Σύνδεση

Featured

H Ford Mustang καλπάζει και ηλεκτρικά ως Mach-E

H Mustang Mach-E είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Ford και ταυτόχρονα έχει και ένα βαρύ όνομα που αυτόματα δημιουργεί συνειρμούς και προσδοκίες. Για να αυτοκίνητο που ναι μεν είναι ηλεκτρικό αλλά θα έχει, σε έναν βαθμό τουλάχιστον το DNA του θρυλικού σπορ μοντέλου της μάρκας. Και αν θέλετε αυτό είναι το ερώτημα που τίθεται ευθύς εξαρχής: πόσο Mustang είναι η Mustang Mach-E;

Ας ξεκινήσουμε από τα προφανή, την εμφάνισή της που δεν έχει σχέση με ένα δίθυρο αμάξωμα με κλασικές για σπορ μοντέλο αναλογίες. Η Mach-E είναι ένα κουπέ SUV, παρόλο που η απόστασή της από το έδαφος είναι μικρή, που κάνει σαφές -κυρίως μέσω της κλειστής μάσκας της πως είναι ηλεκτρική- αλλά και πως έχει σχέση με τη Mustang. Και το μακρύ καπό είναι εδώ και τα πίσω φώτα μοιάζουν με αυτά που θα βρει κανείς στο σπορ κουπέ.

Το βέβαιο είναι πως το τελικό αποτέλεσμα δεν περνά αδιάφορο και με την παρουσία της η Ford αποκτά στην γκάμα της πέρα από ένα ηλεκτρικό και ένα γρήγορο, σύγχρονο οικογενειακό. Με ένα εντυπωσιακό εσωτερικό όπου δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό μια μεγάλη οθόνη 15,5 ιντσών, που είναι σχεδόν ίδια με αυτήν του Laptop που μάλλον χρησιμοποιείτε.

Εδώ είναι το κέντρο ελέγχου της Mach-E. Από εδώ ρυθμίζονται τα πάντα, από το ηχοσύστημα και τα τρία προγράμματα οδήγησης και από τη λειτουργία one pedal. Για να μπεις πάντως μέσα στο άνετο εσωτερικό δεν χρειάζεσαι συμβατικό κλειδί. Αρκεί να έχεις στο smartphone σου την εφαρμογή Ford Pass, να έχεις κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις και να ανοίγουν τα πάντα μόλις πλησιάζεις.

Και αν το smartphone σου έχει παραδώσει το πνεύμα μιας και έχει τελειώσει η μπαταρία δεν χρειάζεται να ανησυχείς. Πληκτρολογείς τον κωδικό που έχεις περάσει στο σύστημα μέσω ενός εικονικού πληκτρολογίου που εμφανίζεται στην κεντρική κολώνα και περνάς στο εσωτερικό χωρίς άλλο θέμα.

Εκεί πατάς το μπουτόν δίπλα από την κολώνα του τιμονιού και είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις.

Η Mustang Mach-E είναι προς το παρόν διαθέσιμη δύο διαμορφώσεις: με ένα ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς και με δύο και τετρακίνηση. Αν εδώ προσθέσετε και τις δύο διαθέσιμες μπαταρίες, τη στάνταρ των 75,7 kWh και την πιο μεγάλη των 98,8 τότε έχετε όλους τους διαθέσιμους συνδυασμούς. Ενδιαφέρον είναι ότι ανάλογα με τη μπαταρία πηγαίνουν και οι ιπποδυνάμεις. Δηλαδή πίσω κίνηση, στάνταρ μπαταρία 258 ίπποι, πίσω κίνηση μεγάλη μπαταρία 294, ενώ ίδια είναι η απόδοση και της τετρακίνητης έκδοσης με τη στάνταρ μπαταρία.

H Mustang Mach-E που είχαμε στη διάθεσή μας και την οδηγήσαμε στους δρόμους της Αθηναϊκής Ριβιέρας, ήταν η κορυφαία έκδοση. Η τετρακίνητη με τη μεγάλη μπαταρία και τους 351 ίππους. Που δεν χρειάζεται καν 7,0 δεύτερα για να πιάσει από στάση τα 100 χλμ./ώρα και όπως και σε όλες τις άλλες εκδόσεις του EV δεν ξεπερνά τα 180 χλμ./ ώρα λόγω του ηλεκτρονικού της κόφτη.

Εντυπωσιακές επιδόσεις που δεν μένουν μόνο στα χαρτιά αλλά επιβεβαιώνονται και στην πράξη: πατάς το δεξί πεντάλ και ανεξαρτήτως προγράμματος οδήγησης η Mach-E εκτοξεύεται. Σε κολλάει στην πλάτη του καθίσματός σου και συνεχίζει ακάθεκτη. Ειδικά αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Untamed που είναι και το πιο σπορ. Και συνδυάζεται και με ένα ωραίο ήχο που παραπέμπει άμεσα στο V8 του κλασικού σπορ μοντέλου.

Και αν τα παραπάνω είναι λίγο πολύ αναμενόμενα για όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα με την άμεση απόδοση της ροπής η συνέχεια δεν είναι αυτονόητη. Η Mustang Mach-E είναι διασκεδαστική στο δρόμο. Κινείται ταχύτατα, έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, καταφέρνει να κρύβει καλά το βάρος της που ξεπερνά τους δύο τόνους, δεν γέρνει υπερβολικά  και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να την πλασάρει όπως θεωρεί ότι τον βολεύει καλύτερα. Παρόλο που το τιμόνι της δεν ενθουσιάζει, ενώ όταν επιλέξει τη λειτουργία One Pedal και τη συνηθίσει μπορεί να κινείται χωρίς να χρειάζεται να πατά συχνά το πεντάλ του φρένου.

Οι μόνες περιπτώσεις που τα πολλά κιλά γίνονται αντιληπτά είναι στη σχετικά «ξερή» αντίδραση του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά συνολικά η Mach-E είναι αρκετά άνετη, λόγω και της σχετικά μαλακής ρύθμισης της ανάρτησής της. Η οποία δεν προσαρμόζεται στο εκάστοτε πρόγραμμα οδήγησης, κάτι που ίσως γίνεται στην κορυφαία GT που μόλις παρουσιάστηκε στο Goodwood Festival of Speed.

Η οποία θα είναι και σαφώς πιο ακριβή σε σχέση με τις 68.712 ευρώ που κοστίζει η κορυφαία Mustang Mach-E στη χώρα μας. Η βασική της έκδοση ξεκινά με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» από τις 51.187 ευρώ, ενώ ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η πισωκίνητη έκδοση των 294 ίππων με τη μεγάλη μπαταρία και την αυτονομία των 600 χιλιομέτρων. Τιμή που σπάνια βρίσκεις σήμερα, ειδικά όταν λόγω της πολύ καλής διαχείρισης της ενέργειας η θεωρεία διαφοροποιείται λίγο από την πράξη όπως στη Mustang Mach-E.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured