Σύνδεση

Featured

MERCEDES-BENZ GLA 180 D: ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΜΟΔΑ!

Η GLA υπήρξε ευθύς εξ’ αρχής η πιο καίρια και επίκαιρη εκδοσή των προσθιοκίνητων μοντέλων της Μercedes-Benz (τα πέντε  “compact cars” όπως τα ονομάζει η εταιρία) αφού το μοδάτο της σχήμα και η έξυπνη υιοθέτηση των καλύτερων στοιχείων της πιο δημοφιλούς κατηγορίας αυτή την στιγμή, των crossover, την ξεχώρισαν με το “καλημέρα” απ’ όλη την υπόλοιπη σειρά των μικρών μοντέλων της εταιρίας.

Η εμπορική της επιτυχία ήταν αναμενόμενη, ιδίως σε αγορές σαν την δική μας όπου πέραν όλων των άλλων συνδυάστηκε και με τον diesel κινητήρα του 1,5 λίτρου ο οποίος της έδωσε το απαραίτητο εμπορικό πλεονέκτημα.

a-class-3

Μετά τις αλλαγές που έγιναν πέρσι στην σειρά Α (A-Class και CLA) στις αρχές του χρόνου παρουσιάστηκε και η αναμενόμενη νέα γενιά της GLA. Μία νέα γενιά με λίγες αλλά χαρακτηριστικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση και με πολλές βελτιώσεις στο εσωτερικό σε ότι αφορά τον διάκοσμο αλλά και τον εξοπλισμό που διατίθεται είτε ως στάνταρ είτε ως έξτρα στην μεγάλη -και ως συνήθως ακριβή- λίστα των ηλεκτρονικών συστημάτων άνεσης και ασφάλεις που παρέχει η εταιρία.

a-class-13

Σε ότι αφορά το αμάξωμα, διατηρείται το βασικό σχεδιαστικό μοτίβο, το οποίο εξακολουθεί να είναι μοντέρνο και όπως φαίνεται συνεχίζει να αρέσει στο αγοραστικό κοινό της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα έχουν υπάρξει επεμβάσεις κατά κύριο λόγο στην μάσκα με την υιοθέτηση μιας νέας και πολύ όμορφης μάσκας με διαφορετικές γρίλιες στην εισαγωγή, διαφορετικούς προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα, καινούργια προστατευτική “ποδιά” από αλουμίνιο και τέλος λίγο διαφορετικό εμπρός καπό με πιο τονισμένα τα “νεύρα” που το διατρέχουν.

a-class-11

Μικρότερης έκτασης είναι οι αλλαγές στο πίσω μέρος, με την σημαντικότερη να εντοπίζεται στα νέα φωτιστικά σώματα, τα οποία όπως και τα εμπρός είναι τεχνολογίας LED και έχουν την δυνατότητα να μειώνουν αυτόματα την έντασή τους ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες για να μην ενοχλούν τους άλλους οδηγούς. Όλα αυτά σε συνδυασμό με κάποιες μικροβελτιώσεις στην οροφή και το δάπεδο έχουν μειώσει και τον αεροδυναμικό συντελεστή του crossover της Mercedes στο 0.28 (από 0,29).

a-class-24

Στο εσωτερικό υπάρχουν οι τυπικές για ένα facelift στο μέσο της ζωής ενός μοντέλου αλλαγές, με την έμφαση να δίνεται στην υιοθέτηση πιο προσεγμένων υλικών στον διάκοσμο (κυρίως στα καθίσματα) αλλά και πιο προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Οι αισθητικές αλλαγές είναι σχετικά περιορισμένες καθώς εντοπίζονται κυρίως σε κάποιες προσθήκες χρωμίου στο φινίρισμα ενώ λίγο μεγαλύτεροι είναι και οι αεραγωγοί. Μεγαλύτερη επίσης είναι και η οθόνη η οποία αποτελεί το κέντρο ελέγχου για το σύστημα infotainment της GLA, το οποίο πέραν όλων των άλλων έχει και μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης με κινητά συσκευές (με Android Auto πλέον μαζί με το προϋπάρχον Apple CarPlay).

a-class-20

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, κατά πάγια τακτική της Mercedes το πακέτο της βασικής έκδοσης είναι πλήρες σε ότι αφορά τον εξοπλισμό για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών ενώ από εκεί και πέρα ο ιδιοκτήτης μπορεί να προσθέσει ότι νομίζει ότι του χρειάζεται και όσο αντέχει η τσέπη του. Ανάμεσα στα νέα συστήματα που διαθέτει η GLA είναι μία κάμερα 360 μοιρών για την υποβοήθηση στο παρκάρισμα και η υιοθέτηση συστήματος ηλεκτρικής πέμπτης πόρτας η οποία ανοίγει και κλείνει με την κίνηση του ποδιού.

a-class-21

Από εκεί και πέρα δεν έχουν υπάρξει κάποιες διαφοροποιήσεις σε ότι αφορά την χωροταξική διάρθρωση του αυτοκινήτου, το οποίο βασίζεται στο δάπεδο και τα μηχανικά μέρη της A-Class. Αυτό σημαίνει ότι οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι επαρκέστατοι, με αρκετό “αέρα” πάνω από τα κεφάλια και εμπρός από τα πόδια των πίσω, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 421 λίτρων είναι προς το άνω όριο της κατηγορίας.

Σημαντικό στοιχείο για το πορτ-μπαγκάζ είναι ότι έχει κανονικό σχήμα για πλήρη εκμετάλλευση της χωρητικότητάς του ενώ και το κατώφλι είναι σχετικά χαμηλά, διευκολύνοντας την φόρτωση.

a-class-22

Στα μηχανικά μέρη, το στάνταρ highlight για την ελληνική αγορά είναι ο diesel των 1.461 κ.εκ. και των 109 ίππων, που δίνει ένα σημαντικό εμπορικό πλεονέκτημα στο αυτοκίνητο. Ο συνδυασμός του με την GLA είναι κάτι παραπάνω από επιτυχημένος αφού χάρη στην καλή ροπή (260 Νm από τις 1.750 σ.α.λ.) και το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο 7-GTronic καταφέρνει να κινεί σβέλτα την μικρή Mercedes χωρίς να γίνεται αισθητή η σχετικά χαμηλή του ιπποδύναμη αλλά και τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός πετρελαιοκινητήρα.

Ως προς το τελευταίο, η εξαιρετική ηχομόνωση της Mercedes κάνει τα πάντα ώστε ο θόρυβος του κινητήρα να μένει εκτός καμπίνας και μόνο στις πολύ υψηλές στροφές (όπου δεν έχει και νόημα να κινείται κανείς) θα αντιληφθεί κάποιος από την καμπίνα ότι έχει να κάνει με πετρελαιοκινητήρα.

a-class-37

Εκεί που θα το αντιληφθεί είναι στο βενζινάδικο, όπου η οικονομία σε καύσιμο είναι ένα από τα βασικά ατού του συγκεκριμένου μοτέρ. Στην δοκιμή μας κάναμε ένα μεγάλο ταξίδι στη νότια Εύβοια με μέση κατανάλωση που άγγιξε τα 5,5 λίτρα/100 χλμ, ενώ στην πόλη, ακόμα και υπό πίεση, έμεινε πεισματικά κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Σε όλες τις περιπτώσεις πάντως η κατανάλωση μπορεί να κατέβει και πιο κάτω, με λογική χρήση του πεντάλ του γκαζιού και -κυρίως- με εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα και αποφυγής του πάνω ορίου στο στροφόμετρο, όπου το μοτέρ, φυσιολογικά, δεν έχει και πολλά να δώσει.

a-class-9

Στον δρόμο, η GLA παραμένει μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή περίπτωση στην κατηγορία των crossover καθώς ο γενικότερος χαρακτήρας της μοιάζει περισσότερο με ένα υπερυψωμένο hatchback παρά με ένα υψηλό όχημα με πρόβλεψη για κίνηση εκτός δρόμου.

Από την εξαιρετική και αρκετά σπορτίφ θέση οδήγησης μέχρι το γενικότερο “στήσιμο” του αυτοκινήτου στον δρόμο, είναι προφανές ότι η Mercedes επέλεξε έναν διαφορετικό δρόμο για να προσεγγίσει αυτή την κατηγορία, ο οποίος μάλιστα αποδεικνύεται και αρκετά επιτυχημένος.

a-class-39

Χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και την προσεγμένη ανάρτηση, η GLA παραμένει ίσως το πιο ενδιαφέρον οδηγικά όχημα της κατηγορίας των μικρών premium SUV (πλήν ίσως του Mini), όντας ένα όχημα που απολαμβάνεις σε κάθε του έκφανση. Είτε το οδηγείς σε επαρχιακό δίκτυο όπου χάρη και στο καλό σε αίσθηση τιμόνι και τα άψογα φρένα μπορεί να κινηθεί σε ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς χωρίς κλίσεις και περιττά δράματα. Είτε το οδηγείς στην Εθνική οδό, όπου μπορεί να ταξιδεύει με άνεση και μοναδική ευθυβολία σε αρκετά υψηλές ταχύτητες και με τους επιβάτες να απολαμβάνουν ένα περιβάλλον ήσυχο και πολιτισμένο όπως αρμόζει σε μία Mercedes ανεξαρτήτως κατηγορίας.

a-class-4

Και αυτό είναι, συνοψίζοντας, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της GLA: Το γεγονός δηλαδή ότι καταφέρνει να είναι μοντέρνα και άκρως ελκυστική χωρίς να χάνει την αίσθηση πληρότητας και την αυτοπεποίθηση μιας ανώτερης καταγωγής. Στη νέα της εκδοχή, ακόμα πιο όμορφη και περισσότερο πλούσια και καλοφτιαγμένη, συνεχίζει να είναι αυτό το εναλλακτικό crossover, το οποίο συνδυάζει έναν ευδιάκριτο και μοναδικό για την κατηγορία σπορτίφ χαρακτήρα στην οδική του συμπεριφορά, όντας παράλληλα ικανό να κάνει εκτός δρόμου όλα όσα αντέχουν και οι ανταγωνιστές του.

a-class-2

Η τιμή των 34.110 ευρώ είναι μέσα στα πλαίσια του αποδεκτού για Mercedes με πλούσιο πάντως πακέτο εξοπλισμού (7 αερόσακοι, City Safety, Brake Assist, ΕSP, Ηill Start κ.λπ.) και μεγάλη λίστα με πολύ προηγμένα συστήματα στα εξτρά, που ανεβάζουν κάθετα την τελική τιμή.

Σε κάθε περίπτωση πάντως πρόκειται για μία από τις πιο επιτυχημένες Mercedes των τελευταίων ετών -όπως άλλωστε αποδεικνύουν και τα νούμερα- και στην ανανεωμένη της μορφή έχει όλα τα φόντα να συνεχίσει να αποτελεί την… αυτόματη επιλογή για όσους πέρα από το πρεστίζ αναζητούν και την ουσία σε ένα premium crossover.

Παναγιώτης Τριτάρης

MERCEDES-BENZ GLA 180 CDI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.424×1.804×1.494 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.699 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 421-1.235 λίτρα
Βάρος: 1.440 κιλά
Κινητήρας: 1.461 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 109 PS/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 260 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,9”, 190 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 105 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 103 €
Τιμή: από 34.140 €

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup