Σύνδεση

Honda

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ HONDA VFR 800X CROSSRUNNER

Παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2014 στο σαλόνι της Κολωνίας και λίγοι ήταν αυτοί που πρόσεξαν το πόσο πολύ έχει αλλάξει σε σχέση με την πρώτη γενιά του, οι περισσότεροι θεώρησαν ότι απλά δέχθηκε μια ανανέωση και τίποτα περισσότερο. Τώρα που το πήραμε στα χέρια μας όμως, παρατηρούμε πολλές αλλαγές, που θέλουν να του προσδώσουν πιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα.

Αρχικά, η εξωτερική εμφάνιση, που τώρα πια θυμίζει τη μεγάλη VFR1200X Crosstourer, με πλέον εμφανή τα «χωμάτινα» χαρακτηριστικά. Πιο «όρθια» θέση οδήγησης, σημαντικά μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση, «εντουράδικο» τελικό εξάτμισης και λιγότερα πλαστικά στο κουστούμι, που τώρα πια αφήνουν σε κοινή θέα τον V-4 κινητήρα.

Νέο ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο ψαλίδι, πάντα μονόμπρατσο, νέο υποπλαίσιο, σέλα σε δύο τμήματα ρυθμιζόμενη σε ύψος για τον οδηγό (έστω και με λίγο κόπο), χυτές ζάντες με περισσότερα μπράτσα για να δείχνουν περισσότερο «Off» και βασικός εξοπλισμός που δείχνει τη διάθεση της εταιρίας να κερδίσει πολλούς πελάτες. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της Honda Selectable Torque Control (HSTC), παρόμοιο με εκείνο που εφοδιάζεται και η Crosstourer.

Honda-VFR-800X-Crossrunner-06

Διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας, συν τη δυνατότητα απενεργοποίησής του, με το επιλεγμένο πρόγραμμα να εμφανίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης LCD και τον όλο χειρισμό να γίνεται μέσω ενός άκομψου μπουτόν στον αριστερό μας αντίχειρα. Στη θέση 1 η επέμβαση του HSTC γίνεται διακριτικά και αποτελεσματικά, αφήνοντας πρώτα τη μοτοσυκλέτα να γλιστρήσει ελαφρά και κατόπιν να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Στη θέση 2 όμως, η επέμβαση μετατρέπεται σε απόλυτη παρέμβαση, κοινώς το σύστημα κόβει την τροφοδοσία ακαριαία κάθε φορά που θα αντιληφθεί υποψία απώλειας πρόσφυσης. Μόνο που αυτό συμβαίνει και στις …ευθείες, τόσο ευαίσθητο είναι! Εμείς πάντως, εκμεταλλευόμενοι και τα εξαιρετικά ελαστικά της μοτοσυκλέτας, το βάλαμε στο Off και ησυχάσαμε.

Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται δικάναλο ABS, φώτα LED, θερμαινόμενα γκριπ 5 σταδίων, αλλά και φλας που απενεργοποιούνται αυτόματα, χωρίς δηλαδή να απαιτούν την παρέμβαση του οδηγού.

Ένα σύστημα συγκρίνει την ταχύτητα των δύο τροχών μέσω των αισθητήρων του ABS, αντιλαμβάνεται πότε η μοτοσυκλέτα ευθυγραμμίζεται και εκεί επεμβαίνει απενεργοποιώντας το φλας. Αν το ανάψεις και δεν στρίψεις στα επόμενα 70 μέτρα, τότε και πάλι θα σβήσει μόνο του.

Honda-VFR-800X-Crossrunner-16

Πλήρως επανασχεδιασμένο είναι και το πάνελ οργάνων, που περιλαμβάνει ψηφιακές ενδείξεις για ταχύμετρο, στροφόμετρο, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, κατανάλωση, αυτονομία καυσίμου, ρολόι, θερμοκρασία περιβάλλοντος και διπλό χιλιομετρητή.

Η νέα Crossrunner υιοθετεί πολλά στοιχεία από την πρώτη VFR800F. Κοινή τους καρδιά ο γνωστός αλεξίσφαιρος V4 VTEC της εταιρίας, με περιεχόμενη γωνία 90°, 2Ε- ΕΚ και 16 βαλβίδες. Για τις νέες ανάγκες του μοντέλου 2015 έχει ρυθμιστεί ανάλογα, με έμφαση στη βελτιωμένη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές αλλά και μεγαλύτερη ισχύ σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο (106 έναντι 102 Ηp).

Τα νέα διπλά ψυγεία είναι μικρότερα, διαθέτουν πιο πυκνές ψύκτρες και βρίσκονται μπροστά από τον κινητήρα, στενεύοντας τη συνολική μετωπική επιφάνεια. Η εξάτμιση 4 σε 2 σε 1, με το ακαλαίσθητο τελικό που μάλλον θα αντικατασταθεί από τους περισσότερους ιδιοκτήτες, είναι παρόμοια με της VFR800F.

Η λειτουργία του συστήματος μεταβλητού χρονισμού ΗYPER-VTEC είχε σχολιαστεί αρκετά στο προηγούμενο Crossrunner, αφού τη στιγμή που εμπλεκόντουσαν σε λειτουργία και οι 16 βαλβίδες… άρχιζε ο λόξυγκας. Ένα ενοχλητικότατο σκαλοπάτι στην απόδοση, ένα κόμπιασμα ισχύος, είναι αυτό που χαλούσε τη συνολική εντύπωση και έπρεπε να διορθωθεί. Όπερ και εγένετο κατά ένα σημαντικό βαθμό στο νέο Crossrunner.

Honda-VFR-800X-Crossrunner-10

Η λειτουργία όλων των βαλβίδων μαζί ξεκινά λίγο πάνω από τις 6.000 στροφές και στο 90% των περιπτώσεων θα παρατηρηθεί άμεση αύξηση ισχύος χωρίς δισταγμό και κόμπιασμα. Αν κινείσαι με 6η και θελήσεις να επιταχύνεις χωρίς κατέβασμα ταχύτητας, τότε θα παρατηρήσεις -ακριβώς στις 6.000 στροφές- μια «άρνηση» να ανέβουν (οι στροφές) παραπάνω. Η λύση για όσους βιάζονται είναι μία και δραστική, κατεβάστε μία σχέση και η επιτάχυνση θα έρθει μεστή και στιβαρή. Όταν κινείσαι «τεμπέλικα» με 5η-6η στο κιβώτιο, ανακαλύπτεις ότι δεν χρειάζεσαι την εξτρά δύναμη, καθώς η ροπή του V4 είναι αρκετή για να κάνει την οδήγηση ενδιαφέρουσα.

Το αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο τύπου διαμάντι παραμένει απαράλλαχτο και διαθέτει ένα βελτιωμένο, πανάλαφρο υποπλαίσιο από χυτό αλουμίνιο με ενσωματωμένα στηρίγματα για πλευρικές μπαγαζιέρες. Το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 242 κιλά με όλα τα υγρά και το ρεζερβουάρ γεμάτο βενζίνη. Ακούγονται πολλά αλλά εν κινήσει η Crossrunner ξέρει να τα κρύβει, βγάζοντας στην επιφάνεια μια ανάλαφρη αίσθηση (που περισσότερο θυμίζει μοτοσυκλέτα V-2) και μια άκρως βελούδινη λειτουργία (κλασική Honda). Η ανάρτηση είναι ομοίως παρόμοια με αυτή της VFR, με το ρυθμιζόμενο τηλεσκοπικό πιρούνι των 43mm να είναι εφοδιασμένο με το σύστημα ελέγχου απόσβεσης HMAS (Honda Multi Action System) και να διαθέτει μεγαλύτερη διαδρομή κατά 25mm.

Το μονό αμορτισέρ (τεχνολογίας HMAS επίσης) στηρίζεται σε μοχλικό Pro-Link και διαθέτει υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και κατά 28mm μεγαλύτερη διαδρομή. Σημαντική αλλαγή είναι και αυτή στα φρένα, όπου τριπίστονες δαγκάνες και C-ABS δίνουν τη θέση τους σε δίσκους 310 χλστ. με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες και σκέτο ABS (όχι συνδυασμένη λειτουργία δηλαδή). Στερούνται αίσθησης, αλλά είναι εξαιρετικά φιλικά και συνάμα αποτελεσματικά στη χρήση τους. Το ABS κάνει καλά τη δουλειά του, σε γυαλισμένες και γλιστερές επιφάνειες θα αποδειχθεί ευαίσθητο και απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης από τον αναβάτη.

Honda-VFR-800X-Crossrunner-17

Σε καθημερινή χρήση, η νέα Crossrunner παίρνει επάξια τη θέση μιας Transalp σε αστικό περιβάλλον. Ο κινητήρας και η ανάρτηση δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για ευχάριστη συμβίωση. Στο ταξίδι θα χρειαστεί αλλαγή ζελατίνας με μια ψηλότερη, που καλό θα ήταν να είναι και ρυθμιζόμενη. Η υπάρχουσα στέλνει τον αέρα απευθείας στο πρόσωπο του αναβάτη και θα κουράσει σχετικά γρήγορα. Ο κινητήρας και το πλαίσιο είναι που θα κερδίσουν τις εντυπώσεις στα μακρινά ταξίδια, προσφέροντας δύναμη και λειτουργία χωρίς κραδασμούς ο πρώτος και ακαμψία και στιβαρότητα το δεύτερο. Ευχάριστη έκπληξη η κατανάλωση, που σε μικτή χρήση κυμαίνεται στα 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ.

Με μια ματιά θα λέγαμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα VFR με… χωμάτινο κουστούμι, που παίρνει τον τίτλο του δυνατότερου μεσαίου On-Off και που διαθέτει αρκετά καλούδια με οδηγικό και εμπορικό ενδιαφέρον. Traction control, VTEC, ABS, αλουμινένιο πλαίσιο και μονόμπρατσο ψαλίδι, ακτινικά φρένα και πίσω ελαστικό 180/55. Κατά τα λοιπά, έχουμε να κάνουμε με On/Off!

Η τιμή της Crossrunner είναι 11.700 ευρώ, χαμηλότερη δηλαδή από το προηγούμενο μοντέλο και αν θέλετε την άποψή μας θα σας προτείναμε να δώσετε κάτι ακόμα και να την πάρετε με μηχανισμό Quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι διαφορές του νέου μοντέλου είναι ενδεικτικές της θέλησης των μηχανικών της Honda να του προσδώσουν ένα πιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα.

Νίκος Βιτσιλάκης

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda VFR 800X Crossrunner 2016
Τύπος κινητήρα 4κύλινδρος V,4χρονος, υγρόψυκτος
Διαστάσεις κινητήρα 782 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύ 106 ίπποι στις 10.250 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή 7,8 χλγρ. στις 8.500 σ.α.λ.
Απόβαρο 242 (πλήρης υγρών)
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 20,8 λίτρα
Τιμή 11.700 ευρώ

images: fraisis – Honda

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured