Σύνδεση

Featured

MELKUS RS 1000: H FERRARI ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

Εντυπωσιακό αμάξωμα, που θυμίζει ολίγον…

Εντυπωσιακό αμάξωμα, που θυμίζει ολίγον από Ferrari και Miura, πόρτες που ανοίγουν αλά φτερά γλάρου, ύψος ούτε καν 1,10 μέτρα και πίσω μέρος που ανοίγει μονοκόμματα αποκαλύπτοντας το τοποθετημένο στο κέντρο κινητήρα και την εξαγωγή του.

Αυτό είναι το Melkus RS 1000, ένα σπορ μοντέλο που κατασκευαζόταν στην πρώην Ανατολική Γερμανία, παράλληλα με τα Trabant και Wartburg και ενώ είσαι έτοιμος να βάλεις στοίχημα με τον εαυτό σου ότι το Melkus θα είχε τριψήφιο αριθμό αλόγων τα τεχνικά χαρακτηριστικά έρχονται να σε προσγειώσουν στην τότε πραγματικότητα: ο κινητήρας του ήταν ένας δίχρονος 3κύλινδρος 1.000άρης(!) -992 κυβικών για την ακρίβεια- που κανονικά μοχθούσε στο Wartburg 355. Εδώ είχε τρία καρμπυρατέρ από μοτοσυκλέτες MZ, ψυγείο από Trabant και απέδιδε από 70 ίππους στην απλή, μέχρι και 118 στην κορυφαία αγωνιστική του εκδοχή με κατάλληλο καρμπυρατέρ. Αργότερα κάποια Melkus απέκτησαν και τον αναβαθμισμένο κινητήρα των 1.200 κυβικών, ενώ όταν έπαιρνε μπροστά έκανε απίστευτο θόρυβο και ναι η λειτουργία του τρικύλινδρου συνοδευόταν από αυτή τη χαρακτηριστική μυρωδιά των δίχρονων.

Η βάση του Melkus ήταν ένα σωληνωτό πλαίσιο, με ενσωματωμένο ρολ μπαρ στο παρμπρίζ και ακριβώς πίσω από τις δύο θέσεις, το αμάξωμα ήταν από υαλόνημα (fiberglass), αγαπημένο υλικό των μηχανικών της τότε Ανατολικής Γερμανίας, κατασκευαζόταν ουσιαστικά από την οικοτεχνία της οικογένειας Melkus (κάπως έτσι ξεκίνησε και η Porsche πάντως…), ενώ από το 1969 μέχρι το 1979 φτιάχτηκαν μόλις 101 που σήμερα πωλούνται σε υψηλότατες τιμές.

Πάντως το χαμηλό βάρος επέτρεπε στα λιγοστά αλογάκια του δίχρονου τρικύλινδρου να εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις: 175 τελική για την έκδοση των 70 ίππων, 210 για την top αγωνιστική, τιμές που για την τότε Ανατολική Γερμανία και όχι μόνο ήταν εξωτικές. Όπως εξωτικό ήταν και το Melkus συνολικά μέσα στην όλη εικόνα της κυκλοφορίας τότε και ας είχε πίσω φώτα από φορτηγό και ακτίνα στροφής λεωφορείου

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured