Σύνδεση

Citroen

Το νέο Citroen C4 Cactus είναι αγχολυτικό

H 2η εκδοχή του C4 Cactus αντικαθιστά στην ουσία δύο μοντέλα της Citroen, το αρχέτυπο C4 Cactus και το κλασικό C4 που ολοκλήρωσε τον κύκλο του. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που όχι μόνο επανασχεδιάστηκε ριζικά -90% των στοιχείων και των εξαρτημάτων του αμαξώματός τους είναι καινούργια- αλλά και επανατοποθετήθηκε στα πλαίσια της γκάμας της Citroen.

Το καινούργιο C4 Cactus λοιπόν λογίζεται πλέον ως hatchbacκ, έχει εμφάνιση προσαρμοσμένη στα σύγχρονα αισθητικά πρότυπα των μοντέλων της μάρκας -κάτι που φαίνεται κυρίως στο διαφορετικό εμπρός του μέρος αλλά και στο πίσω- αλλά και αναβαθμισμένη. Χωρίς τα τονισμένα περιφερειακά προσταυτευτικά του αρχέτυπου και με τα χαρακτηριστικά Airbumps και να έχουν μικρύνει και να έχουν μετακινηθεί στη βάση των θυρών.

Το αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο αρμονικό, για αρκετούς και πιο συμβατικό και εύπεπτο, φυσικά υπάρχουν και αρκετές δυνατότητας προσωποποίησης με το συνδυασμό των χρωμάτων του αμαξώματος και των τεσσάρων Colour Packs, ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει -μήκος 4,17 μέτρα.

Όπως δεν έχουν αλλάξει και οι χώροι στο εσωτερικό, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές του (από 358 έως 1.170 λίτρα), αλλά και ο γενικότερος διάκοσμος. Αυτό που έχει αλλάξει είναι η ποιότητα των υλικών, με αποτέλεσμα η εικόνα και εδώ να είναι αναβαθμισμένη, ενώ διαθέσιμα είναι συνολικά 4 στυλ για το διάκοσμο.

Παράλληλα έχουν αλλάξει και τα καθίσματα, που αποτελούν το ένα από τους δύο πυλώνες εξέλιξης προκειμένου το νέο C4 Cactus να είναι όσο πιο άνετο γίνεται και βέβαια σύμφωνα με τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας. Έτσι λοιπόν τα νέα καθίσματα λέγονται Advanced Comfort Seats, διαθέτουν αφρώδες υλικό νέου τύπου με αυξημένο κατά 15 χιλιοστά πάχος που κατανέμει καλύτερα το βάρος και πέρα από το ότι δείχνουν είναι και στην πράξη πολύ άνετα. Δημιουργώντας μιας αίσθηση lounge και χωρίς να κουράζουν ακόμα και μετά από αρκετά χιλιόμετρα.

Αυτό που δεν έχουν είναι πλευρική στήριξη, αλλά στην πράξη αυτό το στοιχείο ούτε θα σε ενοχλήσει ούτε θα σου λείψει. Κι αυτό γιατί και το οδηγικό προφίλ του C4 Cactus είναι απόλυτα προσανατολισμένο στην άνεση και την αγχολυτική μετακίνηση, με αποτέλεσμα και ο οδηγός να μπαίνει στο ίδιο κλίμα και να μην πιέζει ούτε τον εαυτό του ούτε το νέο Citroen. Προτιμά, έστω και υποσυνείδητα να κινείται χαλαρά και με ρηλάξ στυλ, απολαμβάνοντας και τα καθίσματα αλλά και το πολύ καλό επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση. Το οποίο γίνεται πιο εύκολα αντιληπτό σε δρόμους με πραγματικά κακό, σπασμένο οδόστρωμα και στα σαμαράκια.

Στις περιπτώσεις αυτές η ανάρτηση του C4 Cactus, η Progressive Hydraulic Cushions ή PHC, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας για την Ευρώπη (έχει προηγηθεί το C5 Aircross για την Κίνα), απορροφά στην κυριολεξία τα πάντα. Ο λόγος πρέπει να αναζητηθεί στα υδραυλικά stop που διαθέτει, τα οποία και πιο αποτελεσματικά  απορροφούν τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν εμφανίζουν ανάδραση. Παράλληλα τα επίπεδα πρόσφυσης είναι μεγάλα και η οδική συμπεριφορά απόλυτα προβλέψιμη και ελεγχόμενη. 

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι κινητήρες, τουλάχιστον  οι δύο turbo βενζίνης των 1.200 κυβικών και των 110 και 130 ίππων (οι άλλοι της γκάμας είναι ο ατμοσφαιρικός 1.2 PureTech των 82 ίππων και οι δύο diesel των 1.600 κυβικών με 100 και 120 ίππους) που οδηγήσαμε κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου στην Μασσαλία. Και οι δύο είναι ελαστικοί από χαμηλά, δεν δείχνουν να πιέζονται -το νέο C4 Cactus είναι από τα πιο ελαφριά μοντέλα της κατηγορίας τους- ιδιαίτερα ο πιο ισχυρός που εξασφαλίζει και καλές επιδόσεις (0-100 σε 8,7δεύτερα, τελική 195 χλμ./ ώρα). Αυτός των 110 ίππων είναι διαθέσιμος και με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων της μάρκας, συνδυασμός που όπως διαπιστώσαμε ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του μικρού- μεσαίου hatchback της Citroen.

Για το οποίο είναι διαθέσιμα 12 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και βέβαια δυνατότητα προσωποποίησης και για το εσωτερικό με διαθέσιμα 4 διαφορετικά στυλ.

Oι πωλήσεις του ριζικά και επιτυχημένα ανανεωμένου Citroen C4 Cactus θα ξεκινήσουν στην Ελλάδα στα τέλη Μαρτίου, σε τιμές που θα είναι αντίστοιχες με αυτές της προηγούμενης γενιάς. Που ξεκινούσαν από τις 14.456 ευρώ για τα σύνολα βενζίνης και από τις 17.227 για αυτά του πετρελαίου.

Γιάννης Σκουφής

CITROEN C4 CACTUS PURETECH 130
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.170×1.779×1.480χιλ.
Μεταξόνιο: 2.595 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 358- 1.170 λίτρα
Βάρος: 1.080 κιλά
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 130 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 230 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,7”, 195 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 110 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 108 €

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4001″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota