Σύνδεση

BMW

Νέες BMW M3 & M4: όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε (Video)

Επίσημη πρεμιέρα λοιπόν για τις νέες κορυφαίες εκδόσεις των σειρών 3 και 4 της BMW, των Μ3 και M4 αντίστοιχα, που όπως έχουμε γράψει εδώ και καιρό χαρακτηρίζονται από τη μεγάλη μάσκα που πιάνει όλο το ύψος του εμπρός του μέρος.

Το οποίο εμπρός μέρος στην M3 και εννοούμε το δομικό τμήμα, προέρχεται από τη σειρά 4, η οποία είναι πιο μεγάλη μπροστά. Ο λόγος είναι πως για την έγκριση τύπου της M3 οι προδιαγραφές είχαν αλλάξει σε σχέση με τη σειρά 3 στην οποία βασίζεται και κυρίως σε ότι αφορά την προστασία των πεζών. Έτσι χρησιμοποιήθηκε η εμπρός δομή της 4άρας που έπρεπε να καλύπτει τις ίδιες προδιαγραφές, με αποτέλεσμα η M3 να είναι 85 χιλιοστά πιο μεγάλη σε σχέση με τις απλές εκδόσεις της 3άρας (4,784 έναντι 4,72 μέτρων). Σε σχέση πάντως με την προκάτοχό της είναι 120 εκατοστά πιο μεγάλη, με 40 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο και κυρίως με +185 κιλά στη ζυγαριά. Που αποδίδεται τόσο στον πιο πλούσιο εξοπλισμό όσο και στις ενισχύσεις εξαιτίας της μεγαλύτερες ισχύος (π.χ. μπάρες στους εμπρός θόλους).

Πάντως τόσο η M3 όσο και η M4 σε σχέση με τι απλές εκδόσεις το μόνο που έχουν κοινό, από πλευράς αμαξώματος, είναι οι πόρτες και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ. Όλα τα άλλα είναι διαφορετικά, με πιο δυναμική σχεδίαση και έντονο σπορ χαρακτήρα. Για παράδειγμα τα φτερά της M3 έχουν μεγαλύτερο πλάτος κατά 7,5 εκατοστά σε σχέση με αυτά των απλών εκδόσεων, ενώ όλα αυτά έχουν επίδραση, αρνητική φυσικά στην αεροδυναμική. Έτσι ο συντελεστής οπισθέλκουσας π.χ. στη M3 είναι 0,33, όταν στις απλές κυμαίνεται από 0,23 έως 0,26.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα στάνταρ  καινούργια και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα με τη δερμάτινη επένδυση που διαθέτουν και εξαερισμό, ενώ ως επιλογή υπάρχει το M Drive Professional, που περιλαμβάνει και δυνατότητα ρύθμισης του ESP (DSC κατά τη BMW) και τους ελέγχου της πρόσφυσης των τροχών σε δέκα διαφορετικά επίπεδα. Παράλληλα από το μπουτόν Setup στην κονσόλα μπορεί να ρυθμίσει κανείς πολλές από τις παραμέτρους λειτουργίας, να αποθηκεύσει δύο σετ ρυθμίσεων και να τα ενεργοποιεί ανά πάσα στιγμή μέσω των μπουτόν M στο τιμόνι. Τα στάνταρ προγράμματα οδήγησης είναι δύο, τα Road και Sport, ενώ με το M Drive Professional προστίθεται και το Track.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει πολλά συστήματα υποβοήθησης, όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης και μεταξύ άλλων τον ψηφιακό πίνακα Live Cockpit Professional, HUD, ψηφιακό βοηθό, τριζωνικό κλιματισμό κ.λπ.

H στάνταρ έκδοση των M3 και M4 κινείται από το νέο εξακύλινδρο των 3.000 κυβικών με τα διπλά turbo, ο οποίος αποδίδει 480 ίππους και 550 Nm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κινητήριοι τροχοί είναι οι πίσω, ενώ εδώ το αυτόματο κιβώτιο και η τετρακίνηση δεν διατίθενται ούτε με επιπλέον χρέωση. Αντίθετα παντού είναι στάνταρ τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.

[ngg src=”galleries” ids=”5382″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″] 

Το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και μάλιστα κλασικό με μετατροπέα ροπής και ειδικά εξελιγμένα για την περίσταση χαρακτηριστικά είναι στάνταρ στην έκδοση Competition των 510 ίππων και των 650 Nm. Προαιρετικά θα είναι διαθέσιμη από το ερχόμενο καλοκαίρι και η τετρακίνηση που θα είναι αντίστοιχη με αυτήν της M5, κάτι που σημαίνει πως η ροπή θα μπορεί να καταφεύγει ως και 100% στον πίσω άξονα.

Από πλευράς επιδόσεων οι στάνταρ εκδόσεις των 480 ίππων των Μ3 και Μ4 χρειάζονται 4,2 δεύτερα για το 0-100 και οι Competition 3,9, με τη σημαντική διαφορά να αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην παρουσία του αυτόματου κιβωτίου. Όσο για την τελική περιορίζεται στα 250 χλμ./ ώρα ή ανεβαίνει στα 290 με το M Drivers Package.

Στη Γερμανία η βασική BMW M3 ξεκινά από τις 82.500 ευρώ και η Competition από τις 89.500 ευρώ, ενώ η M4 θα είναι 1.500 ευρώ αντίστοιχα πιο ακριβή. Στη χώρα μας οι τιμές θα σπάνε σαφώς το φράγμα των 100.000 ευρώ, ενώ αν κρίνουμε και από τις προηγούμενες πια εκδόσεις σημαντικά μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά της κουπέ από το σεντάν.

[ngg src=”galleries” ids=”5383″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured