Σύνδεση

Featured

Mini Countryman SE PHEV ALL4: Fun to drive και με οικολογικό προφίλ

Έχοντας συμπληρώσει δύο δεκαετίες στην παραγωγή, η ανανέωση του Mini έχει πλέον διαγράψει την δική της πορεία ως μία από τις ευτυχέστερες στιγμές της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Όχι μόνο γιατί κατάφερε να διατηρήσει αρκετή από την σπίθα του πρώτου εμβληματικού Mini αλλά και γιατί παράλληλα, με τα χρόνια και τις διάφορες ανανεώσεις του, εξελίχθηκε σε ένα απόλυτα επίκαιρο όχημα, με έντονο το premium στοιχείο στον χαρακτήρα του και μία σχεδίαση που δεν δείχνει να “γερνάει” όσα χρόνια και αν περάσουν.

Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και αν μεγάλωσε (ή παρα-μεγάλωσε στην περίπτωση του Countryman), το Mini παραμένει ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις κάθε στιγμή να ζεις και να ταξιδεύεις μαζί του. Ο fun to drive χαρακτήρας του έχει παραμείνει αναλλοίωτος όλα αυτά τα χρόνια, και οι διάφορες προσθήκες σε εξοπλισμό ή τα έξτρα “παχάκια” λόγω σύγχρονων δεδομένων ασφάλειας, δεν του έχουν αλλάξει στο ελάχιστον την ιδιαίτερη αυτή φιλοσοφία. Και τώρα πλέον μπαίνει και αυτό στα βαθιά νερά της ηλεκτροκίνησης, είτε με την αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, είτε με την έκδοση της δοκιμής, με την Plug-in υβριδική διάταξη.

Όπως είπαμε και πιο πάνω, στο Countryman τα πράγματα έχουν ξεφύγει ελαφρώς από την λογική του Mini, έχοντας πλέον μπει στην κατηγορία ενός πλήρους μικρο-μεσαίου SUV, με χώρους για τέσσερις (ή και πέντε με παραχωρήσεις), μεγάλο πορτ-μπαγκάζ και γενικότερα μία οικογενειακή διάσταση που όσο και αν φαίνεται παράδοξο για όσους έζησαν τον μακρινό του πρόγονο, του ταιριάζει απόλυτα. Σ’ αυτό βοηθούν τα μέγιστα οι αισθητικές επεμβάσεις που έχουν γίνει διαχρονικά σε όλη την πορεία του μοντέλου, και που εδώ, στην πιο πρόσφατη γενιά του, έχουν φτάσει σε ένα μοναδικό επίπεδο ολοκλήρωσης και σχεδιαστικής υπεροχής.

Η ξεκάθαρη επιτυχία της εταιρίας είναι ότι είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, δεν το μπερδεύεις με οτιδήποτε άλλο, ενώ και ο έξτρα όγκος και οι αυξημένες διαστάσεις δένουν απόλυτα, χωρίς να αλλάζουν την βασική φιλοσοφία του σχεδίου. Κάποιες αισθητικές επεμβάσεις στο αμάξωμα είναι διακριτικές και εστιάζονται κυρίως στην νέα μάσκα με τα LED φωτιστικά σώματα (τα οποία έχουν adaptive χαρακτηριστικά ως έξτρα εξοπλισμό), ενώ και πίσω έχουν ενσωματωθεί τα πιο πρόσφατα φωτιστικά σώματα με την σχεδίαση Union Jack.

Άλλες αλλαγές αφορούν τα νέα εντυπωσιακά χρώματα του αμαξώματος καθώς και τις πολύ όμορφες 19άρες ζάντες που είχε και η έκδοση της δοκιμής μας. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε και το λεγόμενο “Off Road” πακέτο στον διάκοσμο, με πρόσθετα αλουμινένια πλαστικά και ποδιές εμπρός και πίσω και στις εισαγωγές αέρα, ενώ έχουν τοποθετηθεί και μαύρα προστατευτικά στα φτερά των τροχών έτσι ώστε να τονιστεί ακόμα περισσότερο το crossover στοιχείο αυτής της έκδοσης.

Στο σαλόνι θα συναντήσουμε τη νέα σχεδιαστική αντίληψη της εταιρίας, η οποία χωρίς να αλλάζει τα βασικά χαρακτηριστικά, προχώρησε σε κάποια εκσυγχρονιστικά πλάνα, όπως για παράδειγμα ο ψηφιακός πίνακας των 5 ιντσών, με τα λίγες μεν, αλλά πολύ συνοπτικές ενδείξεις και την ματ επιφάνεια που βολεύει πάρα πολύ. Υπάρχει και η τυπική κεντρική οθόνη των 8,8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας, μέσω της οποίας ελέγχεται το σύστημα πολυμέσων της Mini το οποίο είναι ένα από τα πιο πλούσια σε δυνατότητες και σίγουρα ένα από τα πιο εύχρηστα που υπάρχουν στην αγορά.

Το design του εσωτερικού παραμένει και εδώ το δυνατό του χαρτί, όντας ότι πιο ξεχωριστό και άμεσα αναγνωρίσιμο μπορεί να βρει κανείς σ’ αυτή την κατηγορία (και όχι μόνο), με μικρές ή μεγάλες λεπτομέρειες που σε κάνουν να νιώθεις όμορφα και σε ένα ξεχωριστό περιβάλλον. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα γνωστά κορυφαία επίπεδα της εταιρίας, όπως και η εργονομία (πολύ καλή η θέση οδήγησης, αν και λίγο πιο ψηλά τοποθετημένη) ενώ, όπως συνηθίζει η Mini, παρέχονται πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης για τους πελάτες της να διαμορφώσουν το αυτοκίνητό τους με βάση τα δικά τους γούστα. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τα δεδομένα του μεγέθους του, όπως και το πορτ-μπαγκάζ το οποίο έχει χωρητικότητα από 450 έως 1.390 λίτρα.

Όπως φαίνεται και από τον τίτλο, το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι η Plug-in υβριδική έκδοση του Countryman, η οποία βασίζεται στο τυπικό αντίστοιχο σύστημα eDrive της BMW. Ο κινητήρας είναι ο turbo τρικύλινδρος του 1,5 λίτρου με απόδοση που εδώ φθάνει στους 125 ίππους. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στους 95 ίππους, ο οποίος έχει τοποθετηθεί κάτω από τον χώρο των αποσκευών, με την συνδυαστική ισχύ να φθάνει στους 220 ίππους. Η μπαταρία του συστήματος είναι των 9,6 kW, η οποία και αυτή είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, “κλέβοντας” λίγο χώρο από το ρεζερβουάρ βενζίνης. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε 3,5 ώρες για το 80% της χωρητικότητάς της σε οικιακή πρίζα ή σε λιγότερο από 2 ώρες σε wallbox των 3,6 kW. Η αυτονομία που επιτυγχάνεται με την συγκεκριμένη διάταξη είναι μεταξύ 55 και 61 χιλιομέτρων, ενώ οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο κάνουν λόγο για 0-100 χλμ/ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα.

Στον δρόμο, το Plug-in υβριδικό Μini Countryman είναι μία ακόμα απόδειξη της μοναδικής του ικανότητας να σε παίρνει από το χέρι και να σε κάνει να περνάς καλά, ανεξάρτητα από την διαδρομή ή την παρέα που θα έχεις επιλέξει. Ακόμα και τα σχεδόν 300 κιλά του επιπλέον βάρους που υπάρχει λόγω της υβριδικής διάταξης δύσκολα κάνουν αισθητή την παρουσία τους, και μόνο υπό πίεση θα εκδηλώσουν λίγο αυξημένες κλίσεις στις στροφές και μία αίσθηση να μην ανταποκρίνεται τόσο άμεσα στις απότομες αλλαγές πορείας όσο τα ελαφρύτερα αδελφάκια του.

Μιλάμε όμως για λεπτομέρειες οι οποίες χρειάζονται έντονη παρατήρηση και εξάντληση κάθε αυστηρότητας, καθώς και αυτό το Countryman παραμένει ένα κορυφαίο σε fun to drive όχημα της κατηγορίας των crossover, με ένα εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο να υποστηρίζει μία “γεμάτη” οδική συμπεριφορά, με ένα σετάρισμα των αναρτήσεων να ισορροπεί μοναδικά ανάμεσα στην premium άνεση και τον πλήρη έλεγχο του αμαξώματος και ένα τιμόνι που ήταν και παραμένει σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Ίσως τα φρένα να ήθελαν λίγο παραπάνω δουλειά, όμως το φαινόμενο αυτής της παράξενης αίσθησης είναι λίγο-πολύ συνηθισμένο στα υβριδικά αυτοκίνητα και οφείλεται κατά κύριο λόγο στα συστήματα ανάκτησης της ενέργειας με τα οποία εφοδιάζονται.

Σε ό,τι αφορά την λειτουργία του υβριδικού συστήματος και την συνεργασία του με τον κινητήρα, η απόδοσή του είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, με κυριότερο χαρακτηριστικό διαφοροποίησης το σαφώς πιο έντονο τράβηγμα από χαμηλά, λόγω της εμπλοκής και του ηλεκτροκινητήρα στην λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Γενικότερα η αίσθηση είναι εμφανώς πιο πολιτισμένη και upper class από τα αντίστοιχα μοντέλα με τους συμβατικούς κινητήρες, κάτι που γίνεται ακόμα πιο έντονο όταν το Countryman PHEV κινείται μόνο με την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα, οπότε και απουσιάζουν παντελώς οι μηχανικοί θόρυβοι.

Όσο για τα “ηλεκτρικά” του χαρακτηριστικά, η αυτονομία που είδαμε σε πραγματικές συνθήκες και με συγκρατημένη οδήγηση θα φθάσει και μέχρι τα 45 χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα, και με την χρήση των τριών προγραμμάτων λειτουργίας του αυτοκινήτου (υβριδική, αμιγώς ηλεκτρική και διατήρησης της μπαταρίας στην υπάρχουσα φόρτιση) ο κάθε οδηγός μπορεί να κάνει το δικό του κουμάντο για το πως θα χειριστεί την plug-in υβριδική τεχνολογία.

Όπως πάντως έχουμε επισημάνει, αυτή η νέα τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει νόημα και αποτελέσματα αν ο χειριστής φροντίζει να φορτίζει την μπαταρία τακτικά. Σε καθαρά ηλεκτρική κίνηση και για τα λίγα χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, προφανώς το μόνο κόστος είναι αυτό του ρεύματος. Από εκεί και πέρα οι τιμές ανεβαίνουν στα 3 με 4 λίτρα/100 χλμ. με την μπαταρία φορτισμένη και σε υβριδική λειτουργία μέσα στην πόλη, ή μπορούν να ανέβουν και πάνω από τα 8 λίτρα στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο όταν πια η μπαταρία έχει αποφορτιστεί, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει να κινήσει και ένα αρκετά μεγάλο βάρος στο αμάξωμα.

Συνοψίζοντας, το Countryman PHEV είναι ένα γνήσιο Mini σε όλα του τα βασικά χαρακτηριστικά, πάνω στο οποίο έχει προστεθεί η σύγχρονη τάση της Plug-in υβριδικής υποβοήθησης, με ότι καλό συνεπάγεται αυτό στην μείωση της κατανάλωσης και την δημιουργία ενός πιο πολιτισμένου και ευχάριστου συνόλου στην καθημερινή χρήση. Τα 40.780 ευρώ που κοστίζει, το φέρνουν βέβαια σε ένα πολύ ειδικό κοινό που γνωρίζει τι θέλει και είναι αποφασισμένο να πληρώσει το έξτρα ποσό. Αποτελεί όμως και μία ιδανική επιλογή για εταιρική χρήση, καθώς μπορεί να κάνει χρήση των ευνοϊκών ρυθμίσεων για φορολογικές απαλλαγές.

Σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα κορυφαίο crossover της premium κατηγορίας, το οποίο ήταν και παραμένει μία μοναδική περίπτωση στο σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Mini, κάθε Mini, είναι ένα αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη μέρα, που σε κάνει να ζεις και να απολαμβάνεις την κάθε στιγμή, που έχει το χάρισμα να σε κάνει να νιώθεις ξεχωριστός. Και αυτό, όσο και να κοστίζει, είναι μία ανεκτίμητη αξία που λίγα ακόμα αυτοκίνητα, πολύ ακριβότερα και πολύ πιο ειδικά, έχουν το δικαίωμα να περηφανεύονται ότι διαθέτουν.

MINI Countryman SE PHEV ALL4
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.297 x 1.822 x 1.559 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.670 χιλ.
Πορτμπαγκάζ 450-1.390 λίτρα
Βάρος: 1.790 κιλά
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς (συνδυαστική): 220 PS/5.000-5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 385 Nm/1.500-3.800 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 6,8”, 196 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 1,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 44 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 40.780 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

[ngg src=”galleries” ids=”5567″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota