Με την πρώτη ανάγνωση η μείωση των πωλήσεων της Ferrari κατά 5,4% το 2013, τη στιγμή που η ζήτηση για ακριβά αυτοκίνητα ειδικά στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξάνεται, ακούγεται όντως σαν αποτυχία. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική, καθώς οι Ιταλοί ηθελημένα περιόρισαν τις πωλήσεις τους, προκειμένου να μειώσουν την έκθεση των μοντέλων τους και να τα κάνουν πιο ακριβοθώρητα. Να προασπίσουν το exclusivity τους δηλαδή, ενώ η κίνηση τους αυτή κάθε άλλο παρά λανθασμένη αποδείχθηκε από τη στιγμή που ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 5% στα 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα οποία προήλθαν, πέρα από όλα τα άλλα και από την πώληση συνολικά 6.922 αυτοκινήτων με σήμα το cavallino rampante.
Επίσης αν νομίζει κανείς ότι η πιο σημαντική αγορά για τη Ferrari είναι η Κίνα ή η Μέση Ανατολή κάνει λάθος. Οι ΗΠΑ εξακολουθούν να παίζουν το μεγαλύτερο ρόλο για τους Ιταλούς, καθώς εκεί πούλησαν το 2013 2.035 αυτοκίνητα, ενώ οι πωλήσεις τους την ίδια περίοδο στην Κίνα (μαζί με το Χονγκ Κόνγκ και την Ταϊβάν) ήταν 700 μονάδες και στη Μέση Ανατολή 599.
Στην Ευρώπη η πιο σημαντική τους αγορά ήταν η Μεγάλη Βρετανία (πουλήθηκαν 677 Ferrari) και μετά η Γερμανία (652), ενώ μόλις 205 Ιταλοί τις προτίμησαν.
Γιάννης Σκουφής