Σύνδεση

Hyundai

Hyundai i20 1.1 CRDi: το plan B

Σε αντίθεση με την άποψη που κυριάρχησε το προηγούμενο διάστημα στην Ελλάδα, στις…

Σε αντίθεση με την άποψη που κυριάρχησε το προηγούμενο διάστημα στην Ελλάδα, στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι καλό, αν όχι επιβεβλημένο, να έχεις plan B. Πάρτε για παράδειγμα τη Hyundai. Όχι μόνο είχε plan B, αλλά προχώρησε στην υλοποίησή του παίρνοντας ώθηση από την επιτυχία που κατέγραψε το plan A. Μπέρδεμα; Όχι και τόσο, αν ακολουθήσει κανείς τον συλλογισμό, που πιθανότατα ακολούθησε και το τμήμα έρευνας και εξέλιξης της κορεατικής μάρκας.

Ως plan A της Hyundai, δεν μπορεί παρά να εκληφθεί η παρουσίαση του i10, της πρότασης των Κορεατών στην κατηγορία των μίνι, η οποία υπήρξε άκρως επιτυχημένη. Το i10 απέχει έτη φωτός από τον προκάτοχό του, δίνοντας την απάντηση στη συζήτηση για το μέχρι που μπορεί να φτάσει η Hyundai. Το i20, είναι αυτό που στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ονομάζαμε plan B. Που δεν είναι άλλο, από την προσπάθεια της Hyundai να προσαρμόσει το παράδειγμα του i10, στην κατηγορία των σούπερ μίνι.

Το i20 σχεδιάστηκε στην Ευρώπη και στην αισθητική του, είναι διάχυτος ο ευρωπαϊκός αέρας που απουσίαζε από την προηγούμενη γενιά. Δεν ισχύει το ίδιο και για το εσωτερικό, όπου η αισθητική παραμένει στα πρότυπα των μοντέλων που έρχονται εξ Ανατολής, με μία διαφορά. Η βελτίωση στην ποιότητα των υλικών είναι σημαντική, δεν υπάρχουν εργονομικές ατέλειες και οι χώροι, τοποθετούν το i20 στην κορυφή της κατηγορίας του. Για να είμαστε ειλικρινείς, παρατηρώντας το νέο Hyundai, έχεις την αίσθηση πως βρίσκεται πιο κοντά σε ένα μικρο- μεσαίο παρά σε μοντέλα του segment B.

Με μήκος που υπερβαίνει τα 4 μ., είναι λογικό οι χώροι επιβατών να έχουν αυξηθεί σημαντικά, ενώ την ίδια ώρα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 326 λίτρα, καθιστώντας το i20 ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα. Έχοντας περάσει το τεστ της σχεδίασης και των χώρων, το i20 μοιάζει να έχει κάνει πάνω από τη μισή δουλειά, προκειμένου να διακριθεί στην αρένα των αυτοκινήτων πόλης. Εκείνο που απομένει, είναι να μην υποπέσει σε κάποιο σημαντικό φάουλ στα μηχανικά μέρη.

Στη βασική του έκδοση, κινείται από τον 3κύλινδρο κινητήρα 1.1 λίτρου, με απόδοση 75 ίππων και μέγιστη ροπή 180 Nm. Συνδυάζεται δε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στοιχείο που βοηθάει να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις από τη χαμηλή ισχύ, αναλογικά με τις διαστάσεις.

Στην πράξη, ο κινητήρας επιδεικνύει ζωντάνια στις χαμηλές στροφές, στοιχείο που είναι και το πιο σημαντικό στις καθημερινές συνθήκες κίνησης, ενώ είναι σαφές πως δεν κερδίζεις τίποτα όσο ο δείκτης του στροφόμετρου πλησιάζει την κόκκινη περιοχή. Κιβώτιο και τιμόνι έχουν επίσης βελτιωθεί σημαντικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς όμως να κάνουν τη διαφορά. Όσο για την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, υπολογίστε την στα επίπεδα των 5,5-6 λ/100 χλμ. Σε κάθε περίπτωση, το νέο i20 στη βασική του έκδοση, δεν προτάσσει τις επιδόσεις, αλλά την πληρότητα του πακέτου που προσφέρει, σε όποιον θέλει ένα μοντέρνο, ευρύχωρο και οικονομικό στη χρήση του αυτοκίνητο.

Η κτήση του βέβαια είναι μια άλλη κουβέντα, καθώς τα 12.620 ευρώ (με όφελος απόσυρσης) που κοστίζει η έκδοση 1.1 diesel, έχει κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό (ηλεκτρικούς καθρέφτες, ρυθμιζόμενη κολόνα τιμονιού), γεγονός που θα οδηγήσει αρκετούς στην επιλογή της αμέσως επόμενης έκδοσης (13.090 ευρώ). Αν μάλιστα θεωρείτε αναγκαία την ύπαρξη αισθητήρων παρκαρίσματος, προβολέων ομίχλης και θύρας USB, τότε ο λογαριασμός ανεβαίνει στα 14.040 ευρώ.

Ναι, το Hyundai i20 δεν είναι το μοντέλο που επιλέγεις επειδή είναι φτηνό, άλλωστε η κορεατική εταιρεία έχει δώσει μάχη τα τελευταία χρόνια για να διώξει αυτή ρετσινιά από πάνω της. Πραγματοποίησε βήματα προόδου τόσο στη σχεδίαση όσο και στην ποιότητα (τα πλαστικά στο εσωτερικό του, δεν έχουν και μεγάλη διαφορά από εκείνα του Polo) και πλέον, φιλοδοξεί να τοποθετηθεί απέναντι στον ανταγωνισμό ως μια από τις πλέον αξιόλογες εναλλακτικές προτάσεις. Είναι σαφές πως μετά το plan A, και το plan B αποδεικνύει πως η Hyundai κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Βαγγέλης Φακατσέλης

Hyundai i20 1.1 CRDi (75 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.035×1.734×1.474 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.570 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 326 λίτρα
Βάρος: 1.143 κιλά
Κινητήρας: 1.120 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel
Ισχύς: 75 PS/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 180 Nm /1.750-2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 16”, 160 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,5 – 6 λίτρα/100 χλμ.
Ρύποι CO2: 99 γρ/χλμ.
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή (τιμή με απόσυρση): Από 15.550 € (από 12.620 €)

images: fraisis

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απίστευτο ατύχημα με μοτοσικλέτα σε “τυφλή” προσπέραση (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο κοστίζει το νέο 7θέσιο SUV της Mercedes, η GLB που ξεκινά από τα 1.300 κυβικά, στη Γερμανία;

Featured

Νέο Audi A3: χωρίς τρίθυρο και κάμπριο αλλά με έκδοση Allroad και από 1.000 κυβικά

Audi

Το Seat Tarraco 1.5 TSI είναι ιδανικό για οικογενειακές μετακινήσεις και όχι μόνο

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup