Σύνδεση

Featured

Το νέο Ford Puma ξεχωρίζει με την εμφάνιση και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά

Αν ανήκεις σε όσους σκέπτονται να αγοράσουν ένα σπορ SUV (ή για την ακρίβεια ένα κόμπακτ crossover) θα πρέπει να νιώθεις ικανοποίηση. Πρώτον, επειδή αυτό σημαίνει πως έχεις το απαιτούμενο μπάτζετ για να προχωρήσεις. Δεύτερον, επειδή έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε νέα, όμορφα και πολύ δελεαστικά μοντέλα, όπως είναι τα Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 2008, Skoda Kamiq κ.α. Και φυσικά το νέο Ford Puma για το οποίο θα ομολογήσω πως ήμουν πολύ περίεργος μέχρι να το οδηγήσω.

Αλλά πριν φτάσω μέχρι εκεί θα ξεκινήσω από την ελκυστική και στα σίγουρα εντυπωσιακή σχεδίαση του αμαξώματος. Η οποία αν θέλετε μπορείτε να την προσδιορίσετε και ως η «μακάν» του λαού. Ναι, το νέο Puma καταφέρνει να δείχνει δυναμικό και όμορφο τοποθετώντας το ντιζάιν ως ένα από τα βασικά κίνητρα της απόκτησής του. Και έχοντας ως βάση το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη του Fiesta το Puma έχει και ανάλογα κόμπακτ διαστάσεις. Για την ακρίβεια το μήκος του είναι 4,186 μέτρα (+9,5 εκατοστά από το Fiesta), το πλάτος 1,805 και το ύψος 1,550 μέτρα, όταν το μεταξόνιο είναι 2.588 χιλιοστά, κάτι πιο σημαίνει 95 χιλιοστά πιο μακρύ από αυτό του Fiesta.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι λίγο- πολύ γνώριμη από τα Fiesta και Focus με τα πλαστικά να είναι προσεγμένα και ποιοτικά. Στην πλούσια έκδοση που οδήγησα υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με πολύ όμορφα γραφικά και απεικόνιση πολλαπλών πληροφοριών. Στην κεντρική κονσόλα αντίστοιχα μια ελεύθερη οθόνη αφής με διάσταση 8,0 ιντσών, η οποία συνδυάζεται με το πιο πρόσφατο SYNC3 προσφέροντας όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας, καθώς και υποστήριξη φωνητικών και ανέπαφων εντολών.

Όσο για το χώρο αποσκευών φτάνει συνολικά τα 401 λίτρα στις ήπια υβριδικές εκδόσεις και τα 456 στις συμβατικές (με κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα ασφαλείας). Η Ford στέκεται ιδιαίτερα στο Mega Box, ένα χώρο 80 λίτρων σαν κουτί κάτω από το κάλυμμα ο οποίος έχει μέχρι και απορροή για να ξεπλένεται ή να αδειάζει από υγρές ακαθαρσίες. Όσο για τους χώρους οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό αέρα τόσο για τα γόνατα τους όσο και για τα κεφάλια τους.

Μέχρι να δούμε το diesel (με τον 1.5 EcoBlue με 120 ίππους που θα είναι διαθέσιμο τον Μάιο μαζί με την αυτόματη έκδοση DCT-7) ή το ισχυρότερο Puma ST (το οποίο θα βασίζεται στη συνταγή του Fiesta ST), το Puma θα διατίθεται στις δύο ήπια υβριδικές (mild hybrid) εκδόσεις του τρικύλινδρου EcoBoost με ισχύ 125 και 155 ίππων. Με λίγα λόγια την λειτουργία του 1.000άρη κινητήρα συμπληρώνει ένα ήπιο 48βολτο υβριδικό mHEV σύστημα μίζας- γεννήτριας 11,5 kW με ιμάντα και δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας σε μία μικρή αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 10 Ah.

Με το πόδι στο γκάζι ο εξηλεκτρισμένος Ecoboost πραγματικά εντυπωσιάζει με το πόσο στρωτός είναι στην λειτουργία του. Εξαιρετικό και το start stop που απενεργοποιεί εντελώς ανεπαίσθητα το μοτέρ λίγο πριν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί. Με το απόβαρο να ξεκινά από τα 1.269 κιλά ο νέος Ecoboost όχι μόνο δεν συναντά το παραμικρό ζήτημα αλλά κινεί με χαρακτηριστική άνεση το Puma. Ενδεικτικό είναι πως και για τις δύο εκδόσεις (125 και 155 ίππων) το 0-100 χλμ./ώρα βρίσκεται κάτω από τα 10,0 δεύτερα (πιο συγκεκριμένα 9,8 και 9,0, με τελική 191 και 205 χλμ./ώρα, αντίστοιχα).

Στον ανοιχτό δρόμο και στην καλή ισπανική άσφαλτο η ποιότητα κύλισης κυμαίνεται στα τυπικά πολύ καλά επίπεδα της Ford. Στο όριο το Puma στρίβει σαν… πούμα και όποτε χρειαστεί τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν διακριτικά. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει μια λίγο πιο χαλαρή αίσθηση από εκείνη των Fiesta και Focus, αλλά η κατάσταση βελτιώνεται θεαματικά στο πρόγραμμα Sport αποκτώντας το σωστό βάρος όταν αναζητήσεις το κάτι παραπάνω. Η πίσω ανάρτηση έχει έναν καλό-ρυθμισμένο ημιάκαμπτο που απορροφά με βάθος τις όποιες ελάχιστες κακοτεχνίες συναντήσαμε στους δρόμους γύρω από τη Μάλαγα.

Με ένα πρώτο συμπέρασμα θα έλεγα πως το Puma παρά τον υπερυψωμένο (απόσταση αμαξώματος από το έδαφος στα 16,5 εκ.) κόμπακτ crossover χαρακτήρα του καταφέρνει να πλησιάζει την ευχέρεια με την οποία περνά από τις στροφές ένα Fiesta ή ένα Focus. Εννοείται πως υπάρχουν κάποιες μεγαλύτερες κλίσεις στις καμπές, αλλά είναι κάτι απόλυτα λογικό αφού ο οδηγός κάθεται 3 εκατοστά πιο ψηλά από ένα Fiesta και με το πλαίσιο να βρίσκεται άλλα 3 εκαστοστά ψηλότερα.

Και θα έλεγα πως για τον χαρακτήρα του το Puma είναι ένα από τα πιο απολαυστικά και καλοστημένα αυτοκίνητα. Αλλά περισσότερα για το πως κινείται το νέο Puma που ξεκινά από τις 20.097 ευρώ (τις αναλυτικές τιμές πώλησης των πλούσιων εκδόσεων Titanium και ST-Line μπορείτε να τις δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ) θα έχουμε να πούμε από την σχετική μας δοκιμή μέσα στο Φεβρουάριο.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.186×1.805×1.554 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.588 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 401- 1.161 λίτρα
Βάρος: 1.280 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 125 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 170 (200 boost) Nm/ 1.400- 4.500 σ.α.λ. + 210 Nm/ 1.750 σ.α.λ. e-boost
0-100, Τελική: 9,8”, 191 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση NEDC (WLTP): 4,9 (5,4) λίτρα/ 100 χλμ.
CO2 NEDC (WLTP): 96 (124) γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 86 (149) €
Τιμή: από 20.097 €

 

[ngg src=”galleries” ids=”5048″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota