Σύνδεση

Featured

Η ολοκαίνουργια Artura δεν είναι η πρώτη υβριδική McLaren αλλά είναι η πιο σημαντική

Κρίνοντας από την P1 και τη Speedtail θα περίμενε κανείς η Artura -το όνομά της δεν προέρχεται από το… βασιλιά Αρθούρο αλλά από το συνδυασμό των λέξεων Art και Futura- να τοποθετείται ψηλά στη γκάμα της McLaren.

Αυτό όμως δεν συμβαίνει, καθώς αποτελεί την εισαγωγή στη μεσαία σειρά «Supercar» της βρετανική εταιρείας -οι άλλες δύο θα είναι πλέον οι GT και Ultimate- και από όλες τις απόψεις βρίσκεται κάτω από την 720S.

Η βάση της είναι ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, το MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture) που όπως λέει και το όνομά του είναι από ανθρακονήματα. Το MCLA εκτός από το ότι έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να υπάρχει επαρκής χώρος για τις μπαταρίες του plug-in υβριδικού συστήματος -βρίσκονται χαμηλά και πίσω από τα εμπρός καθίσματα- συμβάλλει και στη μείωση του βάρους.

Γενικά οι μηχανικοί της McLaren έχουν δώσει έμφαση στο συγκεκριμένο τομέα, μειώνοντας ακόμα και το βάρος των καλωδιώσεων κατά 25%, με αποτέλεσμα να μην ζυγίζει περισσότερα από 1.498 κιλά. Όταν η επίσης καινούργια και μη υβριδική Maserati MC20 ζυγίζει 20 κιλά πιο πολύ.

Το αμάξωμα της Artura, το σχήμα της οποίας ακολουθεί το γενικό στυλ των McLaren και δεν καινοτομεί κάπου ιδιαίτερα, είναι από αλουμίνιο. Για τη διαμόρφωσή του χρησιμοποιείται μια νέα τεχνική, που ονομάζεται Superform, γίνεται σε θερμοκρασία 500 βαθμών Κελσίου και επιτρέπει την κατασκευή μεγάλων επιφανειών σε ένα τμήμα. Π.χ. ολόκληρης της οροφής μαζί με τις καμπύλες, γεγονός που θα δημιουργεί πάντως θέματα σε περιπτώσεις επισκευής.

Οι πόρτες ανοίγουν και στην Artura προς τα πάνω, ενώ στα σπορ καθίσματα δεν ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης αλλά ηλεκτρικά και ελλειπτικά η βάση προς τέσσερις κατευθύνσεις. Φυσικά ρυθμίζονται και ως κατά μήκος, ενώ το τιμόνι μετακινείται μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Από τη μεγάλη, κάθετη οθόνη του συστήματος infotainment ρυθμίζονται τα πάντα και επιλέγονται και τα προγράμματα οδήγησης. Υπάρχουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης αλλά όχι και το εξεζητημένο μεταβλητό Drift Control.

Πέρα από το πλαίσιο καινούργιος είναι και ο κινητήρας βενζίνης της Artura. Πρόκειται για έναν V6 3.000 κυβικών με δύο turbo στο εσωτερικό του V των 120ο ο οποίος αποδίδει 585 ίππους. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στο κέλυφος του συμπλέκτη, αποδίδει 95 ίππους και 225 Nm, ενώ καινούργιο είναι και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 680 ίππους και τα 720 Nm.

Οι πιο μικρές διαστάσεις κινητήρα και κιβωτίου επέτρεψαν μια πιο μαζεμένη διαμόρφωση του πίσω μέρους, η μπαταρία είναι των 7,4 kWh, εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 30 χιλιομέτρων και φορτίζει σε 2,5 ώρες.

Ενδιαφέρον έχει πως η κίνηση με όπισθεν γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρικά, ενώ η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα με την άμεση απόδοση της ροπής έχει ιδιαίτερα θετική επίδραση και στις επιδόσεις που με 2,3 δεύτερα για το 0-100 και 8,3 δεύτερα για το 0-200 κυμαίνονται σε επίπεδα hypercar.

Οι πωλήσεις της McLaren Artura θα ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 και η τιμή της θα είναι στην Κεντρική Ευρώπη στις 230.000 ευρώ.

[ngg src=”galleries” ids=”5528″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured