Στη BMW έχουν αρχίσει εντατικά την εξέλιξη της Z5, η οποία προς τα τέλη του 2017 ή το αργότερο στις αρχές του 2018 -πιθανή πρεμιέρα στην έκθεση του Ντιτρόιτ- θα αντικαταστήσει τη Ζ4. Παράλληλα με τη Z5 η γερμανική εταιρεία θα εγκαταλείψει τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, επιστρέφοντας στη μαλακή, για λόγους βάρους, εξοικονόμησης χώρων αλλά και οπτικής τόνωσης της ιδιαιτερότητα ενός ρόουντστερ.
Η Ζ5, η συγκεκριμένη επωνυμία θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά, θα είναι μεγαλύτερη από τη Z4, θα χαρακτηρίζετα από το μακρύ της καπό και τη χαμηλή θέση οδήγησής της -το σκίτσο του OmniAuto.it δίνει μια πολύ καλή και ρεαλιστική εικόνα της- ενώ θα εξελιχθεί παράλληλα με το μοντέλο της Toyota που θα αποτελεί το εν δυνάμει διάδοχο της Supra. Φυσικά το αντίστοιχο Toyota θα έχει άλλο σχεδιασμό, ενώ ένα χρόνο αργότερα η BMW θα παρουσιάσει και μια έκδοση κουπέ.
Οι κινητήρες της Z5 θα είναι οι γνωστοί 4κύλνδροι και 6κύλινδροι turbo των Βαυαρών, ενώ φήμες κάνουν λόγω και για μια υβριδική έκδοση με τετρακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα διαθέτει και ψεκασμό νερού –ανάλογη τεχνολογία διέθετε η M4 που ήταν πέρυσι αυτοκίνητο ασφαλείας στο MotoGP– θα αποδίδει περίπου 600 άλογα και θα κινεί την εκδοχή της M GmbH.
Φυσικά οι φήμες αυτές μένει να επιβεβαιωθούν, ενώ το βέβαιο είναι πως με την εμφάνιση της Z5 θα δημιουργηθεί χώρος στη γκάμα της BMW και για ένα μικρότερο ρόουντσερ.
Γιάννης Σκουφής
