Σύνδεση

Featured

Mercedes X 250 d: για αλώνι και σαλόνι

Αν μια κατηγορία έχει αλλάξει πολύ με την πάροδο των χρόνων, τόσο που μπορούμε να ισχυριστούμε πως κυριολεκτικά έχει πάθει μετάλλαξη, είναι αυτή των πικάπ, των ημιφορτηγών ή των αγροτικών, όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζονται από τότε που έκαναν αισθητή την παρουσία τους στην ελληνική αγορά.

Ο λόγος για το παραπάνω είναι πως πλέον, ακόμα και στις πιο απλές τους εκδόσεις, δεν έχουν πολύ σχέση με τα σπαρτιάτικα, μονοδιάστατα και αποκλειστικά για επαγγελματική χρήση με τη μεγάλη καρότσα του παρελθόντος. Τα περισσότερα έχουν πια διπλό χαρακτήρα, παίζοντας ακόμα και το ρόλο του εναλλακτικού ως προς τα SUV. Ακόμα και των premium αν μιλάμε για τη Mercedes X-Class. Γενικά και ειδικά για την κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας, την Power.

Η X-Class παρόλο που ιστορικά δεν είναι το πρώτο ημιφορτηγό της εταιρείας πρέπει πρακτικά να θεωρηθεί ως τέτοιο, μιας και οι πρόγονοί του και χάνονται στα βάθη του χρόνου και είχαν έναν ημι- επίσημο χαρακτήρα. Η βάση του είναι το πλαίσιο του Nissan Navara, μιας και η Mercedes εκμεταλλεύθηκε τη εκτεταμένη συνεργασία της με το γαλλο- ιαπωνικό όμιλο των Renault- Nissan- Mitsubishi, ενώ η εμφάνισή του ακολουθεί, λογικά και αναμενόμενα, την αισθητική των SUV της μάρκας.

Έτσι και το (μεγάλο) αστέρι στη μάσκα δίνει το παρόν, όπως και οι διπλές οριζόντιες μπάρες, που εξασφαλίζουν την άμεση αναγνώριση, ειδικά από όσους γνωρίζουν τη σημειολογία της γερμανικής εταιρείας.

Σε ότι αφορά τις διαστάσεις το μήκος της X-Class φτάνει τα 5,30 μέτρα, γεγονός που αφενός την καθιστά μεγαλύτερη και από το πιο μεγάλο SUV της Mercedes και αφενός εξασφαλίζει μια καρότσα ικανού μήκους, παρά την ύπαρξη τεσσάρων θυρών. Το μήκος της καρότσας προεκτείνεται, όπως άλλωστε σε όλα τα πικάπ, αν ρίξει κανείς τη πόρτα της, ενώ στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν καλυμμένη από έναν σκληρό και ανθεκτικό πλαστικό.

Για λόγους προστασίας, αν και δύσκολα μπορούμε να τη φανταστούμε φορτωμένη με σακιά ελιές, ξύλα ή τάβλες για καλούπωμα. Πιο πολύ ταιριάζουν στην καρότσα της ποδήλατα, ορειβατικός εξοπλισμός, μηχανές κρος ή οτιδήποτε έχει να κάνει με ασχολίες ελεύθερου χρόνου. Ακόμα και υπερ- κατασκευή που τη μετατρέπει σε αυτοκινούμενο -δεν υπάρχει πρόβλημα με το βάρος της τελευταίας μιας και το ωφέλιμο φορτίο της ανέρχεται στα 1.100 κιλά. Παράλληλα μπορεί να σύρει με άνεση σκάφος η τροχόσπιτο μιας και το μέγιστο βάρος ρυμούλκησής της φτάνει τα 3.500 κιλά.

Το εσωτερικό της X-Class, ακολουθεί όσο αυτό είναι εφικτό, το στυλ των άλλων μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Με τους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς αεραγωγούς και τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, ενώ υπάρχουν τόσο δυνατότητες διασύνδεσης με smartphone, όσο και συστήματα υποβοήθησης. Ο διάκοσμος δημιουργεί σαφώς την πιο πολυτελή αίσθηση μεταξύ των πικαπ και όχι μόνο, ενώ στο πίσω κάθισμα μετακινείσαι με αρκετή άνεση. Απλά σε σχέση με ένα κλασικό επιβατικό κάθεσαι λίγο πιο όρθια.

Ικανοποιητικό, ειδικά με τα δεδομένα των πικάπ είναι και το επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση. Η οποία δεν εμφανίζει ενοχλητικές τάσεις πλεύσης, οι οποίες δεν είναι δεδομένο πως απουσιάζουν από τα μοντέλα της κατηγορίας. Αξιόλογη είναι και η οδική συμπεριφορά που θυμίζει αυτήν των SUV. Kάτι που ισχύει και για τη θέση οδήγησης, που κι εδώ είναι φυσικά ψηλή, ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος μαζί με την τετρακίνηση εξασφαλίζει σημαντικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Παράλληλα διευκολύνεται π.χ. και η διαδικασία του να βγάλεις ένα σκάφος από τη θάλασσα.

Σε όλα τα παραπάνω σημαντικό και θετικό ρόλο παίζει τόσο ο τετρακύλινδρος diesel των 2.300 κυβικών και των 190 ίππων, όσο και το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται.

Η Mercedes X 250 d στην κορυφαία έκδοση Power είναι διαθέσιμη από 45.047,45 ευρώ (προ ΦΠΑ), ενώ η γκάμα του πραγματικά ενδιαφέροντος pickup της Mercedes ξεκινά από τα 28.650 ευρώ προ ΦΠΑ.

Γιάννης Σκουφής

MERCEDES X 250 D 4MATIC AUTO
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 5.340×1.920×1.819 χιλ.
Μεταξόνιο: 3.150 χιλ.
Βάρος: 2.259 κιλά
Κινητήρας: 2.298 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 190 PS/ 3.750 σ.α.λ.
Ροπή: 450 Nm/ 1.500- 2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,8”, 175 χλμ./ ώρα

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4128″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured