Σύνδεση

Ford

NEO FORD MONDEO: ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

Αν στα πλαίσια π.χ. ενός γκάλοπ στο δρόμο σας έλεγαν να πείτε αυθόρμητα την κατηγορία αυτοκινήτων που σας έρχεται πρώτη στο μυαλό, θα ήταν μάλλον απίθανο να σκεφτείτε τα μεσαία οικογενειακά. Ξέρετε αυτά με τα κατά κανόνα συντηρητικά αμαξώματα και τους μεγάλους  χώρους, αυτά που από μακριά φωνάζουν πως η βασική τους ενασχόληση είναι οι μετακινήσεις σπίτι- δουλειά, τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, οι παιδικές ασχολίες και οι οικογενειακές διακοπές, όπου επιτέλους θα δείξει τη χρησιμότητά του και το μεγάλο πορτμπαγκάζ.

Ε λοιπόν δεν είσαστε οι μόνοι που δεν θα σκέφτονταν τα κλασικά, τα μεσαία οικογενειακά. Κι άλλοι δεν θα τα σκέφτονταν και το κυριότερο και άλλοι δεν τα αγόρασαν τα χρόνια αυτά της κρίσης που δεν είναι μόνο ελληνική και προκειμένου να μην εξαφανισθούν σιγά σιγά από τους δρόμους αλλάζουν σιγά σιγά προσανατολισμό. Γίνονται πιο ενδιαφέροντα στο μάτι, αποκτούν περισσότερο χαρακτήρα και sex appeal, παύουν να ποντάρουν μόνο στους χώρους, την ασφάλεια και την οικονομία –το τελευταίο πάρτε το όπως θέλετε- και προβάλλουν περισσότερο μια πιο αναβαθμισμένη εικόνα.

Από τα πρώτα δείγματα γραφής αυτής της νέας τάξης πραγμάτων στη μεσαία κατηγορία –αν πάρουμε σα χρόνο αναφοράς την επίσημη πρεμιέρα του σε έκθεση πριν από περίπου 2 χρόνια το πρώτο με διαφορά- το καινούργιο Ford Mondeo. Το Mondeo που έχει αφήσει οριστικά πίσω του το μπατάλικο σχήμα του προκατόχου του με την αδιάφορη μάσκα, που υιοθετεί με επιτυχία το νέο οικογενειακό look της Ford –ναι, ναι αυτό με τη μάσκα αλά Aston Martin– και στη μεγαλύτερη κατηγορία που δηλώνει παρόν, στην Ευρώπη τουλάχιστον, η πολυεθνική εταιρεία.

Το νέο Mondeo λοιπόν είναι κομψό και σικ, ακόμα και στην πιο οικογενειακή εκδοχή του τη στέισον και έχει έναν καλοδεχούμενο upper class αέρα, σε βαθμό που δεν μας έχει συνηθίσει η Ford. Το τελευταίο δεν εξαντλείται μόνο στο παρουσιαστικό του, αλλά συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, που είναι καλοσχεδιασμένο και μοντέρνο, ενώ ενσωματώνει όσα σύγχρονα στοιχεία πρέπει σε κάθε τομέα. Από τη μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τα ευανάγνωστα «αναλογικά» όργανα, μέχρι τις έξυπνες φωνητικές εντολές του SYNC2, το αναβαθμισμένο MYKEY (προγραμματισμός κλειδιού για νεαρούς κυρίως οδηγούς με συγκεκριμένες λειτουργίες) και τους ενσωματωμένους στις πίσω ζώνες ασφαλείας αερόσακους που περιλαμβάνονται στον εξτρά εξοπλισμό.

Αυτό που υιοθέτησε από τον προκάτοχό του, που κακά τα ψέμματα μπροστά στη νέα γενιά δείχνει σα φτωχός συγγενής, είναι οι ηγεμονικοί χώροι για μέχρι και 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους, καθώς και η πρακτικότητα που εκφράζεται από τις πολλές και έξυπνες –χαρακτηριστικό παράδειγμα ο χώρος μπροστά στην κεντρική κονσόλα- θέσεις για τα μικρο-πράγματα που πλέον όλοι κουβαλούν μαζί τους.

Αυτό που επίσης έχει διατηρηθεί από τον προκάτοχό του και έχει φυσικά κι άλλο ενισχυθεί είναι τα δυναμικά οδικά του χαρακτηριστικά. Το καινούργιο Mondeo κατορθώνει κάτι που ούτε εύκολο είναι ούτε αυτονόητο, ειδικά για τα οικογενειακά μοντέλα αυτής της κατηγορίας: κρύβει στο δρόμο τις σεβαστές του εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,87 μέτρα), είναι ευέλικτο και άμεσο στις αντιδράσεις του, με το ηλεκτρικά υποβοήθούμενο σύστημα διεύθυνσης και το πολύ καλό πλαίσιο να δημιουργούν ένα πολύ ευχάριστο και ενδιαφέρον σύνολο. Που μεταφράζει σχεδόν σε αναλογία 1 προς 1 τις επιταγές του οδηγού, που σπάνια θα βγει από την ηρεμία και τη σταθερότητά του, που σχεδόν ποτέ δεν θα επιτρέψει την πλεύση του αμαξώματος πάνω στις αναρτήσεις, όπως διαπιστώσαμε στους επαρχιακούς δρόμους γύρω από τη Μάλαγκα και τη Γκρανάδα στην Ισπανία, όπου και το οδηγήσαμε. Παράλληλα η ανάρτησή του, με τον ολοκαίνουργιο πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. θα απορροφήσει και τις περισσότερες από τις ανωμαλίες των δρόμων.

Την όλη εικόνα συμπληρώνουν οι κινητήρες της γκάμας, οι ανανεωμένοι όπως ο diesel TDCi των 2.000 κυβικών και των 180 ίππων (υπάρχει και σε έκδοση με 150 άλογα και στο μέλλον και με 210 με δύo turbo) αλλά και οι καινούργιοι όπως ο EcoBoost των 1.500 κυβικών και των 160 ίππων. Ο οποίος ανεβάζει εύκολα και γρήγορα στροφές χωρίς να διαμαρτύρεται και να έρχεται ακουστικά έντονα στο προσκήνιο, που δεν παρουσιάζει σχεδόν ποτέ turbo lag που να γίνεται έντονα αντιληπτό, πόσο μάλλον ενοχλητικό και που μόνο πολύ ψηλά, εκεί που δεν υπάρχει ουσιαστικά κανένας λόγος να τον πιέσει κανείς, αποκαλύπτει τα μόλις 1.500 κυβικά του.

Πολιτισμένος είναι και ο δίλιτρος diesel, ο οποίος όπως περιμένει κανείς είναι ελαστικός από αρκετά χαμηλά. Σε ότι αφορά την οικονομία του η επίσημη κατανάλωσή του που ανακοινώνει η Ford είναι της τάξης των 4,5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Φυσικά συνδυάζεται και με αυτόματο, επίσης 6 σχέσεων, ενώ αυτόματο αλλά CVT είναι το κιβώτιο του υβριδικού, για πρώτη φορά στην ιστορία του, Mondeo.

Το Mondeo Hybrid είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδυασμό με το τετράθυρο αμάξωμα, το σύστημα πρόωσής του αποτελείται από έναν συμβατικό κινητήρα 2.000 κυβικών που λειτουργεί με τον κύκλο του Atkinson, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας για κίνηση και ένας για ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση) και μια συστοιχία συσσωρευτών 1,4 kWh τοποθετημένη στο πορτμπαγκάζ όπου τρώει κάμποσο χώρο και η συνδυαστική του ισχύς είναι 187 άλογα.

Υπό ιδανικές συνθήκες το υβριδικό Mondeo μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά για 135 χιλιόμετρα, ενώ όπως διαπιστώσαμε στην πράξη πέρα από τον όγκο του κατορθώνει να κρύβει καλά και τα επιπλέον κιλά του.

Η γκάμα συμπληρώνεται ευθύς εξαρχής από τον diesel των 1.600 κυβικών και των 115 ίππων, που ως Econetic απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ θα ακολουθήσουν ο μικρότερος TDCi των 1.500 κυβικών με τρία επίπεδα απόδοσης καθώς και ο μικρότερος των EcoBoost. Ο τρικύλινδρος των 1.000 κυβικών και των 125 ίππων.

Τρεις κύλινδροι και 1.000 κυβικά για ένα μεσαίο οικογενειακό με μεγάλους χώρους και μήκος σχεδόν 4,90 μέτρων είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τη συγκεκριμένη κατηγορία και μετά βεβαιότητας κανείς δεν θα το θεωρούσε δυνατό πριν από μόλις 3 χρόνια. Όπως κανείς δεν θα θεωρούσε πως το Mondeo θα αποκτούσε upper class προσανατολισμό και έντονο χαρακτήρα σε συνδυασμό με μεγάλους χώρους και ιδιαίτερα ευχάριστα οδηγικά χαρακτηριστικά, αλλά πλέον αυτό είναι πλέον το καλοδεχούμενο καινούργιο status του.

Όσο για τις πωλήσιες του στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν στο άμεσο μέλλον και όπως έχουμε γράψει από 23,635 ευρώ με απόσυρση για την έκδοσή του με το diesel 1.6 TDCI των 115 ίππων.

Γιάννης Σκουφής  

FORD MONDEO 5Θ 1.6 TDCI ECONETIC  FORD MONDEO WAGON 1.5 ECOBOOST
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.871×1.852×1.482 χιλ.  4.867×1.852×1.501 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.850 χιλ.  2.850 χιλ.
Πορτμπαγκάζ (με κιτ επισκευής) 550- 1.448 λίτρα  525- 1.630 λίτρα
Βάρος: 1.494 κιλά  1.504 κιλά
Κινητήρας: 1.560 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo       diesel  1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 115 PS/ 3.600 σ.α.λ.  160 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 270 Nm/ 1.750- 2.000 σ.α.λ.  240 Nm/ 1.500- 4.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,1”, 192 χλμ./ ώρα  9,3”, 217 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 3,6 λίτρα/ 100 χλμ.  5,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 94 γραμμάρια/ χλμ.  137 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €  151 €
Τιμή: από 23.635 € με απόσυρση αναμένεται

φωτογραφίες: Γιώργος Καραγεωργάκης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz