που, ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων κυμαίνεται από τα 310 έως τα 1.915 λίτρα.

Το βάρος 2,8 τόνων Volvo EX90, που βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα ειδικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση και η οποία χρησιμοποιείται και στο Polestar 3, θα είναι διαθέσιμο με δύο ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν και την τετρακίνηση.

Συνδυαστικά θα αποδίδουν 408 ίππους (770 Nm) στη βασική έκδοση και 517 (910 Nm) στην κορυφαία. Η πρώτη θα χρειάζεται 5,9 δεύτερα για το 0-100 και η δεύτερη 4,9, ενώ σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται στα 180 χλμ./ ώρα.

Η μπαταρία με την οποία θα είναι διαθέσιμο αρχικά έχει ενεργειακή χωρητικότητα 111 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία 600 χιλιομέτρων κατά WLTP και φορτίζει από το 10 στο 80% μέσα σε μισή ώρα με ισχύ 250 kW που στην πορεία θα γίνουν 300.

Στην πορεία θα παρουσιαστούν και άλλες εκδόσεις, με ένα κινητήρα και μικρότερη μπαταρία, οι οποίες θα είναι και πιο προσιτές,

Το νέο Volvo EX90 θα είναι διαθέσιμο προς τα τέλη του 2023 ή στις αρχές του 2024 και οι τιμές του στην κεντρική Ευρώπη έχουν ήδη προσδιοριστεί και είναι 105.000 ευρώ για την εισαγωγική του έκδοση και 110.650 για την κορυφαία που δείχνει να έχει και το προβάδισμα.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured