Σύνδεση

Featured

Το νέο Ford Ranger Raptor είναι θηρίο! (Video)

Μπορώ να υποθέσω τι σκέπτεστε για ένα pickup που κοστίζει περίπου 70.000 ευρώ (εδώ όλες οι τιμές πώλησης). Ωστόσο, αυτό που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του είναι πως δεν μιλάμε για ένα απλό Ranger, αλλά για την κορυφαία έκδοση Raptor με τον τρίλιτρο V6 Ecoboost των 292 ίππων και των 491 Nm που συνδυάζεται με το 10άρι αυτόματο κιβώτιο.

Ένα pickup που ξεπερνά τον ίδιο του τον ορισμό, που μπορεί να σε ταξιδέψει στην εθνική οδό με την άνεση ενός GT και ταυτόχρονα να σκαρφαλώσει στην πιο δύσβατη πλαγιά της Πεντέλης. Για να ακριβολογούμε, στην πρώτη μας επαφή με το νέο Raptor στην Αττική τα κάναμε και τα δύο.

Σε πρώτη φάση ανεβήκαμε στο βουνό της Πεντέλης για να κάνουμε ένα «αστικό» off-road και να διαπιστώσουμε την ευκολία με την οποία το Raptor καταπίνει τα νεροφαγώματα και τις λακκούβες. Άλλωστε, από το έδαφος απέχει 27,2 εκατοστά και με τις λαστιχάρες της BF Goodrich το Raptor δεν καταλάβαινε τίποτα.

Από εκεί κατηφορίσαμε βόρεια για να βγούμε προς Διόνυσο και στον αυτοκινητόδρομο προς Καπανδρίτι. Τόσο οι επιδόσεις όσο και το γκάζι που έχει το Raptοr σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό έχοντας για πλάκα την τελική που δίνει ο κατασκευαστής (180 χλμ./ώρα, 0-100 σε 7,9 δλ.). Νούμερα που εντυπωσιάζουν για ένα pickup με μήκος στα 5,36 μέτρα και βάρος στους 2,5 τόνους.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το πόσο άνετα ταξιδεύει το Ranger με την ποιότητα κύλισης να παραπέμπει σε ένα Land Cruiser. Αρκεί να επιλέξεις από το τιμόνι το πρόγραμμα Quiet και με ένα μαγικό τρόπο η εξάτμιση ίσα που ακούγεται. Αντίθετα, στο Baja η χροιά αλλάζει και γίνεται πιο… Mustang. Και όλα αυτά έχοντας όλα τα κομφόρ και τις ανέσεις.

Από ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,4 ιντσών και οθόνη αφής 12,0 ιντσών για το σύτσημα infotainment μέχρι ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία. Εννοείται πως η κατανάλωση κυμαίνεται σε επίπεδα… Raptor αφού το «15άρι» ανά 100 χλμ. το έχεις στο τσεπάκι με την εκπομπή CO2 να βρίσκεται στα 13,8 λίτρα/100 χλμ.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή των προφίλ οδήγησης. Συγκεκριμένα, για την κίνηση σε άσφαλτο υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας: Normal, Sport και Slippery. Για την εκτός δρόμου κίνηση υπάρχουν άλλα τέσσερα: τα Rock crawl, Sand, Mud/Ruts και Baja. Πάνω στην επιφάνεια του διακόπτη υπάρχουν τα πλήκτρα για την επιλογή της τετρακίνησης. Στο νέο Raptor υπάρχει η δυνατότητα να κλειδώνει και το εμπρός διαφορικό (σε αυτό της πρώτης γενιάς κλείδωνε μόνο το πίσω), ενώ διατίθεται και κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων.

Σε μία ειδικά διαμορφωμένη πίστα διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι τις απίστευτες εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου περνώντας πάνω από εναλλασσόμενες γούβες σε πλαγιές και κατηφορίζοντας υπό μεγάλη κλίση. Για τους λάτρεις των αριθμών: η γωνία προσέγγισής του είναι 32 μοίρες, η ράμπας 24 μοίρες και η αναχώρησης 24-27 μοίρες (ανάλογα αν υπάρχει κοτσαδόρος), όταν το υδάτινο πέρασμα είναι στα 85 εκατοστά.

Από τεχνική σκοπιά να πούμε πως η μπροστινή ανάρτησή έχει διπλά ψαλίδια με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τής «Fox» και αντιστρεπτική ράβδος. Η πίσω έχει άκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt.

Αυτά έχουμε να πούμε για την ώρα για ένα αυτοκίνητο που όμοιο του δεν υπάρχει και που δεν του λείπει τίποτα. Αντίθετα, από εμάς λείπουν αυτά τα 70 χιλιάρικα για να το αποκτήσουμε. Και μην μου πείτε πως υπάρχει κάποιος που θα πάρει ένα Raptor (εδώ όλες οι εκδόσεις του, μαζί με την diesel) για να το βάλει στην δουλειά. Άλλωστε, το είπαμε λίγο νωρίτερα. Όμοιό του, δεν υπάρχει…

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured