Σύνδεση

MINI

MINI PACEMAN JOHN COOPER WORKS: OUT OF THE BOX

Στη μεγάλη και διαρκώς αυξανόμενη οικογένεια..

Στη μεγάλη και διαρκώς αυξανόμενη οικογένεια του Mini, το Paceman ήταν και παραμένει μία ιδιαίτερη περίπτωση. Από τη μια το τρίθυρο αμάξωμα και η γενικότερη οδηγοκεντρική προσέγγιση κλείνουν το μάτι στα σπορ ένστικτα ενός καταναλωτή που θέλει να ξεφύγει από την πεπατημένη των GTi. Από την άλλη όμως, το κόνσεπτ με το ψηλό αμάξωμα (ελέω Countryman), το μεγάλο βάρος (ελέω τετρακίνησης) και μια crossover γονιδιακή καταγωγή, δυσκολεύουν την κατάταξη του αυτοκινήτου σε μία ξεκάθαρη κατηγοριοποίηση. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Ή μάλλον, στην περίπτωση του ούτως ή άλλως ξεχωριστού Mini, είναι μάλλον καλό.

Η πολυσυλλεκτικότητα στην προσωπικότητά του γίνεται ακόμα πιο εμφανής σε αυτήν εδώ την έκδοση. Την κορυφαία, με τα χαρακτηριστικά John Cooper Works (JCW), η οποία καλείται να παίξει τον ρόλο της πιο οριακής εκδοχής του σε όλα τα επίπεδα (της τιμής συμπεριλαμβανομένης). Τα δομικά στοιχεία ενός ξεχωριστού μοντέλου είναι όλα παρόντα. Κινητήρας 1.600 κυβικών με απόδοση στους 218 ίππους, τετρακίνηση (με δυνατότητα παροχής της ισχύος έως και 100% στον πίσω άξονα), πιο σφιχτές αναρτήσεις, μικρότερο ύψος από το έδαφος, μεγάλα ελαστικά σε τροχούς 18 ιντσών.

Μαζί και ένα σύνολο αισθητικών επεμβάσεων από αυτές που οι σχεδιαστές της εταιρίας είναι μάλλον οι καλύτεροι στον κόσμο αυτή την στιγμή. Διχρωμία και αυτοκόλλητα στο αμάξωμα, χρώμιο και διπλές, ψαρωτικές εξατμίσεις, όμορφο σαλόνι με πολλές υψηλής αισθητικής λεπτομέρειες, customizing στο έπακρο, διάταξη αυστηρά 2+2, και πλήθος gadget από ένα φουλ εξοπλιστικό πακέτο. Mία πραγματική σπονδή στο υψηλό design που όμως κοστίζει (και κοστίζει πολλά). Και βεβαίως αρέσει (και αρέσει πολύ).

Περνώντας πλέον στο ψητό, και δη στον τρόπο που αυτή η έκδοση κινείται στον δρόμο, τα πράγματα είναι ελαφρώς μπερδεμένα. Βασισμένο στο πλαίσιο του Mini της προηγούμενης γενιάς, δείχνει σαφώς πιο «ακατέργαστο» και brutal σε σχέση με το πιο ισορροπημένο νέο μοντέλο. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, ο 1.600 των 218 ίππων στα χαρτιά και στα χρονόμετρα αποδεικνύεται επαρκής. Όμως σε πραγματικές συνθήκες σε κάνει διαρκώς να ζητάς κάτι παραπάνω σε τράβηγμα χαμηλά αλλά και σε ποιότητα λειτουργίας (και εδώ μπαίνει ο νέος δίλιτρος…). Του λείπει αυτό το ξέσπασμα, μια έκρηξη που περιμένεις διαρκώς να έρθει και να σε παρασύρει. Δεν βοηθά σε αυτό ούτε και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων του αυτοκινήτου που είχαμε στην διάθεσή μας (και με τα paddles να έχουν μια ιδιόρρυθμη διάταξη για ανέβασμα-κατέβασμα). Τα πράγματα διορθώνονται ελαφρά με την επιλογή του sport προγράμματος λειτουργίας, όπου η διαφορετική χαρτογράφηση του κινητήρα και οι πιο γρήγορες αλλαγές δείχνουν πιο ανάγλυφα τις κρυμμένες δυνατότητες του συνόλου.

Οδηγώντας το σε γρήγορες, κλειστές διαδρομές, βρίσκεσαι και πάλι εμπρός σε έναν γρίφο. Από τη μια νιώθεις ότι υπάρχει όλο το σπορτίφ γενετικό υλικό στη διάθεσή σου. Από την άλλη όμως, τόσο το μεγάλο βάρος -λόγω τετρακίνησης- όσο και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αποτελούν a priori ανασταλτικούς παράγοντες για να το κατατάξεις στο πάνθεον των αυτοκινήτων που σε σημάδεψαν οδηγικά.

Δεν λείπουν βέβαια και τα καλά στοιχεία. Όπως για παράδειγμα ότι έχει την καλύτερη κύλιση από όλα τα JCW μέχρι τώρα. Και το τιμόνι, αν συνηθίσεις την ηλεκτρική του ταυτότητα (και βάλεις και το sport πρόγραμμα) είναι ακριβές όσο απαιτούν οι περιστάσεις. Στα συν και η τετρακίνηση που λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά στο γλιστερό ελληνικό δίκτυο. Όπως και να έχει, αν καταφέρεις και το ερμηνεύσεις σωστά, αυτό το Paceman μπορεί να κινηθεί πολύ σβέλτα, και με απόλυτη σιγουριά. Έστω και αν στο τέλος της διαδρομής πάντα θα νιώθεις ότι σου έλειψε κάτι σε επίπεδο αίσθησης και γενικότερα οδηγικής έντασης.

Συνοψίζοντας, τα πάντα γύρω από αυτή την έκδοση του Mini εστιάζονται στο πως θα το προσεγγίσει κανείς. Αν το δει ως ένα κανονικό GTi μάλλον θα πρέπει να κοιτάξει αλλού, σε πιο εστιασμένους -και φθηνότερους- ανταγωνιστές. Αν το δει όπως ακριβώς είναι, ένα πολύ γρήγορο πολυτελές όχημα και μαζί ένα fashion statement για όσους σκέφτονται και ζουν εκτός της πεπατημένης, τότε αξίζει να επενδύσει σ’ αυτό. Τα 36.820 ευρώ που κοστίζει με απόσυρση (38.770 χωρίς) είναι πολλά χρήματα. Και σίγουρα απαιτούν συνειδητοποιημένο κοινό, με άποψη και προσωπικό γούστο που ξεπερνά την αμιγώς αυτοκινητική προσέγγιση και άπτεται μιας γενικότερης κουλτούρας και κοινωνικού status.

Παναγιώτης Τριτάρης

MINI PACEMAN JOHN COOPER WORKS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.109×1.786×1.518 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.596 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 330 λίτρα
Βάρος: 1.400 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 218 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/ 1.900 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 6,9”, 226 χλμ./ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 9,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 172 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 387 €
Τιμή: από 38.770 €, από 36.820 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Video- δοκιμή: νέο Hyundai Tucson







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup