Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κίνδυνος κατάσχεσης για εκατοντάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής

Εκατοντάδες ιδιώτες θα αντιμετωπίσουν ζήτημα κατάσχεσης αλλά και αδυναμίας μεταπώλησης των αυτοκινήτων τους. Οι ιδιοκτήτες αυτοί έχουν πέσει θύματα εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που τα εισήγαγαν από το εξωτερικό χωρίς να έχουν καταβάλει, ως όφειλαν, Τέλος Ταξινόμησης και τον ΦΠΑ που τους αντιστοιχούσε.

Σύμφωνα με στοιχεία από το Β’ Τελωνείο Πειραιά, από 3.800 περιπτώσεις της περιόδου 2011- 2016 που ερευνήθηκαν στις 880 δεν είχαν πληρωθεί ούτε το Τέλος Ταξινόμησης ούτε και ο ΦΠΑ. Σε αυτή την περίπτωση, καταλογίζεται λαθρεμπορία στους κατόχους, άρα οι νόμιμοι ιδιοκτήτες τους διώκονται με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο της κατάσχεσης.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για κάθε εισαγόμενο μεταχειρισμένο πρέπει να καταβάλλεται ΦΠΑ και Τέλος Ταξινόμησης, με το δεύτερο να προκύπτει από το ποσό που θα πλήρωνε ένα αντίστοιχο καινούργιο συν μια επιβάρυνση που έχει σχέση με τις προδιαγραφές Euro που καλύπτει και μείον μια έκπτωση λόγω ηλικίας (έως και 96%) και μια ακόμα (έως 10%) λόγω πολλών χιλιομέτρων.

Στον ΦΠΑ σε πολλές περιπτώσεις ο συγκεκριμένος φόρος οφείλεται ακόμα στην χώρα προέλευσης αν τα αυτοκίνητα προέρχονται από leasing, κάτι που ισχύει για το 99% των περιπτώσεων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων στη χώρα μας. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να καταβληθεί ΦΠΑ όταν πωληθεί σε ιδιώτη, είτε στην χώρα προέλευσης του οχήματος, είτε σε άλλη χώρα, ενώ ο ΦΠΑ δεν οφείλεται αν το αυτοκίνητο ανήκε σε ιδιώτη στη χώρα προέλευσης.

Για να αποφύγουν την καταβολή ΦΠΑ οι έμποροι των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων χρησιμοποιούν συγκεκριμένη μεθοδολογία, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά πως το τελωνείο «δέχεται μόνο χαρτιά». Αυτό σημαίνει πως δεν μπορεί να επαληθεύσει άμεσα τα στοιχεία, παρά μόνο με διαδικασίες εκ των υστέρων.

Έτσι για παράδειγμα, στο τελωνείο κατατίθεται τιμολόγιο που αναφέρει πως ο έμπορος του εξωτερικού είχε προμηθευτεί το αυτοκίνητο από ιδιώτη («με περιθώριο κέρδους»), άρα δεν οφείλεται ΦΠΑ. Στην πραγματικότητα ο ξένος έμπορος έχει εκδώσει άλλο τιμολόγιο από αυτό που καταθέτει ο Έλληνας, καθώς λόγω έλλειψης ΚΒΣ δεν υπάρχει ιδιαίτερη σήμανση ασφαλείας στα έγγραφα.

Σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται ως «παρένθετη» χώρα η Βουλγαρία, μόνο για λόγους τιμολόγησης. Ο Έλληνας έμπορος ιδρύει εταιρεία στη γειτονική χώρα και ο Γερμανός τιμολογεί σε αυτή με αληθή στοιχεία, οπότε ο ΦΠΑ θα πρέπει να πληρωθεί στη χώρα προορισμού που είναι η Βουλγαρία. Στη συνέχεια τιμολογείται ο Έλληνας έμπορος και αφού το αυτοκίνητο εξαχθεί πραγματικά η Βουλγαρία δεν ζητά ΦΠΑ. Το τιμολόγιο από Βουλγαρία πλέον αναφέρει ότι είναι με περιθώριο κέρδους -αυτό από τη Γερμανία στη Βουλγαρία δεν ήταν αυτού του τύπου- καθώς η προς τα πίσω έρευνα εκτιμάται ότι θα είναι προβληματική.

Στην περίπτωση του Τέλους Τιμολόγησης τώρα, κάποιοι έμποροι αποκρύπτουν εξοπλισμό, δηλώνουν ψευδή κατηγορία τεχνολογίας Euro ή ακόμα και άλλο μοντέλο. Επίσης οι έμποροι γνωρίζουν ότι κινδυνεύουν σε ελέγχους εκ των υστέρων, ενώ δεν θέλουν να εμφανίσουν κέρδος από την πώληση και να φορολογηθούν για αυτό. Την ίδια στιγμή πολλοί πελάτες επιθυμούν πολύ χαμηλή τιμή κτήσης, προκειμένου να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα «πόθεν έσχες». Ο συνδυασμός των παραπάνω σε συνδυασμό με τη μεθόδευση των εμπόρων έχει ως αποτέλεσμα οι ιδιώτες να τελωνίζουν στο όνομα τους τα αυτοκίνητα, δηλώνοντας επίσης υπεύθυνα ότι τα υποβαλλόμενα στοιχεία είναι αληθή και γνήσια.

Στην πράξη και τις περισσότερες φορές διαπιστώνεται, αν ερευνηθεί, η πληρωμή του εμπόρου ενώ ποτέ δεν υπάρχει διαδρομή χρήματος από τον ιδιώτη προς τον ξένο προμηθευτή με αποτέλεσμα κάποιοι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο της κατάσχεσης.

Γιάννης Σκουφής

Πηγή: cnn.gr

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured