H συνεργασία της Mercedes με τον όμιλο Renault– Nissan, η οποία έχει ήδη αρκετά δείγμα γραφής (Smart Forfour/ Renault Twingo, Renault Kangoo/ Mercedes Citan και ο κινητήρας diesel των 1.500 κυβικών των Γάλλων που χρησιμοποιείται και στις προσθιοκίνητες Mercedes) διευρύνεται και άλλο έπειτα από απόφαση των δύο εταιρειών.
Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας η Mercedes θα χρησιμοποιήσει στην Α-Class, όχι όμως και στα άλλα μικρά της μοντέλα, τον τρικύλινδρο turbo των 900 κυβικών των Γάλλων. Η κίνηση αυτή γίνεται αφενός για να ξεκινά πέρα από τη πετρελαιοκίνητη και η βενζινοκίνητη γκάμα του επιτυχημένου hatchback από τους 90 ίππους -ως Α 140- για να συμπιεστεί κι άλλο ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 της γκάμας της και βέβαια για να υπάρχει μια εισαγωγική έκδοση κάτω από τις 20.000 ευρώ. Προκειμένου βέβαια να κλέψει πωλήσεις από τις μη premium μάρκες της μικρής- μεσαίας κατηγορίας, ενώ η τιμή αυτή θα ισχύει και για την Ελλάδα, μιας και οι επιπρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις σε αυτόν τον κυβισμό είναι μικρές.
Ταυτόχρονα η γερμανική εταιρεία υιοθετεί και ένα 3κύλινδρο σύνολο, κάτι που έχουν κάνει ήδη οι άμεσοι ανταγωνιστές της, η Audi με τον 1.0 TFSI και η BMW με το δικό της σύνολο των 1.500 κυβικών.
Οι Γάλλοι από την πλευρά τους θα πάρουν τον τετρακύλινδρο των 2.000 κυβικών της Α 45 AMG σε μια έκδοχή του γύρω στους 320 ίππους -στην μικρή AMG αποδίδει 381, που τον καθιστούν το πιο ισχυρό δίλιτρο σύνολο παγκοσμίως- για να χρησιμοποιηθεί σε μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής της πολυ- αναμενόμενης Alpine. Παράλληλα ο κλάδος των φορτηγών τους θα αποκτήσει πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα και τους μεγάλους V8 των φορτηγών της Mercedes.
Καλό μήνα!
Γιάννης Σκουφής
