Σύνδεση

Featured

ΝΕΟ FORD FOCUS: ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

Προκειμένου να αναγνωρίσει κανείς το ανανεωμένο Ford Focus δεν χρειάζεται δεύτερη..

Προκειμένου να αναγνωρίσει κανείς το ανανεωμένο Ford Focus δεν χρειάζεται δεύτερη και τρίτη ματιά, όπως συνήθως συμβαίνει στα facelift. Εδώ μια, για να μην πούμε και μισή, φτάνει και περισσεύει μιας και η νέα, αλά Aston Martin μάσκα που έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήριά της κατορθώνει να του προσδώσει μια πιο έντονη προσωπικότητα. Και μια πιο ιδιαίτερη και σύγχρονη εμφάνιση σε σχέση με την εκδοχή της πρώτης περιόδου της 3ης γενιάς του.

Ο εκμοντερνισμός και η προσαρμογή στα πλέον σύγχρονα δεδομένα συνεχίζεται και στο εσωτερικό, μιας και τα πολλά κουμπιά και χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα, που χαρακτήριζαν την προηγούμενη γενιά των Ford, ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Έχουν αντικατασταθεί από μια οθόνη αφής στην οποία συγκεντρώνονται πολλές από τις λειτουργίες και η οποία έχει το σεβαστό μέγεθος των 8 ιντσών όταν συνδυάζεται με το SYNC2, που επιπλέον διαθέτει και προηγμένο σύστημα διαχείρισης φωνητικών εντολών.

Η κονσόλα εκτός από πιο minimal είναι και ελαφρώς πιο μικρή σε ότι αφορά τις διαστάσεις της, με αποτέλεσμα το γόνατο του οδηγού να μην έρχεται πια σε στενή επαφή μαζί της, ενώ από κει και πέρα ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει όλα τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας της Ford. Από το Active City Stop, που πλέον επεμβαίνει μέχρι τα 50 χλμ./ ώρα έως το Cross Traffic Alert, για την ασφαλή έξοδο π.χ. από μια κάθετη θέση στάθμευσης.

Στην οποία το νέο Ford Focus μπορεί να παρκάρει μόνο του, χάρη στο σύστημα Perpendicular Parking, που είναι hands free. Δηλαδή ο οδηγός ελέγχει το γκάζι και το φρένο, ενώ οι κινήσεις του τιμονιού είναι αυτοματοποιημένες. Ενδιαφέρον στοιχείο εξοπλισμού είναι και το Door Edge Protector, το προστατευτικό σύστημα που εκτείνεται στην ακμή της πόρτας και για το οποίο είχαμε γράψει πριν από μερικούς μήνες.

Αλλαγές υπάρχουν και πίσω από τη νέα μάσκα, μιας και ουσιαστικά ο μόνος κινητήρας που έχει ουσιαστικά υιοθετηθεί απευθείας από το μέχρι τώρα μοντέλο είναι ο πολυ-βραβευμένος 1.0 EcoBoost, στις εκδοχές του με τα 100 και τα 125 άλογα. Εδώ θα υπάρχει στην πορεία η δυνατότητα συνδυασμού της πιο ισχυρής εκδοχής και με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ και η βασική των 100 ίππων είναι από το ελάχιστα συνολικά μοντέλα με κινητήρα βενζίνης και εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ολοκαίνουργιος είναι ο μεγαλύτερος EcoBoost των 1.500 κυβικών, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο εκδοχές, με 150 και 182 ίππους. Ο τετρακύλινδρος, όπως είχαμε γράψει, δεν έχει θέμα να κινήσει το ακόμα μεγαλύτερο Mondeo, οπότε στο Focus εξασφαλίζει και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 8,9” για την έκδοση των 150 ίππων και σε 8,6” για την ισχυρότερη των 182) και οικονομία καυσίμου (μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα).

Νέος, ως εξέλιξη του μέχρι πρότινος βασικού πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDCI, είναι ο 1.5 TDCi, ο οποίος εμφανίζεται πιο οικονομικός και πολιτισμένος και αναμένεται να είναι και η πιο δημοφιλής επιλογή στη χώρα μας. Η απόδοσή του φτάνει τους 120 ίππους, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με άλλους σύγχρονους diesel αποδεικνύεται ελαστικός από πολύ χαμηλά, ενώ αν αποφασίσεις να τον πιέσεις αλλά και να ασχοληθείς λίγο περισσότερο με το 6άρι κιβώτιο με τον καλό επιλογέα θα σε αποζημιώσει εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα καλές επιδόσεις (0-100 σε 8,5”). Στο μέλλον ο 1.5 TDCi των 120 ίππων θα συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο, ενώ τη γκάμα των diesel συμπληρώνουν στη βάση η έκδοσή του των 95 ίππων και στην κορυφή ο ανανεωμένος 2.0 TDCi με τους 150 πλέον ίππους.

Φυσικά η ανανέωση δεν έχει επηρεάσει -το αντίθετο συμβαίνει- το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει το Focus ήδη από την πρώτη γενιά του και δεν είναι άλλο από τα ελκυστικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Το μικρό- μεσαίο Ford είναι πολύ καλά ζυγισμένο και στημένο, άμεσο και ακριβές στις αντιδράσεις του –εδώ βοηθά και η αυξημένη ακαμψία του εμπρός μέρους του- οπότε το ότι είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο κάθε άλλο παρά έκπληξη είναι. Παράλληλα η ανάρτηση κατορθώνει και να ελέγχει με επιτυχία τις κινήσεις του αμαξώματος και να εξασφαλίζει ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης.

Για την περίσταση το σύστημα διεύθυνσης έχει γίνει φουλ ηλεκτρικό και επιπρόσθετα διαθέτει και άλλη παραμετροποίηση. Με την πρώτη επαφή δεν δείχνει τόσο ακριβές όσο αυτό που αντικατέστησε, αλλά στην πορεία κερδίζει την εμπιστοσύνη σου.

Η αναβαθμισμένη εικόνα του ανανεωμένου Focus ολοκληρώνεται και από την πιο ραφιναρισμένη κύλισή του, αλλά και από το πιο χαμηλό επίπεδο θορύβου του που εξασφαλίζει χάρη στην καλύτερη ηχομόνωση, της πιο παχιές μοκέτες και το πιο χοντρό κρύσταλλο στην πόρτα  του οδηγού. Αν πάντως στο δρόμο ακούτε αυξημένο θόρυβο κύλισης, την προέλευση του οποίου προσδιορίζεται στον πίσω άξονα ελέγξτε τις πιέσεις των ελαστικών. Το πιο πιθανό είναι να είναι φουσκωμένα σαν μπαλόνια…

Αντίθετα διόλου φουσκωμένες δεν είναι οι τιμές του. Έτσι με το βασικό, αλλά επί της ουσίας πλήρες επίπεδο εξοπλισμού Trend, οι εκδόσεις του 1.0 EcoBoost ξεκινούν με απόσυρση από τις 13.730 ευρώ για την έκδοση των 100 ίππων και από τις 15.000 για αυτήν των 125. Η τιμή εκκίνησης για το βασικό πετρελαιοκινητήρα 1.5 TDCi των 95 ίππων είναι 16.897 ευρώ, πάντα με απόσυρση, ενώ αυτός των 120 ίππων είναι 1.177 ευρώ πιο ακριβός, το σύνολο 18.074.

Ο 1.5 EcoBoost στην έκδοσή του των 150 ίππων είναι διαθέσιμος με τον πιο πλήρες επίπεδο εξοπλισμού Business προς 17.560 ευρώ, ενώ με τα 182 άλογα ως Trend Sport και προς 19.585 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

FORD FOCUS                              1.0 ECOBOOST (125 PS) 1.6 TDCI (120 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.358×1.858×1.484 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.648 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 363- 1.148 λίτρα
Βάρος: 1.276 κιλά 1.343 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλ., turbo βενζίνης 1.499 κ.εκ., 4 κύλ., turbo  diesel
Ισχύς: 125 PS/ 6.000 σ.α.λ. 120 PS/ 3.600 σ.α.λ.
Ροπή: 170 Nm/ 1.400- 4.500 σ.α.λ. 270 Nm/ 1.750- 2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,0”, 195 χλμ./ ώρα 10,5”, 195 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,7 λίτρα/ 100 χλμ. 3,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 108 γραμμάρια/ χλμ. 98 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 107 € 0
Τιμή: από 15.765 €, από 15.000 € με απόσυρση από 19.065 €, από 18.074 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured