Σύνδεση

Featured

Αυτή είναι η McLaren Speedtail, που θεωρείται η διάδοχος της θρυλικής F1. Κούκλα δεν τη λες…

Πρεμιέρα διαδικτυακή για το πρώτο hyper-GT, όπως η ίδια το ονομάζει, της McLarem, τη Speedtail. H οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει την άμεση διάδοχο της θρυλικής F1< που για πολλούς θεωρείται το κορυφαίου υπερ- αυτοκίνητο όλων των εποχών.

Οι αναφορές πάντως στην F1 είναι άμεσες: 106 φορές είχε κατασκευαστεί, 106 αντίτυπα θα φτιαχτούν και από τη Speedtail. ‘Ηταν τριθέσια με τον οδηγό στο κέντρο και τους δύο συνεπιβάτες πίσω του δεξιά και αριστερά, έτσι θα είναι και η Speedtail.

Το όνομα της οποίας δικαιολογείται πλήρως αν προσέξει κανείς το πίσω μέρος της που είναι ιδιαίτερα επιμηκυμένο -ο πρόβολος έχεις μήκος 1,33 μέτρα!- κάνοντας το αμάξωμά της να μοιάζει με σταγόνα. Τόσο πολύ που να ξενίζει για σούπερ σπορ μοντέλο, μιας και περιμένει κανείς κάτι πιο δυναμικό και όχι τόσο «γυαλισμένο». Και άσχημο κατά την άποψή μου. Εξίσου ασυνήθιστο για υπερ- αυτοκίνητο υπερ- υψηλών επιδόσεων είναι και το μήκος της που φτάνει τα 5,137 μέτρα και σίγουρα δεν θα την καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτη στις πιο σφιχτές διαδρομές.

Πάντως ο στόχος για τη McLaren επιτεύχθηκε, καθότι ο συντελεστής οπισθέλκουσάς της είναι 0,2x, όπου το x, που φυσικά είναι και όλο το ζουμί της προσπάθειας, δεν έχει αποκαλυφθεί. Οτιδήποτε όπως μικρότερο από 8 θα είναι εξαιρετικά καλό για ένα hyper car. Που μπορεί να φτάσει τα 403 χλμ./ ώρα -στις ταχύτητες αυτές η απόσταση από το έδαφος μείωνεται κατά 35 χιλιοστά, με αποτέλεσμα το συνολικό ύψος να είναι στην περίπτωση αυτή μόλις 1,12 μέτρα- και να ολοκληρώσει το 0-300 χλμ./ ώρα σε μόλις 12,5 δεύτερα. Για λόγους σύγκρισης η P1 χρειαζόταν για την δοκιμασία ακόμα 4 δεύτερα, το σύνολο 16,5.

Για να επιτευχθούν όλα αυτά είναι τα πάντα από ανθρακόνημα -στα λογότυπα πάντως μπορεί κανείς να προσθέσει και χρυσό ή πλατίνα- με αποτέλεσμα το βάρος της (κενό) να είναι μόλις 1.430 κιλά, ενώ το σύστημα πρόωσης είναι υβριδικό και στημένο γύρω από τον biturbo V8 των 3,9 λίτρων της μάρκας. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 1.050 ίππους, ενώ όπως συνέβαινε και στην P1 η μπαταρία δεν φορτίζεται.

Στα ομολογουμένως πολλά τεχνολογικά high light της Speedtail περιλαμβάνονται οι εκτεινόμενες κάμερες που έχουν αντικαταστήσεις του εξωτερικούς καθρέφτες, το ενεργό αεροδυναμικό πακέτο και το μελετημένο σύστημα ψύξης του κινητήρα με τις τεράστιες εισαγωγές αέρα, καθώς και τα Titanium Deposition Carbon Fibre και TPT (Thin-Ply Technology Carbon Fibre). Το πρώτο είναι μια στρώση τιτανίου μερικών μικρών πάνω από το ανθρακόνημα που αυξάνει και άλλο την ακαμψία του, ενώ το δεύτερο προκύπτει από πολλές λεπτές στρώσεις ανθρακονήματος που «στρώνονται» υπό γωνία 45 μοιρών με αποτέλεσμα μια επιφάνεια που θυμίζει νερό που κυλά.

Φυσικά τα στοιχεία από TPT χρεώνονται επιπλέον και κοστίζουν σχεδόν 57.000 ευρώ, ενώ η τιμή της Speedtail ξεκινά από τις 1.972.000 ευρώ, προ φόρων φυσικά και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στις αρχές του 2020.

Γιάννης Σκουφής

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο κοστίζουν τα Scala και Kamiq της Skoda που καταναλώνουν το φτηνό φυσικό αέριο;

Featured

Πόσο λέτε ότι κοστίζει η ταχυφόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο δίκτυο Ionity;

Featured

To νέο Peugeot 2008 έγινε πιο SUV και πολύ πιο upper class

Featured

Νέα Skoda Octavia RS: με βενζίνη, diesel και plug-in υβριδική έκδοση

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup