Σύνδεση

Land Rover

ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΑΣΙΚΟ LAND ROVER

To Defender, η εξέλιξη του κλασικού Land Rover, που παρουσιάστηκε το 1948 και έκτοτε η λογική και η εμφάνισή του έχουν διαφοροποιηθεί ελάχιστα, δεν θα συμπληρώσει τα 70α γενέθλιά του, μιας και η παραδοσιακή βρετανική εταιρεία αποφάσισε να ολοκληρώσει την παραγωγή του το 2015. Ο διάδοχός του θα έχει άλλο στυλ, σαφώς πιο lifestyle κατά τα πρότυπα του Mini Countryman και αντίστοιχη τιμή.

Η εκκίνηση της παραγωγής δόθηκε το 1948, όταν η Rover προσπαθούσε να ανακάμψει από τις καταστροφές του Β Παγκοσμίου Πολέμου κι έψαχνε ένα μοντέλο που θα μπορούσε και να εξαχθεί. Θετική ένδειξη για το τελευταίο ήταν η ζήτηση που υπήρχε για πολιτικές εκδόσεις του Jeep Willys, που ήταν κι αυτό που δάνεισε το πλάισιό του για να «χτιστούν» πάνω του τα πρωτότυπα Land Rover (1947).

Το μοντέλο παραγωγής που ακολούθησε ήταν φυσικά σπαρτιάτικο, είχε χαρακτηριστικά φτερά που ξεχώριζαν από το υπόλοιπο αμάξωμα, είχε καινούργιο γαλβανισμένο πλαίσιο τύπου σκάλας και αλουμινένιο αμάξωμα που ναι μεν ήταν πιο ακριβό αλλά ήταν πιο ελαφρύ και δεν υπήρχαν και κρατικοί περιορισμοί στην προμήθειά του, καθώς και κινητήρα 1.600 κυβικών και 50 ίππων.

Με ένα βάρος 1,2 τόνων και με τις τριβές του συστήματος μετάδοσης της μόνιμης τετρακίνησης να είναι μεγάλες είναι απόλυτα λογικό η τελική του να μην ξεπερνά τα 75 χλμ/ ώρα, για όποιον βέβαια μπορούσε να αντέξει το επίπεδο θορύβου του.

Νέα τετρακίνηση, με κεντρικό διαφορικό αλλά και επιλογή μεταξύ πίσω κίνησης και τετρακίνησης το Land Rover απέκτησε το 1950, ενώ το 1955 προστέθηκε στη γκάμα και η μακριά πεντάθυρη έκδοση, που γνωρίσε μεγάλες δόξες στην Αφρική, όπως βλέπουμε σε διάφορα ντοκιμαντέρ.

Σε όλα αυτά τα χρόνια οι βασικές οπτικές διαφορές είχαν κυρίως σχέση με τη θέση των προβολέων, οι οποίοι μετακινήθηκαν από το κέντρο της μάσκας στα φτερά για λόγους προδιαγραφών, ενώ με την περουσίαση της 3ης γενιάς, το 1972, το ταμπλό ήταν μια ιδέα πιο επιβατικό.

Η πιο σημαντική αλλαγή έγινε πάντως το 1983, όπου το πλέον κλασικό Land Rover σχεδιάστηκε από την αρχή, χωρίς να αλλάξει όμως η εικόνα του, απέκτησε νέα στήριξη των άκαμπτων αξόνων με ελατήρια και αμορτισέρ και όχι με φύλλα σούστας –από το Range Rover.

Το όνομα Defender πάντως το απέκτησε το 1990 και ο λόγος ήταν ότι πλέον στη γκάμα της Land Rover υπήρχε και δεύτερο μοντέλο, το Discovery και κάπως έπρεπε και το κλασικό να ξεχωρίζει.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup